קלטות חושפות: האם יש עליה בגיוס החרדים או “עובדים על כולם בעיניים”?

בשיחה סגורה עם מגייסים במגזר החרדי, נשמע מפקד גדוד נצח יהודה מודה במפורש כי גיוס החרדים הוא פשוט עבודה בעיניים • "50 חבר'ה, אמרתי זה לא שלי, לא יכול להיות. אין שם זקנים, אין ציצית לאף אחד, חורים באוזנים של עגילים. עבדתם עלי, זה לא מה שהיה פעם" • מאשים: מתגייסים חילונים על תקנים של חרדים כדי לזכות בתנאים טובים יותר
חיים טוויל
י"ט אדר התשע"ה / 10.03.2015 09:31

בקמפיין של מפלגת ‘יש עתיד’ כמו גם בצה”ל מתגאים בעלייה בשיעורי גיוס החרדים מאז נחקק חוק הגיוס החדש. אבל האם אכן נרשמה עלייה בשיעורי גיוס החרדים מאז אושר בכנסת חוק הגיוס החדש?

מהקלטות שפרסם הבוקר (שלישי) העיתונאי אוריה אלקיים בגלי צה”ל נדמה שהמציאות בשטח שונה.

בשיחה עם מגייסים, חיילים חרדים שתפקידם להביא כמה שיותר חרדים לצה”ל, מודה במפורש מפקד גדוד נצח יהודה, סגן אלוף אורי לוי, כי גיוס החרדים הוא פשוט “עבודה בעיניים”, כלשונו.

“הבעיה שלנו היא בגיוס, אנחנו עובדים על כולם בעיניים”, נשמע המג”ד  בהקלטות, “לא יכול להתגייס לפה מישהו שהוא לא דתי. אני רוצה שתדעו – בחור חילוני אין לו מה לעשות פה, אל תביאו אותו לפה”.

המג”ד מתייחס לאחד ממחזורי הגיוס האחרונים שלו: “50 חבר’ה, אמרתי זה לא שלי, לא יכול להיות. אין שם זקנים, אין ציצית לאף אחד, חורים באוזנים של עגילים. עבדתם עלי, זה לא מה שהיה פעם”.

סא”ל לוי מאשים את החיילים המגייסים בגיוס חילונים על תקנים של חיילים חרדים, שבחורים ב’נצח יהודה’  כדי לזכות בתנאים הטובים יותר של משרתים חרדים. למתגייסים ל’נצח יהודה’ יש הטבות משמעותיות, כמו שנתיים שירות פעיל והשנה השלישית משימה.

בהקלטה נשמעים המגייסים מזמינים את המג”ד להצטרף אליהם לאחד ממבצעי הגיוס שלהם ומצהירים כי הם לא ינתקו אף תלמיד מהישיבה שלו. “תצטרף לצוות ערב אחד ותראה את העבודה שנעשה”, אומר אחד המגייסים. “אנחנו לא נוציא אף אחד מכותלי בית המדרש או הישיבה”.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “הגדרת המתגייסים מהציבור החרדי מתבססת על החוק כלשונו. צה”ל מקיים הליך מיוני שמטרתו לוודא שכל מתגייס מוצב במקום שירות התואם את אורחות חייו. ההקלטה מובאת משיחה סגורה עם מגייסים, בה מנסה המג”ד להדגיש את חשיבות הגיוס לכולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות