הכאב זועק • נפגעי טרור לנתניהו: איך שחררת רוצחים?

תקרית בטקס לזכר נפגעי פעולות האיבה • נפגעי טרור תקפו את נתניהו: "איך אתה משחרר את רוצחי ילדינו?" • נתניהו השיב: "ידעתי שאפגוש אתכם כאן" • קודם לכן פעלה לשכת ראש הממשלה שנאום נציג המשפחות השכולות בטקס לא יכלול דברי ביקורת על שחרור המחבלים • הנאום צונזר
יוני גרין
ה' אייר התשע"ד / 05.05.2014 13:56

בתחילת הטקס הממלכתי לזכר נפגעי פעולות האיבה, שהתקיים בהר הרצל קטע את נאומו של ראש הממשלה, נפגע טרור, שנפצע בפיגוע בשנת 2000 כשמחבל דקר אותו מספר פעמים. “איך אתה משחרר את רוצחי ילדינו?”, קרא לעבר נתניהו, ומחה על שחרור המחבלים במסגרת המו”מ עם הפלסטינים. אל המוחה הצטרפו נפגעי טרור נוספים.

• 1.5 מיליון משתתפים באירועים בבתי העלמין הצבאיים

“ידעתי שאפגוש אתכם כאן”, השיב לו נתניהו. קבוצה ממשתתפי הטקס נטשה בהפגנתיות, תוך שהם מניפים דגלים אדומים.

קודם לכן פעלה לשכת ראש הממשלה שנאום נציג המשפחות השכולות בטקס האזכרה הממלכתי, לא יכלול דברי ביקורת נגד מדיניות שחרור המחבלים. בנאום המתוכנן התכוון נציג המשפחות השכולות למתוח ביקורת על ממשלת נתניהו בעקבות שחרור המחבלים, אולם בעקבות ההתערבות – צונזר הנאום.

הורים שכולים היו נגד נאום ראש הממשלה בטקס, אולם בתחילה הוחלט שלא למחות בטקס, במידה ונציג המשפחות יהיה חופשי לומר בנאומו גם דברי מחאה נגד שחרור הרוצחים. לאחר שהוטלה הצנזורה, החליט הנפגע להביע את מחאתו באירוע הרשמי בצורה קולנית.

אין זו הפעם הראשונה שטקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה מהווה במה עבור המשפחות השכולות להביע את כאבן. פעמים רבות נתנו נציגי המשפחות השכולות דרור ללשונם ולמחשבותיהם מעל במת הטקס.

הפעם, בגלל הצנזורה של משרד ראש הממשלה, הם נאלצו להסתפק במחאה מהיציע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות