חמאס: נעצר בכיר שהסגיר את מיקומו של מוחמד דף לשב”כ

חיים טוויל
|
י"ט אדר התשע"ה / 09.03.2015 22:33
הבכיר שנעצר, מוחמד רשיד שיטאווי, היה מקורב מאוד לראש הזרוע הצבאית • חמאס טוען כי במהלך מבצע ‘צוק איתן’ התקשר אליו דף וביקש ממנו שיביא את אשתו וילדיו אל בבית בשכונת שייח’ רדואן בעזה‬

קצת יותר מחצי שנה לאחר תקיפת הבית בו שהה לכאורה מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, על ידי חיל האוויר במהלך מבצע ‘צוק איתן’, הודיע היום (שני) ארגון הטרור כי עצר בכיר, שלטענתו הסגיר את מיקומו של דף לידי השב”כ הישראלי.

בחמאס אומרים כי הבכיר שנעצר, מוחמד רשיד שיטאווי, היה מקורב מאוד לדף.

חמאס טוען כי ב־19 באוגוסט 2014, התקשר מפקד הזרוע הצבאית אל רשיד, וביקש שיביא את אשתו וילדיו אל בית משפחת דלו בשכונת שייח’ רדואן בעזה. עוד טענו חוקריו של שיטאווי, כי לאחר שסיים את שיחתו עם דף, הוא התקשר למפעיליו בשב”כ וסיפק להם את מיקומו.

במקביל, הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה אודות החקירה, לפיה שיטאווי הסתבך בפרשה נוספת של מכירת טילים ואמצעי לחימה לג’יהאד האסלאמי. ככל הנראה מטרת ההודעה לזרוע בלבול בקרב כוחות הביטחון הישראלים.

מיד לאחר תקיפת הבית בו שהה דף, הצהיר דובר חמאס סמי אבו זוהרי כי דף לא נפגע. הבית קרס על יושביו, אך גופתו של דף לא נמצאה.

כמה ימים אחר כך פרסם אתר פלסטיני צילום של גופה חרוכה וטען כי זו גופתו של דף. האתר פרסם גם את תעודת הפטירה לכאורה של דף. מידע זה לא הוכחש ולא אושר מעולם על ידי צה”ל.

הפלסטינים, מצידם, טענו כל הזמן כי דף נשאר בחיים.

לפני כחודש וחצי כתב העיתונאי בן כספית ב’מעריב’: “העמימות הסתיימה, סימני השאלה נגמרו: ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, חי וקיים”.

כספית, בידיעה, קבע כי דף חי, אך לא רמז אפילו איך הוא יודע זאת או מה ההוכחות לקביעתו.

“כעת, כאמור, כל הספקולציות הללו הסתיימו. דף חי, הוא שרד את ההתנקשות”, כספית קבע בפסקנות. “לא ברור אם אכן היה בבית והצליח לחמוק שניות לפני ההפצצה, או שלא היה בו כלל (לא הספיק להגיע, או יצא קודם). מה שבטוח זה, שהוא עדיין חי”.

בראיון לניסים משעל ברדיו 103 אמר העיתונאי רוני דניאל מחדשות 2: “אינני יודע על סמך מה כספית קבע מה שקבע. אם אני צריך להעריך מה קורה, אני עדיין אומר שמוחמד דף מת”.