מי אשם? • ליצמן: דגל אשמים; גורם בדגל התורה: העיקר נפרדנו מצרעת

איבוד המנדט השביעי של יהדות התורה גורר חילופי האשמות • ח"כ יעקב ליצמן יורה חץ מושחז: "עלינו לזכור שהערובה לניצחון בבחירות, היא התעלות והגעה לכלל הקולות והקהלים האפשריים" • גורם בדגל התורה: "השליחים של יהדות התורה ידאגו גם לילדי הבוגדנים"
יוני גרין
כ"ח אדר התשע"ה / 19.03.2015 12:59

במפלגת ‘יהדות התורה’ מתחילים לעכל את תוצאות הבחירות לכנסת ה-20, כאשר מצד אחד הם מציגים עלייה של כ-15 אלף קולות בוחרים, אולם מצד שני בשל אחוז ההצבעה הגבוה זכתה המפלגה רק ב-6 מנדטים – מה שמשאיר את ח”כ יעקב אשר מחוץ לכנסת.

ההפסד של המנדט השביעי גורם לתסיסה פנימית בתוך יהדות התורה, כאשר הצדדים מאשימים זה את זה בתוצאה, המשנה לגמרי את מאזן הכוחות בתוך המפלגה. זאת מאחר שכעת יש ייצוג של ארבעה ח”כים לסיעת אגודת ישראל ורק שני נציגים לסיעת דגל התורה – ח”כ משה גפני וח”כ אורי מקלב.

יו”ר סיעת אגודת ישראל ח”כ יעקב ליצמן שיגר כבר הבוקר (חמישי) רמז עבה אל עבר סיעת דגל התורה, ומאשים אותה בכישלון.

בתגובה לפרסום תוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-20 אמר ליצמן: “נתוני תוצאות הבחירות מוכיחות עלייה ניכרת של אלפי קולות חדשים לטובתנו. הוקרתי לרבבות המצביעים, אלפי הפעילים והנציגים בשטח שעמלו למטרה החשובה.

“לשמחתי קיבלנו תמיכה גם מערי פריפריה, ומקהלים שמחוץ למעגל הטבעי שלנו, בשל פעילותנו בתחום החברתי, הבריאות, הקירוב ועוד. בתפילה ובתקווה שנידע לפעול לביטול גזירות הממשלה הקודמת ולהגיע להישגים רבים.

“יש להצטער על שירדנו במנדט, לאור אחוז הצבעה גבוה, ובשל אי הצבעת רבים שהצביעו לנו בעבר”, רומז ליצמן – ומשגר חץ מורעל אל עבר עמיתיו מדגל התורה: “עלינו לזכור שהערובה לניצחון בבחירות, היא התעלות והגעה לכלל הקולות והקהלים האפשריים”.

ליצמן הוסיף: “יהדות התורה תמשיך לייצג את צרכי הציבור החרדי, באחדות מליאה, תשמור על ערכי העם היהודי ותפעל להוביל מדיניות חברתית לכלל אזרחי ישראל”.

מנגד, גורמים בכירים בסיעת דגל התורה, משגרים האשמות כלפי חסידות חב”ד ואנשי ‘הפלג הירושלמי’ ותולים את הכישלון באחוז ההצבעה הגבוה.

“המשיחיסטים והממשיכיסטים הביאו מנדט למרצ על חשבון יהדות התורה”, אומר גורם בכיר בדגל התורה. “איך זעק מרן רבינו ראש הישיבה שליט”א? קידוש ה’ מול חילול ה’. למרות שאין לכך השלכה מזיקה על הציבור החרדי, בגלל המצב הפוליטי שנוצר, כאשר החרדים מבוקשים בקואליציה הבאה”.

לדבריו, “נציגי ארץ ישראל השלימה ונציגי ‘רק לא ג’ ישבו באופוזיציה או בחוץ, והשליחים של יהדות התורה ידאגו גם לילדי הבוגדנים להכל.

