רוסיה ואיראן דיווחו: הושגו הסכמות • המערב: זה לא נכון

איראן והרוסים קובעים: הושגה טיוטת הסכם עם המערב ובה הסכמות על הפיקוח והסנקציות - "נתחיל לנסח הסכם סופי" • אלא שדיפלומטים מהמערב קובעים: ההסכם רחוק • שר החוץ הצרפתי עזב הדיונים ואמר שיחזור רק "כשהשיחות יהיו מועילות"
חיים טוויל
י"ב ניסן התשע"ה / 01.04.2015 09:53

חילוקי דעות בין הצדדים באשר לתוצאותיהן הנוכחיות של השיחות בלוזאן: בעוד הרוסים והאיראנים טוענים כי הושג הסכם, קובעים נציגי המערב – עדיין אין הסכם שכזה.

שר החוץ האיראני יצא הלילה אל העיתונאים וקבע, כי הצדדים הגיעו להסכמות, אך מאחר והצדדים צריכים לנוח, השיחות הופסקו. להערכתו הן יימשכו במהלך היום (רביעי) ובסופו של יום תושג טיוטת הסכם אליה חתרו הצדדים במהלך הימים האחרונים.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען גם הוא כי הושג הסכם, הכולל גם פרטים אודות רמת ויכולת הפיקוח של המערב על המתרחש במתקני הגרעין האיראני וגם סביב אופן הסרת הסנקציות – שתי הסוגיות המרכזיות שעמדו במרכז העימות בין הצדדים בשבועות האחרונים. “הושגו הבנות בנושאי הליבה והבוקר נתחיל לנסח הסכם סופי”, אמר השר הרוסי.

אלא שבניגוד לגרסה האיראנית והרוסית, קובעים נציגים מערביים כי ההסכם עדיין רחוק. לעומתם שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, עזב את שולחן הדיונים בלוזאן ושב לפריז בטענה שיחזור כשהשיחות יהיו “מועילות”.

יצוין כי במידה ואכן תושג או הושגה טיוטת הסכם ימשיכו הצדדים לדון בפרטי ההסכם, עד לניסוחו הסופי עד חודש יוני הקרוב.

דוברת מחלקת מדינת האמריקנית אמרה הלילה: “הושגה התקדמות שמצדיקה את הארכת השיחות, על אף שנותרו כמה מחלוקות קשות”.

עוד הוסיפה הדוברת כי כי שר החוץ של ארצות הברית, ג’ון קרי, יישאר להמשך השיחות ברביעי. קודם לכן דווח כי גורם בכיר בצוות הגרמני אמר שייתכן שיהיה צורך להפסיק את הדיונים, אם לא יושגו הסכמות ממשיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות