חתם על מזונות, וכעת רוצה שלום בית. מה תוקף ההסכם?

עו"ד אריאל דרור בשו"ת על גירושין וצוואות: "ביני ובין בעלי מתנהלת תביעה בעניין מזונות ילדינו הקטינים, וצו עיכוב יציאה הוצא כנגדו, אלא שכעת הוא מבקש לטוס לפגישת עסקים דחופה. מה אעשה"?
עו"ד אריאל דרור
ד' ניסן התשע"ה / 24.03.2015 19:16

שאלה:

אני פרודה מבעלי, אך טרם התגרשנו. חתמנו על הסכם לפיו ישלם עבור ילדינו הקטינים מזונות בסכום מסוים, וכן סדרי ראיה, על מנת לדאוג לילדינו, עוד טרם הגירושין, וכאשר התכוונו להתגרש בהקדם. בית הדין הרבני אישר ההסכם, והוא קיבל תוקף של פסק דין. כעת, בעלי הודיע לי כי למעשה הוא אינו רוצה גירושין, אלא שלום בית. האם ההסכם עדיין בתוקף?

תשובה:

ההסכם האמור קיבל תוקף של פסק דין ולכן ביטולו אינו מלאכה קלה כלל, אף אם בעלך אינו רוצה כעת להתגרש. למעשה, ההסכם דן רק בנושאי מזונות ומשמורת, ולא בנושא גירושין, כך שדרישת בעלך לשלום בית אינה אמורה לפגוע בתוקף ההסכם, ועליו לנהוג לפיו בכל בנוגע למשמורת והמזונות.

 שאלה:

אמי נפטרה לפני כשנה, והותירה אחריה את אבי, אותי ואת 4 אחיי. אמי לא השאירה צוואה. כיצד נדע מה יעשה ברכוש שלה? לה ולאבי יש דירה על שמם, וכן כספים בחשבון בנק משותף. 

תשובה:

מאחר ואמך לא הותירה צוואה, העיזבון יתחלק בהתאם לחוק הירושה, הקובע כי בן הזוג- כלומר, אביך, יקבל חצי מרכושה, והיתר יתחלק בינך ויתר אחייך בצורה שווה. אציין כי מאחר והרכוש שציינת שייך לה ולאביך באופן שווה, אתם תוכלו לקבל רק רבע מהרכוש שציינת – כלומר, לאמך יש מחצית דירה, מחצית  מכך תלך לאביך, והמחצית הנותרת תתחלק בין הילדים, וכך גם לגבי החשבונות.  אולם, ככל שיש לאמך רכוש על שמה בלבד- אזי חצי ממנו יגיע לאביך, וחצי יתחלק בין הילדים.

שאלה:

ביני ובין בעלי מתנהלת תביעה בעניין מזונות ילדינו הקטינים. מאחר ואני חוששת כי יעזוב את הארץ ולא ישלם מזונות, הוצאתי כנגדו צו עיכוב יציאה. כעת, הוא טוען שיש לו פגישה עסקית בחו”ל ולכן עליו לטוס לשבוע, אולם אני חוששת כי הוא לא ישוב. מה אני יכולה לעשות?

תשובה:

ככלל, על מנת לבטל את הצו עליו להגיש בקשה לערכאה שנתנה אותו ולפרט מדוע יש לבטלו, וכאשר אמורה להינתן לך רשות תגובה, בה תפרטי את חששותייך ותבקשי למנוע את ביטול הצו. יצוין כי גם אם ביהמ”ש ישתכנע כי עליו לצאת מהארץ, יציאה זו אמורה להיות מותנית בערבויות- וכאשר חשוב מאוד כי תדרשי ערבויות של ממש, כגון נכסי מקרקעין והבאת ערבים- מהם תוכלי להיפרע באם לא ישוב ארצה.

 בכל שאלה ניתן לפנות אלינו למייל [email protected]

כל האמור במאמר זה לא בא במקום ייעוץ משפטי פרטני ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כתבה מעניינת
    02/04/2015 04:45
    מאיר
  1. שלום בית תלוי ומבוסס על מידות טובות
    http://www.breslevmeir.com/שלום-בית