בכנס בחירות של מפלגת ‘יחד’ בראשות ח”כ אלי ישי שנערכה אמש (ראשון) בנתיבות, בהשתתפות כל ההנהגה הרוחנית של המפלגה, ובראשם ראש ישיבת כסא רחמים, הגר”מ מאזוז, ציטט הגאון רבי יורם אברג’ל אמירות אותן ייחס אל הגר”ע יוסף זצ”ל, ולפיהן העברת אלי ישי מתפקידו כיו”ר תנועת ש”ס והשבתו של אריה דרעי לראשות המפלגה בוצעה בכפייה.
לא ברור האם דבריו של הגר”י אברג’ל נאמרו על בסיס קלטת שמחזיק בידיו אלי ישי או מי מקורביו – אותה ראה, או שמדובר באמירות שאותן אמר הרב עובדיה יוסף בהזדמנויות שונות וקיבלו כעת הדגשה בדבריו של הרב אברג’ל.
לאחר שסיפר בעבר כי הגר”ע יוסף זצ”ל בשיחתו האחרונה ביקש שתקום תנועה חדשה, הוסיף אמש הגר”י אברג’ל וחשף טפח נוסף: ״מורי ורבותי, מרן, בשנה אחרונה עבר תהפוכות לא קלות. מרן אמר באחד השעורים המזעזעים ששמענו פעם: ‘תדונו אותי לכף זכות, אני לא עשיתי שום דבר מעצמי. כפו אותי, לחצו עלי, איימו עלי קצת שיעשו כך או כך. ואני זקן, וכבר קשה לי לכתוב’.
“אני לא יכול, הוא אמר, כבר בלווין, ‘נאלצתי לעשות מהלך שהוא על אפי וחמתי, אבל עדיין אני אוחז שהאיש ש’בכל ביתי נאמן הוא’ – הוא הרב אלי ישי’.
“כל הזמן שהיה מרן חי, עכשיו יש את ספריו שזה חייו. היה לי עניין לפתוח עוד כולל, ויום אחד שאל אותי מרן: ‘כמה אתה יכול להכביד על עצמך?’, אמרתי למרן אם זה יעשה נחת רוח למרן החלק השני של הגשמיות ממש קטן לעומת הרצון לשמח צדיק, כלום יש דבר שעומד בפני זה?!’
“כתוב ‘והיה ביום ההוא שורש ישי אשר עמד לנס עמים אליו גוים ידרשו’ – וזה הדבר היחידי שיביא למרן את הנחת שמה שלא הספיק בחייו עכשיו יראה את זה מרן איך נציגו האמתי – וזה הסוף של הפסוק – והייתה מנוחתו של מרן כבוד. הכבוד יחזור אליו כמו בהתחלה.
“היום מרן בשמים יושב שמח מהדבר החדש שנעשה, מההפתעה הזאת שהעם התאחד, שהעם דבק באמת, שהעם בחר גדול דור שמי שהולך אחריו נדבק בנצח, אנא, אנא עם ישראל, כל שניתן לנו, לעשות בחירה להחזיר את השמחה למרן.
“מה שביקש בסוף ימיו – הלימוד לכף זכות – אנחנו לא נלמד זכות, אנחנו נעשה זכות! אנחנו נביא לו את מה שהוא רצה, את מה שהוא אהב, להחזיר את העטרה ליושנה!”
אלפי המשתתפים הגיבו לדברים בתשואות.
באירוע נטלו חלק מנהיגיה הרוחניים של ‘יחד’ הגאון רבי מאיר מאזוז, הגאון רבי דב ליאור, ראש מוסדות ‘רב פעלים’ הגאון רבי יורם אברג’ל – שיזם את העצרת, ראש מוסדות ‘יצחק ירנן’ הגאון רבי יצחק ברדא, ראש מוסדות ‘יתד התשובה’ הגאון רבי רפאל כהן מצפת, נכדו של מרן, הגאון רבי עובדיה יוסף, ראשי הכוללים הגאון רבי חיים אלמקייס, הגאון רבי יצחק מועלם, והגאון רבי אריאל חפץ.
הגאון רבי מאיר מאזוז אמר, בין היתר, כי היתה זו שגיאה כשהיו מי שכינו את ציבור חובשי הכיפות הסרוגות עמלק. “הם עמלק? הם נלחמים בעמלק!”, אמר.
הגאון הרב חיים אלמקייס נשא דברים ובין היתר ביקש לחזק את ידיד יו”ר התנועה ח”כ אלי ישי, לאור דברים שנאמרו בגנותו ואמר: “בתורה, הפסוק ‘ואהבת לרעך כמוך’ איננו מנוקד. אהבת ישראל היא בלי צבע והבדל”.
יו״ר ‘יחד’ ח״כ אלי ישי: “זהו רגע מרגש, רגע של שמחה גדולה בשמים, קמה התנועה של יחד שבטי ישראל שבעזרת ה’ תשמור על תורת ישראל, שאין לנו קיום בלי תורת ישראל, על עם ישראל – בדאגה לכלל עם ישראל ‘ואהבת לרעך כמוך’, בקירוב רחוקים כמו שציווה אותנו מרן זצוק”ל וכמובן תשמור על ארץ ישראל השלמה.
“לא ניתן שיחזירו שטחים, נהיה המזוזה של הממשלה, אנחנו נשמור על הממשלה כדי שלא יחלקו את ירושלים, נשמור על הממשלה שתדאג לכל השכבות החלשות, לזוגות צעירים, לקשישים. אני מרים את עיני לבורא עולם ומודה לו על הכוחות שהוא נתן לנו, ללכת ולקדש שם שמים ולהנהיג את התנועה הקדושה הזאת למען שמו באהבה, בעזרת ה’ – יחד, בדעת תורה, כמו שלא זזה ידי מתחת ידו של מרן זצוק”ל כך לא תזוז ידי מתחת ידו של מרן ראש הישיבה.
“אני רוצה לומר למורינו ורבינו מרן הרב עובדיה יוסף זצוק”ל שאנחנו בעזרת ה’ נמשיך את המורשת שלו, נמשיך בדרך שלו”.
ח״כ יוני שטבון : ״עמדתי לפני שמונה שנים בחזית המלחמה כששירתתי בצה”ל. לפני שנה בדיוק זכיתי לעמוד בחזית נוספת לבד מול הקואליציה כדי לשמור על עולם התורה, כדי להילחם את מלחמת עולם התורה. אחרי שנתיים ארוכות של קרע גדול בעם ישראל, בין הציבור הדתי לאומי לבין הציבור החרדי כשהיחס לכבוד התורה נפגע, כאן בנתיבות אנחנו נמצאים בחזית יהודית מאוחדת, זאת החזית האמתית.
“הנאמנות לתורה מחייבת אותנו שליחי הציבור להיות מחויבים לשמירתה של ארץ ישראל מתוך התורה, לא בגלל סיבות ביטחוניות, לא בגלל טילים. המבחן הגדול שלנו הוא לא רק עכשיו לפני הבחירות, אנחנו צרכים מתוך התורה הזאת לשמור על ה’ביחד’ הזה גם אחרי הבחירות”.
יעקב מעלימי מ”מ ראש העיר בנתיבות ונציגו של הגאון רבי יורם אברג’ל בעירייה אמר: “ראינו אתמול את התמיכה העצומה ואהדה למורנו הגאון רבי יורם אברגי’ל, כולנו ערוכים ליום הבחירות לקיים מצוות ‘ועשית ככל אשר יורוך'”.