” נביא הישגים ליהדות גם ב-13 מנדטים מסולת נקייה, הרבה יותר מאשר 18 מנדטים. יהיה עוד הרבה קדוש ה’. העיקר נפרדנו מצרעת”, הוא אומר ומתייחס לאנשי ‘הפלג הירושלמי’.

גורם בכיר אחר בדגל התורה אומר כי למרבה הצער אחוז ההצבעה הגבוה, הוא זה שהשאיר את יעקב אשר בחוץ. לדבריו, “אם אחוז ההצבעה היה כמו זה שבפעם הקודמת, יעקב אשר היה נכנס בקלות. “הבאנו הרבה קולות חדשים שלא הצביעו למפלגה בפעם הקודמת”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המצביעים של דגל הם הרבה יותר משל אגודת ישראל וגם הנוספים הם יותר מדגל
    19/03/2015 13:31
    בני
  1. גם הקירוב שהוסיף קולות הם מדגל

  2. אלפי חסידים הלכו ליחד וגם לליכוד
    19/03/2015 16:09
    צדק
  3. לא יתכן שאגו”י ישבו על קולות של דגל, היחידים שעבדו כחמורים, ועוד יאשימו את דגל. חוצפה! היכן 4,000 קולות בכפר חב”ד הפעם בין פעם קודמת להיום!

  4. רק א-ח-ד-ו-ת
    19/03/2015 17:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. תשמע אלי חבר ליצמן: דפוק על השולחן ותתבע בקול צלול וברור די! למלחמה המטופשת והאכזרית המתנהלת כנגד ציבור מסלתה ושמנה של יהדות התורה! לגבי גיוס בני ישיבה!! תצעק בקול ובתוקף: די ליריבות הטפשית הזו! אדון ליצמן לא לאשים את הליטאים: “ירדנו כי רבים לא הצביעו? ירדנו בגלל שיהדות התורה מקדמים גזירת הגייוס, ועושים פשרות עם צה”ל השמד והניוף. בשורה טובה תדשן עצם” זו היא בשורה טובה המשמחת לנו הלב, להראות לנו את הכח החזק של מרן הצדיק הגאון האדיר ר’ שמואל שליט”א. על זה אמרו חז”ל “בשורה טובה תדשן עצם”

    מאור עיניים ישמח לב, שמועה טובה תדשן עצם” – הכוונה לאדם שניחן באור בעיניים ע”פ דעת תורה הצלולה של ר’ שמואל שליט”א המוסר והענווה שרואים אך ורק אצל מרן ר’שמואל שליט”א הם תנאֵי יסוד מקדמיים להתנהגות חינוכית מוסרית ערכית. התוצאה: יראת שמים וכבוד והערכה מצד הבריות, מתוך כוונה טהורה נקיה וצלולה. תשמע אלי חבר ליצמן: דפוק על השולחן ותתבע בקול צלול וברור די! למלחמה המטופשת והאכזרית המתנהלת כנגד ציבור מסלתה ושמנה של יהדות התורה! לגבי גיוס בני ישיבה!! תצעק בקול ובתוקף: די ליריבות הטפשית הזו!

    יש להזכיר לאדון ליצמן הנכבד את הלויאליות הגדולה של החסידות אותה הוא מייצג רענון קל של ההסטוריה, יגלה שחסידות גור לא הצביעה עם כל הציבור החרדי בירושלים, והעלתה לראשות העיר את ניר ברקת החילוני המליטנתי, הכופר, ומחלל שבת, בגלל אי אלו שיקולים ‘חשובים מאוד’ של כבוד, כגון אי התייעצות עמם לפני הסגירה עם המועמד השני. מבלי להזכיר את ההצבעה עם דני וקנין בבית שמש בניגוד לכל הציבור החרדי.

    ליצמן כבר שכח את המכות שהוא הלך עם פורוש, ולכן יש היום את העיתון שנקרא המבשר.. שישב בשקט ושלא יטיף לדגל מוסר. תבין שהקולות שנפלו ליהדות התורה הם ממך, לא נשכח מה אתה עשית לנו בירושלים ובכל הארץ.. עליך אומרים צוחק מי שצוחק אחרון !