למה לא אצביע בבחירות הקרובות?

רבנים משתלחים ברבנים ואין פוצה פה ומצפצף • הרב הגדול של אתמול הופך לרודף כבוד, טיפש וקיצוני, היום • מפלגה אחת פוסלת את חברתה • במקום שיש חילול ה', אין חולקים כבוד לרב, ואני אינני מתכוון להשתתף במסע הבזיון הזה
משה שטראוס
כ' אדר התשע"ה / 11.03.2015 13:04

לפני שאספר לכם מה יש לי לומר, אספר לכם מי אני.

כ-15 שנים אני לומד כאברך בישיבה ליטאית חשובה, אולי אם הישיבות הליטאיות, לפחות בירושלים. אני אב ל-7 ילדים.

 את עצמי אני מכנה כחרדי מן המניין, ולא רק בגלל שכך אני חושב על עצמי, אלא גם בגלל שאני מיישר קו עם ההלכות החברתיות שבמגזר: אין לי טלפון לא כשר, ואין אינטרנט בביתי.

ועכשיו לתוכן לשמו התכנסתי, אני ועטי.

אולי אתחיל מהסוף: אני לא מתכוון להצביע לאף מפלגה בבחירות הקרבות.

כל חיי חונכתי שהצבעה למפלגות הינה “הוראה הילכתית” ו”צו שעה” שהתקבלה והתפרסמה על-ידי גדולי הדור.

ואכן, כל חיי כאשר הייתי ניגש אל מאחורי הפרגוד, הייתי מרגיש כגנרל, או לכל הפחות כחייל מצטיין, המבצע בנאמנות את אשר הטילו עליו, ובפעולתו הוא מציל את הדור מאבדון.

אך עם הזמן התפכחתי. או ליתר דיוק: בוחשי הפוליטיקה החרדית וכל המעורבים בהם (בלי יוצא מן הכלל) – האירו את עיני.

שכן, אם עד היום היו כמה מפלגות חרדיות שכל אחת טענה לכתר, כיום כל אחת גם פוסלת את חברתה. אני לא מתכוון לקחת חלק באנדרלמוסיה הזו.

יהיו שיגידו: “אל תתייחס לאנשים הפשוטים” – אבל מה יהיה עם הרבנים?

ובכן, הרב של אתמול שהיה מתכבד בשולחן מזרחו של גדול הדור זצ”ל, כיום הוא בכלל לא תלמיד חכם וכל מעשיו לשם כבוד ויצר הרע.

והתופעה הזו שרבנים משתלחים ברבנים – חצתה גבולות ומגזרים.

גם הרב של אתמול, שהיה אחד מהמבינים ביותר בתורת הקבלה, שלא נדבר על ש”ס ופוסקים, כיום הוא ממודר מישיבות המועצת, תלמידיו ‘עפים’ מהכוללים, והוא מתקרא בשפת הקהילה כ”זקן ממרא” וכ”קיצוני טיפש”.

ואין פוצה פה ומצפצף.

לא יצאה ולו הודעת גינוי אחת מהגדולים שבמפלגה, על הפגיעה בגדול אשר במפלגה האחרת.

שב ואל תעשה עדיף

בכלל, זה מפעים לראות עד להיכן הגענו. כל אחד מרגיש שהוא בעל הבית על החרדיות ועולמה. כל אחד מרגיש את ה’לשם שמים’ זועק מתוכו, ואת העבודה הזרה הזועקת מתוך חברו.

ראיתי גם ראיתי את החוברת שנכתבה בשפה צחה אודות “הרשע” שהעיז לעזוב את מפלגתו. ראיתי את כל הנכתב והנאמר, את הארס והשנאה, ואת החרפה והכלימה ואני שואל את עצמי – נניח שהדברים נכונים. מה עם לשון הרע? מהו ההיתר להפיץ בעשרות אלפי עותקים מסמך שלא מגובה בראיות “ולרצוח” את אופיו של אדם שבחר לפנות את כסאו לטובת מפלגה אחרת?

היכן התורה והיכן ההלכה? “לשם שמים” נוכל לזעוק? “למען עולם התורה” נוכל לטעון?

מדהים היה שמוע את דרשות הרבנים ונציגיהם במגזר, שלא מפסיקים לטעון ולדרוש ערכים של בן אדם לחבירו מחד, ומנגד לספוג את כמות הרכילות, הלשון הרע, השם הרע, ושאר העברות הבוקעות לאוויר העולם, בקצב שלא היה מבייש עוכר ישראל, או כל מושמד אחר הזולל חרדים לתיאבון.

כל עוד היתה כל מפלגה טוענת שהיא האמת, הייתי חש את הצורך לפסוק מהי האמת שלי ולתמוך בדרכה. אך כאשר כל מפלגה מוסיפה לטעון כי לא זו בלבד שהיא האמת הצרופה, אלא שחברתה היא השקר בהתהוותו – הכיצד אוכל לבחור את אחת מהם, הרי אולי בחירתי היא השקר האמיתי?

ואשר על כן נותר לי רק להיאחז בתורה האמיתית (לא זאת שמוכרים לנו בתקופת הבחירות), הפוסקת: “במקום שיש חילול השם אין חולקים כבוד לרב”.

ועוד למדונו חז”ל שכאשר לפנינו לאו הכרוך במעשה אקטיבי ומנגד ישנו לאו שאין בו מעשה, הרי שההוראה היא “שב ואל תעשה עדיף”.

הדפס כתבה

12 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תחששוב טוב!
    11/03/2015 14:46
    Yosef
  1. אדוני היקר או שמא כבוד הרב. אני מבקש ממך לחשוב באמת על כבוד ה’.לא כבוד הרב וכדו’.מצב היהדות במדינה לא טוב (בעדינות…). שאיפותינו להגדיל כבודו יתברך,מוסכם? אם כן בא נסתכל ונראה איזה מ המפלגות יש בה דגש על עניני כבוד שמיים.אין לי ספק שהפוליטיקאים לא פועלים לש”ש צרוף,אבל צריכים להיות ריאלי… ודו”ק והבן היטב

  2. ומה תרוויח אם לא תצביע?????
    11/03/2015 15:09
    דוד
  3. אם לא תצביע – תציל את עולם התורה????
    אם לא תצביע – תמנע את יישום חוק הגיוס???????????
    אם לא תצביע – תחזיר את קצבאות הילדים \ תקציבי הישיבות \ עזרה לאברכים עמלי תורה בקבלת הנחה בארנונה????????????????

    די לטפשות!!!!!!!!!!!

  4. יש לי הצעה בשבילך
    11/03/2015 16:18
    יהודי
  5. מכיוון שאתה מגלה חשיבה עצמאית – אני מעונין לתת לך עוד כיוון חשיבה – מפתיע עבורך.
    לפני 20 שנה הסתלק מאיתנו הרבי מליובאוויטש זי”ע, אבל הוא חזה שכאשר יחלו הויתורים לערבים הרי שלא רק שלא יבוא שלום, אלא גם צרות צרורות יבואו. ככל שאר תחזיותיו, גם בזו הוא צדק. הדין הוא שפיקוח נפש דוחה הכל, ולפיכך מוטל גם עליך לדאוג שיהודים לא יפגעו\יפצעו\ירצחו ברחובותינו ח”ו. צא נא להצביע רק עבור זה שהשמאל לא יעלה. אני לא מציע לך את זה משום שאני ימני – לאומני, כי פשוט אינני כזה. אני כן חושב שאם תצביע למפלגה כזו, הרי שגם תנהג על פי הכלל שפיקוח נפש של יהודי אחד דוחה את כל התורה כולה (מלבד ג’ חמורות), כ”ש כשמדובר במיליוני יהודים, ומלבד סיבה עיקרית זו – גם תפתור את הבעיה שהעלית בכתבה.
    לי זה לא משנה אם תצביע למפלגה ימנית זו או אחרת, העיקר שקולך האבוד לא ילך להעלאת השמאל.
    תודה לך שאתה דואג לשלומו של כל עם ישראל!

  6. שוטה שבעולם!
    11/03/2015 21:43
    יהודי מבוגר
  7. וכי מי שמך לראש???
    והלא אותם שעפו מהכוללים הם אלו שפערו את פיהם…
    וניראה לך שכל הראשי כוללים העיפו על דעת עצמם????
    אתה אינך אדם חושב כפי שהינך מנסה לתאר את עצמך אלא כנראה אחד מאותם מועפי כוללים והסיבה שלא תצביע היא משום שאינך נשמע לגדולי ישראל ורק שיודע אתה בסתר ליבך שבין אם תצביעו ובין אם לא לעולם לא תחזרו לחברה החרדית!
    ומשכך מחפש אתה דרך לנגח למען ידעו שאינך מצביע….
    ובכן ידידי זה לא מעניין אף אחד מה תעשו!!!
    אנא היפרדו נא מעלינו !!!!
    בבקשה!!!!

