עושים שiק עם בועז בן ארי • אריה מכלוף דרעי חגג ברית לבן של יענקי

העיתונאי נדב פרי מתדרך • דודי אפל תופס פינה • רבי דוד יוסף מסביר ראשי תיבות • יעקב מרגי פותח מזנון • הפרסומאי ספי שקד רוצה תיעוד מברכה • יאיר נתניהו מגיע לברך • מה ביקש סבא אריה מהנכד • איזו הוראה קיבל איציק סודרי • ולמה העוזר המסור, יוסף חיים כאלף, הגיע בסוף?
בן-ארי בועז
כ"א אדר התשע"ה / 11.03.2015 22:09

ידוע הסיפור על אדם קמצן (לא משנה מאיזו עדה, אבל מהצד של השקופים) ששכב על ערש דווי. ליד מיטתו התאספו רעייתו וכל בניו ובנותיו, בוכים מיילים, מחפשים ומדפדפים בסידור למצוא את ‘שמע’, לפני שישיב את נשמתו לבוראה.

לפתע הזדקף האיש מעל מיטתו ושאל: בני הבכור כאן? כולם עונים לו כן. בני השני כאן? וכולם עונים כן. בתי השלישית כאן? וכולם עונים כן. כך, עד שסיים לוודא שכל בני משפחתו נמצאים בחדר. ואז הניח את ראשו על הכר, נאנח ושאל בזעקה: “אם כולם כאן, אז למה האור במטבח דולק?”

בברית לנכדו של יו”ר ש”ס אריה דרעי, בן לבנו ינקי, הגיעה כל צמרת ש”ס, הח”כים, העובדים ומנהלי המטה הראשי. אך מי שלא הגיע ודאג שתהיה סיבה שהאור במטה ש”ס ימשיך לדלוק למען המטרה, היה יוסף חיים כאלף, עוזרו האישי של דרעי – שהגיע לקראת סוף הברית, כיוון שהמשיך  לנהל מהמטה את מערכת הבחירות, עד שהגיעו להחליפו.

ברית לבנו של ינקי דרעי

ההפתעה מקדמת את הבאים. על השלט: “הברית באולם אדם וחווה”. אחד המוזמנים, שלא חשוד באהבת מפלגות אחרות, אומר לי: “אל תצלם אותי ליד השלט הזה. אחר כך יגידו שאני רציתי גם להחזיר את התנועה לתוהו ובוהו”.

ברית לבנו של ינקי דרעי

ח”כ משולם נהרי נעצר על ידי יעקב כהן, הצלם של תנועת ש”ס, המלווה את כל מערכת הבחירות מקרוב. הדרישה: “אני צריך תמונה שלך למטה הבחירות, בלי כובע. אז תגיד לי מתי ואצלם אותך”. נהרי הסכים להצטלם במקום.

ברית לבנו של ינקי דרעי

 בנו של הח”כ לשעבר יאיר לוי (מימין), פעם העוזר של ח”כ איציק כהן, שלא הגיע לברית (אצלו בחתונה איש מהתנועה לא השתתף בגלל העצרת ביד אליהו), וכיום העוזר המסור של דרעי, כנראה מחבב כהנים. אחרת אין דרך להסביר מדוע מכולם הוא נעמד לצחוק דווקא עם חיים כהןנהגו של הגרי”ש אלישיב זצ”ל.

ברית לבנו של ינקי דרעי

יוסי שווינגר (מימין), ויעקב בצלאל, דוברו של דרעי (באמצע) מתרכזים סביב העיתונאי נדב פרי מערוץ 10 כדי את חוות דעתו על תוצאות הבחירות. אחר כך יגיד לי אחד מהנוכחים: נדב פרי הוא היחיד שביציאה מהאולם תוכל לצעוק לו “תוריד את הכיפה” –  והוא לא יפגע.

ברית לבנו של ינקי דרעי

תפילת מנחה מסתיימת. מנכ”ל ש”ס והמועמד לכנסת, חיים ביטון, נראה יותר כאבי הבן. כולם לוחצים את ידיו, מאחלים לו מזל טוב והצלחה בבחירות. הוא מחייך חיוך של אדם אחרי ריצה ארוכה, ומודה לכולם באופן אישי.

IMG_9230

איש העסקים דודי אפל מגיע לאולם, מסיים תפילת מנחה, ומיד מתיישב בקצה האולם, ליד שולחן, תוך כדי שהוא מתרה בבן שיחו: אם לא תשב עכשיו, לא נוכל אחר כך בכלל לדבר ובטח לא להחליף מילה. מה חשבתם? ברור שהתיישב.

IMG_9246

“בוא לסבא, תן חיבוק”. לפתע דרעי הופך לאדם אחר, חיוך ענק על פניו, הנכד מקפץ עליו, מחבק, מגפף, ודרעי מתנתק מכולם ומקדיש חצי דקה לילד. ואז הילד רוצה לרדת. אריה שואל אותו: ומה אתה צריך לתת לסבא לפני שתלך? והנכד יודע היטב את התשובה – והיא צולמה כאן: נשיקה ענקית…

IMG_9249

לוי אדרעי, האיש של אביגדור ליברמן, משוחח עם ח”כ יעקב מרגי. מצלמת וידאו מתקרבת, והוא עובר למצב של התלחשות. מרגי לא מצליח להבין מה הוא אומר, ומביט בו שוב ושוב. ניחוש שלי: בטח דברו שכל חב”ד הולכים להצביע לש”ס. מה, לא כולם הולכים אחרי לוי?

IMG_9259

“שניה, תן לי המספר שלך, תחייג אלי, אין קליטה”. ככה חיים כהן ניהל שיחה עם העומד לידו, בניסיון להכניס את מספר הטלפון שלו לזכרון. טוב מה ציפתם מאדם שבעידן הסלולרי עוד הולך עם עט בכיס?

IMG_9262

“מי אחראי על השבת? מי אחראי על השבת?” שואל רבי דוד יוסף שוב ושוב בהגיעו לאולם את אבי אמסלם, חבר מועצת עיריית אשדוד ואחד היותר מקורבים לדרעי. אבי אמסלם עונה: “אני אחראי על השבת. למה?” רבי דוד קרא לו הצידה והמשיך לשוחח על הנושא.

IMG_9300

יצאתי מהבניין, מרים את עיניי למעלה – והנה מתברר: על הבניין שבו נערכת הברית יש שלט ענק – ולא של שס. מכאן אבא כנראה לא מסתכל מלמעלה…

IMG_9311

“תחזיק כאן, תביא את היד, תחזיק כאן”, אומר המוהל, חבר מועצת החכמים, הגאון רבי ראובן אלבז לאריה דרעי, ששימש כסנדק. “וזהו, עכשיו תתפלל”. היו”ר עצם את עיניו והתפלל. פיו לא חדל מלמלמל.

IMG_9327

הגאון רבי דוד יוסף כובד בברכות, והגאון רבי יהודה דרעי כובד לפי דרישת אחיו ב’סנדקאות בעמידה’ (בלשון אשכנז: ‘עמידה לברכות’) ויקרא שמו בישראל רועי. רבי דוד עוצר בברכות עצמן, ומסביר: רועי – ראשי תיבות רבנו עובדיה יוסף. לאחר מכן שאלתי את רבי דוד: הרי רועי רושמים עם ו’… והוא ענה: אז שיהיה רבנו ומורנו עובדיה יוסף. ובצד מישהו סינן: “כנראה שהרב קורא רק עם ניקוד”.

IMG_9335

“מה עכשיו?” שאל אבי התינוק את המוהל. “אני רק בודק אותו, ותיקח אותו לאשתך שתטפל בו”, עונה לו הרב אלבז.

IMG_9337

השר לשעבר אריאל אטיאס מגיע מאושר כולו, צוחק ומתבדח עם משה רייך (מימין) . אחר ישאל אותו על הבחירות, אבל ברגע שהם מבחינים במצלמה, לפתע כולם לא מבינים על איזה בחירות מדובר.

IMG_9338

“אני אומר לכם”, אומר יעקב מרגי בפאתוס, “אני אומר לכם, אי אפשר להמשיך כל הזמן לצאת להפסקה,  חייבים לעבוד ברצף”. הח”כים דוד אזולאי (מימין) ומשולם נהרי (משמאל) הנהנו בראשם בהבנה. אתם מבינים לבד שמדובר בבחירות.

IMG_9348

הרבנית עדנה בר שלום שוחחה בצד בענייני השעה, חייכה לבאים לברכה, ואחלה לכולם הצלחה מכל הלב. פוליטיקה לא שמעתי ממנה היום.

IMG_9353

“מה אני יכול לעשות?” עונה חיים ביטון לשאלת האיש. “אני עושה את המיטב והמירב”. “אני לא בא אליך בטענות”, עונה לו הידיד. “רק רציתי לעדכן אותך”.

IMG_9359

רבי דוד יוסף ניגש לסנדק, לוחש לאזנו כמה מילים. אריה דרעי מקשיב בריכוז, ומשיב ב”לא” החלטי. רבי דוד משכנע שוב – ושוב דרעי עונה “לא, אין צורך, לא צריך את זה בכלל”.

IMG_9361

חברי מועצת החכמים, הרב ראובן אלבז והרב דוד יוסף נפרדים לשלום. “אני ממהר”, אומר הרב אלבז, בשעה שנהגו מסמן לו מאחור שכל מזוודת כלי המילה ארוזה. הרב דוד יוסף מברכו בברכה והצלחה.

IMG_9366

איש היח”צ ארי גלהר, העובד כיום במטה ש”ס בכוורת הצמודה ליו”ר, ניגש לקבל ברכה מהסנדק. הברכה שקבל הייתה “שתצליח בכל מעשי ידיך ושתמצא זיווג הגון”. וכשכולם חייכו, אמר דרעי: “תמצאו לו זיווג הגון, תמצאו”.

IMG_9406

האיש שמאחורי קמפיין ‘השקופים’ בדרך כלל לא נמצא בחזית, אבל הפעם הפרסומאי ספי שקד הגיע לקבל ברכה מהסנדק, לאחר שהנוכחים אמרו לו כי ברכה של סנדק מועילה.

IMG_9409

הצלם קובי הר צבי נתקל מיד לאחר שצילם את התמונות בבקשה מפתיעה מצד ספי שקד. “תשלח לי את התמונות הללו למייל בבקשה, אני רוצה להראות לאשתי שקבלתי ממנו ברכה”.

IMG_9414

זה השולחן של הח”כים, אני שואל את יעקב מרגי. “זה המזנון, הבאנו לכאן את מזנון הכנסת”, הוא עונה. אני מצלם את השולחן. ח”כ יואב בן צור מתקרב כיסא כדי להיכנס לתמונה. חסרים כמה ח”כים, אני שואל. והם עונים: יש כאלו שעובדים בשטח.

IMG_9419

יהודה אבידן (מימין), תוך כדי שאני מצלם, אומר: “רגע, מה הוציאו אותי מהתמונה, אז מה אם אני לא ח”כ? אני עושה עבודה יותר מעשרה אנשים”. תוך כדי כך צלמתי, כדי שתדעו מי קיטר ומי עובד כמו עשרה אנשים.

IMG_9441

האסטרטג עמרם כהן וינקי דרעי, אבי הבן, הרימו לחיים. אבי הבן ביקש עבור עמרם כוס, כדי שישתה גם הוא לחיים, אבל הוא השיב: אני נוהג, וחוץ מזה אני מהעמך, מי צריך כוס”.

