מנהיג מוסלמי: “אני חטפתי את הבנות, אמכור אותן בשוק”

נחמן וייס
|
ו' אייר התשע"ד / 06.05.2014 08:47
לפני כשבועיים פרצו לוחמים מיליטנטים לבית ספר בצפון-מזרח ניגריה וחטפו למעלה מ-250 נשים ונערות • על פי הדיווחים, חלק מתו וחלק מאולצות להינשא לשוביהן • היום הודיע מנהיג ג’יאהד מוסלמי כי הוא לוקח אחריות על החטיפה וכי הוא סוחר בהן למכירה לידי גורמי ג’יהאד אחרים

בשעה שעיני רבים נשואות לגורלן של 220 תלמידות בית ספר שנחטפו לפני כשלושה שבועות במדינת בורנו שבניגריה, הצהיר היום מנהיג ג’יהאד מוסלמי בשם אבו בַּכְּר שקאו, כי הוא האחראי לחטיפתן. “אני חטפתי את הבנות. אמכור אותן בשוק, על ידי אללה”, אמר. לדבריו, הג’יהאד המוסלמי סוחר בהן למכירה לידי גורמי ג’יהאד אחרים.

על פי הורי הבנות, הן הוצעו למכירה בעד 2,000 נאירה (כ-12 דולרים אמריקנים). “אם דבר כזה היה קורה בכל מקום אחר בעולם, שיותר מ-200 בנות נחטפות ואין עליהן מידע במשך יותר משבועיים, המדינה לא הייתה מעבירה את זה על סדר היום”, אמרה אם שבתה נחטפה.

לפני כשלושה שבועות, ב-15 לאפריל, פרצו חמושים – הנמנים על הקבוצה המיליטנטית הניגרית בוקו חראם – למבנה בית ספר תיכון לבנות במדינת בורנו שבצפון-מזרח ניגריה, הציתו את המבנה וחטפו למעלה מ-250 נשים ונערות צעירות. כ-50 בנות הצליחו להימלט מידי השובים, אך כ-200 בנות בגילאי 16-18, נשבו ונלקחו למקומות מסתור, ועד כה נחשבות לנעדרות.

הורי התלמידות החטופות הביעו זעם ותסכול מפעולת החילוץ של המשטרה, והאשימו את שירותי הביטחון בהתעלמות ממצוקתן של בנותיהם.

ארגון זכויות אדם מקומי דיווח, כי עשרות הנערות והנשים הצעירות שנחטפו, מאולצות להינשא ללוחמים מקומיים. “זה סחר ועבדות כמו בימי הביניים”, אמרו בארגון. “לוכדים נשים ולאחר מכן מוכרים אותן”.

על פי הדיווחים, שתיים מהבנות מתו כתוצאה מהכשות נחשים, וישנן עדויות על חתונות שקוימו במקומות מסתור הסמוכים לגבול הניגרי. מידע לגבי מקום הימצאן המדויק של הבנות לא התקבל עד כה.