  8. מרגיש את עצמך חכם וגדול מהם?
    12/03/2015 18:13
    בני
  9. במקום…אין חולקין כבוד לרב. אתה בדיוק כמו אלו שלא מכבדים את הרב של אתמול כי הם אומרים כמוך. בסוף שניכם לא מכבדים אז במה אתה שונה?

  10. כתבת יפה לכן לך תבחר בנתקפים ואינם תוקפים.
    12/03/2015 21:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. כתבת יפה לכן לך תבחר בנתקפים ואינם תוקפים.

  12. אני מצטרף להימנעות
    12/03/2015 22:18
    כל מילה בסלע
  13. מסכים עם כל מילה

  14. ברוך הבא! תשתחרר
    13/03/2015 07:28
    חסיד
  15. כבוד הרב אתה עסוק יותר מדי עם עצמך….
    לפני “שאספר” לכם מה יש “לי” לומר, “אספר” לכם “מי אני”. כ-15 שנים “אני” לומד כאברך בישיבה ליטאית “חשובה”, אולי “אם הישיבות” הליטאיות, לפחות בירושלים. “אני” אב ל-7 ילדים. את “עצמי” “אני” מכנה כחרדי מן המניין, ולא רק בגלל שכך “אני חושב על עצמי”, אלא גם בגלל “שאני” מיישר קו עם ההלכות החברתיות שבמגזר: אין “לי” טלפון לא כשר, ואין אינטרנט “בביתי” ועכשיו לתוכן לשמו “התכנסתי”, “אני ועטי”.
    ןכך כבודו ממשיך לתאר תהליך התפתחותו…
    בא נדבר תכל’ס הנושא שאתה מעלה נכון, ואתה גם צודק בטענותיך! אך כל זה לא קשור לענין הבחירות, תצא קצת מעצמך ותתחיל לחשוב על הענין לכשעצמו, בראייה רחבה, כוללת, עניינית ובוגרת. ולא משנה אם בסוף תחליט להצביע או שלא. תתחיל להסתכל מסביבך, יש כאן מדינה לנהל, יש כאן בעיות דת, גיוס, דיור, פרנסה, יש לה אויבים, יש כאן החלטות מאוד חשובות לחייך וחיי משפחתך וחיי כל האזרחים. אחי תתרומם…

  16. בהכשר הבד"ץ של "העדה החרדית"
    13/03/2015 07:36
    שפוי
  17. כבוד הרב
    מה הקשר לבחירות?
    יש מפלגה וותיקה בשם “העדה החרדית” שכל השנים מצביע באי ההצבעה, אתה יכול להצביע עבורם, ולאחר מכן תגלה מה קורה שם בין הגאב”ד הרב ווייס לראב”ד הרב שטרנבוך
    בבחירות אלו כנראה שיצטרפו למפלגה זו גם רבנים מהמגזר שלך לאחר שיתוף פעולה מוצלחת בהפקת אירועי הפגנות ושיחרורים ש”העדה החרדית” מתמחה בזה שנים. שתבין שגם ההימנעות זו בחירה פוליטית…

  18. שאל אביך ויגדך
    13/03/2015 07:40
    מאיר
  19. זה לא התחיל עכשיו. ומי שיצר את השיטה הם רבותיך שגדלת על שיטתם. עיין ערך “פא”י” והקמת “דגל התורה”
    רק כשפוגעים בך וברבניך אתה מתעורר

  20. גם אל תקנה בסופרים כי שמעתי שמנהלי הרשתות מכפישים זה את זה.
    15/03/2015 01:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  21. אין שום קשר בין הכפשות שאינן ראויוית בפני עצמן, ואני מסכים איתך בעינין זה. לבין הבחירות הגורליות כל כך לעם ישראל.

  22. הגיון של בן תורה!!!
    15/03/2015 16:35
    אברהם
  23. היות ואני נגד כולם, והיות וכל הרבנים מתקיפים את הרב אוירבך, והיות והרב אוירבך מתקיף את כל הרבנים (מפד”ל; פשרנים; חרדקי”ם; משתפי”ם), לכן אעשה מה שהרב אוירבך אומר לעשות, ולא אצביע!
    הגיון של אברך לאחר 7 שנות לימוד בישיבה הכי נחשבת בירושלים!!!!