IMG_9444

אריאל אטיאס סיים להתעדכן במזנון הנייד של הח”כים, והגיע לשבת בראש השולחן, ליד אריה דרעי. שיחה ארוכה, מלווה בהנחת הידיים מול השפתיים כדי שלא יובן על מה הם מדברים. עד שנקרתה ההזדמנות ששניהם הורידו את הידיים, וקבלתם את התמונה הזו.

IMG_9457

כולם הפכו לזהירים. איש לא הוציא את הטלפון כשהמצלמות בשטח. אבל אחד מהיושבים בשולחן מראה לח”כ יואב בן צור קטע מתוך קבוצת וואטס-אפ. בן צור מניד בראשו מצד לצד. הוא לא מסכים בדיוק עם הנכתב.

IMG_9469

התקהלות בחוץ. צעיר עם שני מאבטחים מגיע לאולם. הוא מחויך, חובש כיפה התואמת את מראהו. ככה זה כשליאיר נתניהו יש חבר בשם ינקי דרעי. ואתם מצפים שאריה דרעי ילך לממשלה בראשות בוז’י הרצוג?

IMG_9481

אחיו של אבי הבן, יהודה דרעי, מגיע במהירות כדי להצטלם עם יאיר נתניהו, הממתין בסבלנות ומתייחס לכל מצטלם בסבלנות ובחיוך רחב. ארי גלהר מנצל את המצב ומצלם במהירות כמה תמונות למזכרת.

IMG_9493

דודי אפל רוצה לצאת. הוא מגיע אל שולחן הכבוד. “לא אלחץ ידיים. אחר כך יעשו מזה מטעמים. אני רק יאחל לך מזל טוב ושכל משאלותיך יתגשמו”, אמר לדרעי, שהשיב בחיוך רחב: “אמן”.

IMG_9497

יוסף חיים כאלף, העוזר המסור, מגיע ממש לקראת הסוף, לאחר שכבר פינו את השולחנות. הוא מעדכן מיד בכניסתו את יואב בן צור על הפרטים האחרונים, ניגש לאחל לבוס ‘מזל טוב’, ומיד ממשיך לנהל את המטה מהטלפון הנייד.

IMG_9506

 יואב בן צור מתכתב עם אחד הנוכחים באולם. הלה פותח את הסמס. מהמרחק בו אני נמצא ניתן לקרוא את הנכתב. ככה מנהלים מטה בחירות ומניעים את הרבנים. פרטים נוספים טושטשו. יש גבול כמה אפשר לחשוף…

IMG_9513

דוד חכם עם בירה ביד, מולו איש התנזים יהודה אזרד. הם מתווכחים ומדברים בניהם על, ובכן הפתעה – על  הבחירות. ואז, כאילו לא היה הדבר מובן מאליו, פונה דוד חכם לאזרד ואומר: “תקשיב, כל מה שתצטרכו, הכל, אני לשירותיכם”. אנחנו הקשבנו ורשמנו.

IMG_9521

יועץ התקשורת איציק סודרי ניגש אל אריה ומבקש שיקרא סמס ששלח לו. דרעי קורא, מתעמק בו, מסמן לאיציק להתקרב, ואומר לו: “תוציא את הפוליטיקה. הפעם בלי פוליטיקה. לא צריך לערבב בזה גם פוליטיקה, תכתוב…”  הלכתי. אם זה לא פוליטי, זה כבר לא מעניין.

ברית לבנו של ינקי דרעי

הראשל”צ, הגאון רבי יצחק יוסף, מגיע דקות לאחר שכבר לא נותר איש באולם. בכניסתו הוא פוגש את יאיר נתניהו שמוצג בפניו. הרב מברכו בברכה והצלחה, וממהר להיכנס פנימה לאולם, לברך את הסב הנרגש.

שיהיה במזל טוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות