אתר אמריקני חשף: “מיליוני דולרים גויסו בארה”ב לעידוד ההצבעה של הערבים”

מסמך פנימי של ארגון 'עמנו' האמריקני מגלה: הארגון המריץ את תומכיו לתרום "להגדלת אחוזי ההצבעה במגזר הערבי" • ב'מבט' דווח: פעילים בכירים מהמגזר הערבי נסעו לארצות הברית כדי ללמוד כיצד "להמריץ" את אזרחי ישראל הערבים לצאת ולהצביע • נשיא 'עמנו' בתגובה: הקמפיין "אינו מכוון נגד אחד המתמודדים, הערבים מצביעים גם לליכוד"
יוני גרין
כ"א אדר התשע"ה / 12.03.2015 09:50

קואליציה של ארגונים, הממומנים בכסף אמריקני, הובילה מאמץ מרוכז להביא מצביעים לקלפיות כדי להשפיע על הבחירות בישראל, תוך התמקדות בקהילות שיצביעו על פי הערכות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך חשף העיתון האמריקני השמרני ‘וושינגטון פרי בייקון’, המסתמך על מה שהוא הגדיר כ”מזכר אסטרטגיה סודי” שהגיע לידיו.

על פי העיתון ‘ישראל היום’, שמדווח על החשיפה, הארגון אמריקני ‘עמנו’ שלח ב־17 בדצמבר 2014 הצעת מימון לקבוצה של תורמים אמריקנים. היוזמה, שעלותה עומדת על כ-3 מיליון דולר, מוצגת במסמך כ”קמפיין מאסיבי לא מפלגתי”, להובלת מצביעים לקלפיות תוך התמקדות “בסגמנטים דמוגרפיים וגיאוגרפיים נבחרים”.

הקבוצות שאליהן יופנה הקמפיין והמוזכרות בתזכיר הן “ישראלים צעירים וחילונים, יהודים חילונים בעלי הכנסה נמוכה וערבים ישראלים”.

ב’וושינגטון פרי בייקון’ מציינים, כי אוכלוסיות אלה מתנגדות באופן מסורתי למפלגות ימניות כגון הליכוד. דוגמה לכך היא הקהילה הערבית בישראל, “שצפויה לשחק תפקיד גדול יותר מהרגיל בבחירות”. זאת בעקבות איחוד המפלגות הערביות, מהלך ש”עשוי להקל על מפלגת העבודה להקים ממשלה”.

לפי ‘ישראל היום’, במהדורת החדשות של הערוץ הראשון שודרה בתאריך 11.02.2015 כתבה שתיארה את נסיעתם של בכירי רשויות מקומיות ערביות ופעילים בכירים מהמגזר הערבי־ישראלי לארה”ב, שם למדו כיצד “להמריץ” את אזרחי ישראל הערבים לצאת ולהצביע.

הם סיפרו על כלים ועל תובנות שרכשו וציינו כי את הנסיעה מימנו “עמותות וארגונים שונים”, ובהם ארגון ‘עמנו’.

לצורך השגת המטרה עמד ארגון ‘עמנו’ בקשר עם “מומחים אמריקנים וישראלים שהיו מעורבים במבצעים דומים”, כולל כמה שהיו שותפים לקמפיין הבחירות של הנשיא ברק אובאמה.

עוד מצוין כי מי שאמור לשמש הזרוע הביצועית של “המבצע” בכל הקשור לציבור הערבי־ישראלי הוא ארגון גבעת חביבה, שכן הוא “מהווה פלטפורמה מושלמת למאמצי העלאת אחוזי ההצבעה”.

נשיא ‘עמנו’, קנת’ בוב, אמר לכתבת ה’וושינגטון פרי בייקון’ בתגובה כי הקמפיין “אינו מכוון נגד אחד המתמודדים בבחירות בישראל”. לדבריו, “המיעוט הערבי מצביע גם לליכוד”.

עוד ציין בוב כי אין קשר בין המאמץ להגדלת שיעור המצביעים לקמפיין של ארגון V15, אף שהוא הודה כי בעבר היה קשר בין הארגונים.

בין הבכירים שרואיינו בכתבה בערוץ הראשון עם שובם מארה”ב היה גם מוחמד דראושה, מנהל בגבעת חביבה, בעבר מנהל משותף בקרן אברהם וממקימי ‘קול אחד’ישראל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חובה קדושה
    12/03/2015 12:43
    אבי
  1. 7 נקודות שכדאי לחשוב עליהן לפני ההצבעה
    מבוסס על שיעור מפי ראש הכולל הרב יצחק לוי שליט”א.
    נכתב על ידי אחד השומעים.

