עבריינים רצו לפוצץ רכב תופת ליד בית כנסת מלא מתפללים בקרית גת

חיים טוויל
|
י"ב ניסן התשע"ה / 01.04.2015 12:42
שני ‘חיילים’ בארגון הפשע של שלום דומרני נעצרו בחשד שהכינו מכונית תופת, אשר נועדה להתפוצץ ליד בית כנסת בקריית גת – ולחסל את יריבם בני שלמה • מפקד משטרת מרחב לכיש: “לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הרכב היה מתפוצץ בלב שכונת מגורים”

עליית מדרגה במאבקים בין הכנופיות בעולם התחתון: ‘חיילים’ בארגון הפשע של שלום דומרני הכינו מכונית תופת במטרה לחסל את היריב המושבע בני שלמה, ונעצרו רגע לפני מימוש תכניתם.

בפעם השלישית בחודשים האחרונים, בלשי היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש, בפיקודו של סנ”צ יגאל קלימיאן, מנעו ככל הנראה ‘פיגוע פלילי’.

במשטרה טוענים שמכונית התופת הייתה אמורה לפגוע בשלמה בלב שכונת מגורים בקריית גת, מה שהיה עלול לסכן את חייהם של לא מעט אזרחים חפים מפשע.

בחודשים האחרונים החריף הסכסוך המתמשך בין שני ארגוני הפשיעה של שלמה ודומרני, על רקע מאבקי שליטה באזור הדרום.

שני חשודים, תושבי אזור קריית גת, בשנות ה-30 לחייהם, נעצרו לפני כשבועיים במהלך פעילות מבצעית במושב זוהר. השניים, מאנשיו של דומרני, נראו כשהם מכניסים לכלי רכב אלפי ברגים, שקי חול ובלוני גז.

לאחר מכן נסעו השניים לקריית גת והחנו את רכב התופת בחניית בית כנסת, בו שהו באותו זמן עשרות מתפללים.

בשלב זה הורה מפקד ימ”ר לכיש על מעצר מידי של החשודים וכלי הרכב, על מנת למנוע פגיעה אפשרית בחפים מפשע.

כוחות משטרה גדולים הגיעו וסגרו את הזירה. הרכב – מאזדה 6 גנובה שעליה הותקנה לוחית זיהוי מזויפת – נוטרל על ידי יחידת החבלה של מרחב לכיש.

שני החשודים נלקחו לחקירה במשרדי הימ”ר, אולם סירבו לשתף פעולה. היום (רביעי) צפויה פרקליטות מחוז דרום להגיש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד השניים בגין קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון ייצור נשק.

מפקד משטרת מרחב לכיש נצ”מ אלי כזרי אמר: “השימוש של ארגוני הפשיעה ברכב תופת מהווה עליית מדרגה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הרכב היה מתפוצץ בלב שכונת מגורים”.