נמצא מחליף: הכלכלן הראשי במשרד האוצר – יואל נווה

נווה יחליף את מיכאל שראל שהתפטר עקב התנגדותו הנחרצת ל'אפס מע"מ' על דירות חדשות • ההערכות היו כי לפיד ימנה "איש אקדמיה" בעל תואר דוקטור לפחות. עם זאת, לנווה היכרות עמוקה עם משרד האוצר ותפקודו
ד' אייר התשע"ד / 04.05.2014 16:50

יואל נווה ימונה לכלכלן הראשי במשרד האוצר: נווה יחליף את מיכאל שראל שהתפטר עקב התנגדותו הנחרצת ל’אפס מע”מ’ על דירות חדשות.

נווה, טייס קרב לשעבר בדרגת סא”ל (במיל’), כיהן כסגן המאקרו של אגף התקציבים באוצר ובעל תואר ראשון ושני בכלכלה. הוא נחשב לאחד מטובי הכלכלנים, וידוע כמי שמקורב מאד למנכ”לית האוצר, יעל אנדורן. שמו הוזכר גם כאחד המועמדים המובילים להחליף את גל הרשקוביץ כממונה על התקציבים באוצר, תפקיד שבסופו של דבר אויש על ידי אמיר לוי, גם בכיר באגף התקציבים בעידן אנדורן.במהלך השנים האחרונות כיהן נווה כמנכ”ל בנק הדואר, תפקיד שסיים לפני מספר חודשים, וכמנכ”ל קרן הפנסיה “מקפת”.ההערכות היו כי לפיד ימנה “איש אקדמיה” בעל תואר דוקטור לפחות. עם זאת, לנווה היכרות עמוקה עם משרד האוצר ותפקודו.

נזכיר כי שראל התפטר מתפקידו לפני כחודש בפתאומיות אחרי שהצהיר בפומבי שהוא מתנגד נחרצות למדיניות ‘מע”מ אפס’, עליה החליט שר האוצר והסביר כי הוא אינו יכול לעמוד מאחוריה והוציא מכתב בו מסביר את הטעויות הקשות הכרוכות באותה מדיניות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד אוכל חנם
    06/05/2014 17:24
    אבי
  1. א. מקבל פנסיה תקציבית גבוהה מהצבא
    ב. מקבל כמו כל בכירי האוצר אוכלי החנם שכר עתק ומאידך עושק את העם והמדינה כדי לתת שוחד לטייקונים כדי שיתנו לו בבוא השעה שכר עתק ומצנח זהב.
    בקיצור כל בכירי האוצר הם אוכלי חנם ויש לאסור אותםולתבוע מהם פיצויים על הנזק שגרמו ושגורמים למדינה יום יום ושעה שעה.