    שאלה. אנחנו היינו רגילים כל השנים להצביע לתנועת ש”ס, כהוראת מרן רבינו עובדיה יוסף זיע”א, כעת שמרן רבינו הגדול הסתלק לחיי העולם הבא, מלבד תנועת ש”ס יש תנועה חדשה שגם היא באה כביכול בשמו של מרן זיע”א, ויש קצת אנשים נבוכים ושואלים למי צריך להצביע ביום שלישי הקרוב?
    תשובה. צריך להצביע לתנועת ש”ס, בפרט מי שהיה רגיל כל השנים לשמוע בקולו של מרן רבינו הגדול זיע”א, מכמה טעמים.
    א. רוב חכמי ישראל הספרדים הורו להצביע לתנועת ש”ס, ובכללם מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט”א מחבר סדרת הספרים “ילקוט יוסף”, שרוב עם ישראל הולכים אחרי הוראותיו, ומרן זיע”א הכתיר אותו – בכתב ובעל פה – כממשיך דרכו, וכידוע. מה שאין כן התנועה החדשה שאין בראשה הרבה רבנים מגדולי ישראל. וגם לא שמענו שחברי התנועה כפופים לרבנים, ואדרבה יש מתוכם כמה אנשים שבמוצהר אינם כפופים לרבנים, רק הצטרפו אליהם כ’בלוק טכני’, ואיך נוכל לסייע להם להיבחר, כשלא נדע איך ינהגו בהצבעות חשובות לעולם התורה.
    ב. תנועת ש”ס כפופה ל”מועצת חכמי התורה” בנשיאות חכם שלום כהן שליט”א ראש ישיבת פורת יוסף, שיש להם נסיון רב של למעלה משלשים שנה בהנהגת תנועה פוליטית, והיו צמודים למרן זיע”א בשנים הללו בכל ההחלטות וההכרעות החשובות, ויודעים כיצד לנווט את התנועה על פי דעתו של מרן רבינו הגדול זיע”א. וגם מרן עצמו בסוף ימיו הזהיר ש”לא לעבור על דבריו של חכם שלום, כי יש לו פה קדוש, וכל דבריו דברי אלהים חיים”. מה שאין כן אותם רבני התנועה החדשה, שאין להם כל נסיון בהנהגת תנועה/מפלגה, וידוע שאין חכם כבעל הנסיון.
    ג. תנועת ש”ס עצמה לא השתנתה כלל מאז שמרן הסתלק לגנזי מרומים, אותה מועצת החכמים, אותו היו”ר, אותה הרשימה, אותם המוסדות, אותו המצע, רק שאחד מהחברים החליט לפרוש ולהקים תנועה חדשה מפני נגיעות אישיות. ומאחר שיש לנו חזקה להצביע ש”ס, מדוע לשנות את ההצבעה בלי שום סבה?!
    ד. מצאנו בתלמוד כמה פעמים שיש להעדיף לעשות כפי שיצא מפיו של גדול הדור, אפילו שאין בו עדיפות על פני דבר אחר. למשל, רבא היה מקפיד לחזר אחרי סלק ואורז ולהניחם בקערת ליל הסדר, אף על פי שאפשר להניח גם בשר, העיקר שיניח שני תבשילין, “הואיל ונפיק מפומיה דרב הונא”, כיון שיצא מפיו של רב הונא סלק ואורז, וכן כיוצא בזה (פסחים קיד ע”ב. סוכה לב ע”ב). כמדומה שאין לנו ‘הואיל ונפיק מפומיה דמרן’ יותר מדבר זה, שמרן הזהיר אותנו מאות פעמים להצביע ש”ס ורק ש”ס, ומצוה לעשות כדבריו.
    ה. יודעים אנחנו מה מגמת תנועת ש”ס ומה הקו הברור שלה, להחזיר העטרה ליושנה, וכפי שעשתה כל השנים, לדאוג לעולם התורה ולשכבות החלשות, ולהקים מפעלי תורה וחסד, ובפרט היו”ר שלה – ר’ אריה דרעי, הוא הגבר הוקם על, שזכה להיות הזרוע הביצועית של מרן זיע”א בפתיחת ישיבות קדושות רבות, ובהקמת ‘מעין החינוך התורני’, וארגון ‘אל המעיין’, ועצרות חיזוק בחודש אלול בכל רחבי הארץ, ועוד מפעלים רבים, עד שאמרו עליו גדולי הדור דאז: “מה שעשה אריה דרעי בשנה אחת, לא עשו אחרים בארבעים שנה”! וכמובן שברגע שתנועת ש”ס תשמור על כוחה, ויכנסו לממשלה, ימשיכו בדרכם הטובה להגדיל תורה ולהאדירה. אבל התנועה החדשה עדיין לא הוכיחה את עצמה, ולא ידוע כיצד תנהג בעניני דת ומדינה, וגם לא הצהירה על מה תילחם ולמה תדאג, מלבד מילים כלליות ולא מחייבות כגון “אחדות”, “אהבת ישראל”, וכן על זה הדרך. ולמה הדבר דומה? לעגלה מלאה ועגלה ריקה שעוברות בדרך אחת, והגיעו למשעול הכרמים, שביל צר שאין בו מקום אלא לעגלה אחת בלבד, למי יש זכות קדימה? הוי אומר לעגלה המלאה (שלחן ערוך חושן משפט סימן ערב סעיף יג, יד). כך תנועת ש”ס היא עגלה מלאה, והתנועה החדשה היא עגלה ריקנית.
    ו. כלל גדול בידינו: ברי ושמא, ברי עדיף (כתובות יב ע”ב). ומאחר שלא ברור כלל שהתנועה החדשה תעבור את אחוז החסימה [ברגע שבחלק מהסקרים היא עוברת בקושי את אחוז החסימה, ובחלק היא לא עוברת, הרי זה בגדר ‘שמא’], יש להצביע לתנועת ש”ס, כדי שההצבעה תועיל בוודאות. שהרי אם התנועה החדשה לא תיכנס לכנסת, כל מי שהצביע לה עלול להצטער על הצבעתו כל ימיו, כפי שקרה בבחירות הקודמות, שכל מי שהצביע לתנועות חדשות שלא נכנסו לכנסת, ולא הצביע לתנועת ש”ס, ובשל כך נמנע מש”ס להכנס לממשלה, עליו להצטער ולעשות תשובה על כל אותם חוקים שנחקקו נגד התורה בקדנציה האחרונה, עונו ישא האיש ההוא. וכבר קבע מרן רבינו עובדיה יוסף זיע”א: ש”ס היא המזוזה של הממשלה, וממשלה בלי ש”ס היא כבית בלא מזוזה. ועוד היה רגיל לומר: ש”ס חזקה = תורה חזקה.
    ז. אפילו אם תמצי לומר שאין לחוש לכל מה שכתבנו עד כה, ויבוא איזה מלאך ויגלה לנו שהתנועה החדשה תיכנס לכנסת, והיא תהיה כפופה לגדולי ישראל, והרבנים העומדים בראשה ידעו איך לכוין את התנועה בדרך נכונה, וכן על זה הדרך, הרי שאם מצביעי ש”ס יתמכו בתנועה זו, תנועת ש”ס תצטמק ח”ו משום כך, וממילא ש”ס לא יוכלו לדרוש משרדים משמעותיים, ולא יוכלו לבטל את החוקים הזדוניים שנחקקו בשנתיים האחרונות כנגד עולם התורה, ויהיו לנו שתי תנועות קטנות שנלחמות זו בזו, וראש הממשלה ושותפיו ינצלו את המתיחות הזו כדי לצמצם את כוחם של התנועות הללו, ודי למבין. אשר על כן חזק ונתחזק בעד תנועתנו הקדושה, וכל אחד לא ישנה את מנהגו הטוב להצביע לתנועת ש”ס, ואדרבה, כל אחד ישכים באותו יום – כ”ו אדר, ולאחר שיתפלל בהנץ החמה, יביא עמו לקלפי עוד מצביעים לש”ס, וקודם ההצבעה יאמרו נוסח “לשם יחוד” שתיקן לנו מרן רבינו עובדיה יוסף זיע”א בזה הלשון:
    “לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה, הריני בא/ה לקיים מצות לשמוע בקול דברי חכמים, כמו שכתוב בתורה וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל, לעשות נחת רוח ליוצרנו ולעשות רצון בוראנו. ויהי נועם ה’ אלקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו”.

  2. אני מבין מאיפה מומן הקמפין נגד אלי ישי
    12/03/2015 13:07
    אביחי
  3. אני מבין מאיפה מומן הקמפין נגד אלי ישי