סרטון שצולם במטוס שהתרסק מתעד: “בכי וצעקות ‘אלוקים'”

בין שרידי מטוס חברת 'ג'רמן-ווינגס' שהתרסק בשבוע שעבר בהרי האלפים בדרם צרפת, נמצא סרטון המתעד את רגעי הטיסה האחרונים • מהסרטון ניתן להבין שהנוסעים היו מודעים למתרחש - עד לרגע ההתרסקות
חיים טוויל
י"ב ניסן התשע"ה / 31.03.2015 23:20

העיתונים ‘בילד’ הגרמני ו”פארי מאץ’ הצרפתי מדווחים, כי השיגו סרטון וידאו שצולם ברגעי הטיסה האחרונים. הסרטון אותר בין הריסות המטוס ומקורו בטלפון נייד של אחד הנוסעים.

בסוכנויות הידיעות מדווחים כי לפי העיתונים, הסרטון, שנמצא על ידי מקורב לחקירה, מתעד בבירור את הצעקות של הנוסעים המבוהלים – “נשמעים בכי וצעקות ‘אלוקים’ בכמה שפות” – כמו גם טלטולים של המטוס כולו.

העיתון קובע כי מההתרחשות המתועדת בסרטון נראה כי לנוסעים היה ברור כי הטיסה מתקרבת להתרסקות.

עוד דווח, כי גם ניסיונותיו של הטייס לפרוץ אל תא הטייס שננעל ובו טייס המשנה נראים גם הם בסרטון המדובר.

העיתון מציין כי גם רגע ההתרסקות מתועד בסרטון, כאשר לקראת הסוף, לאחר טלטול עוצמתי, מתגברות הצעקות – ולאחר מכן משתרר שקט.

בתוך כך, מתבררות עובדות חדשות על הרקע של טייס המשנה: לופטהנזה, חברת האם של ג’רמן-ווינגס, הודתה היום כי כבר בשנת 2009 הודיע טייס המשנה שריסק את המטוס, כי הוא הוא סובל מאפיזודה דכאונית חמורה.

על פי הודעת החברה, אנדראס לוביץ, שהיה באותה תקופה תלמיד בבית הספר לטיסה של לופטהנזה – עדכן את החברה על מצבו במסגרת התכתבות מיילים שבמהלכה הפסיק את לימודיו בשל מצבו הדכאוני.

נציגי חברת התעופה הוסיפו כי הם מסרו מסמכים לתובעים הגרמנים, שמכינים את התיק.

מההקלטות בקופסה השחורה התברר, כי כאשר הטייס הראשי יצא לשירותים, לוביץ נעל את עצמו בתא. הטייס ניסה לפרוץ את הדלת וצעק אל לוביץ: “פתח את הדלת הארורה” – ואף ניסה לפרוץ את הדלת בגרזן, אולם ללא הצלחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות