הרב שטיינמן על האסון בברוקלין: “אוי וויי וויי, אוי ווי… שבע נפשות”

הגאון רבי משה יהודה שניידר, החברותא של הגראי"ל שטיינמן, מספר כיצד הגיב ראש הישיבה על האסון בו נשרפו שבעת ילדי משפחת ששון בשבת בניו יורק • "ראש הישיבה לא חדל מלהצטער בצער נורא"
ג' ניסן התשע"ה / 23.03.2015 14:37

הגאון רבי משה יהודה שניידר, החברותא של הגראי”ל שטיינמן, מספר כיצד הגיב ראש הישיבה על האסון הנורא שאירע בשבת בניו יורק “בעלות השמימה בלהט אש, שבע נשמות טריות – טהורות”.

“בשמוע רבינו על האסון הנורא”, מספר הרב שניידר, “נאנח מאד, וזעק מעמקי לבו: אוי וויי וויי, אוי וויי וויי…”

אחר כך התחיל הגראי”ל “לחזור על מה שאומרים בנתנה תוקף: ‘בראש השנה יכתבון וביום צום כיפור יחתמון כמה יעברון וכו’…’

הרב שניידר מוסיף: “ראש הישיבה לא חדל מלהצטער בצער נורא, וחזר ושינן לעצמו: ‘שבע נפשות…’, והזכיר גם מה שאירע לפני כמה שנים, בשריפת כמעט משפחה שלימה בעיר רחובות, ה’ ירחם.

“באותה שנה, לקראת הימים הנוראים, דיבר על זה בכמה מקומות, שיש לנו לראות וללמוד מזה, מה זה ראש השנה!

“והנני מעתיק את דברי רבינו בהתחלת שיחה שנשא בישיבת חברון המעטירה, שילהי אלול תשע”ב:

מורי ורבותי, אנחנו עומדים ימים ספורים לפני ראש השנה. כל אחד יודע שראש השנה זה יום הדין נורא! ומכל מה שקורה במשך השנה, רואים שיום הדין זה לא פשוט.

השנה הזאת במיוחד ראינו שנשרפו רח”ל על יד חיפה ארבעים איש, וגם ברחובות משפחה שלימה נשרפה. רק אשה נשארה, וכן יש תאונות דרכים. כל כך הרבה אסונות קורה במשך השנה, ומאד צריך רחמים גדולים. ובמה מכבים את השריפה הזאת, רק בתורה וחסד!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגראי
    23/03/2015 15:31
    נדהם
  1. מדהים לראות שעירנותו ופקחותו של הגראי”ל מצליח לבלבל את מקורביו לחשוב שהוא בן 20, ולספר לו מה שכולנו ודאי נימנע מלספר לאדם שמעל גיל 70.