כעס ברשת מעיין החינוך: מורים רבים יפוטרו • המנכ”ל: אין ברירה

בכינוס של מנהלי בתי ספר ות"תים של הרשת מעיין החינוך התורני הודיעו למנהלים: בשל קיצוצים וחובות יפוטרו מורים רבים • המורים והמנהלים זועמים • המנכ"ל: חייבים להציל את הרשת
ד' אייר התשע"ד / 04.05.2014 18:00

האם מתכוונת רשת ‘מעין החינוך התורני’ של ש”ס לפתוח בסדרת פיטורין המוניים?

בכינוס של מנהלי בתי ספר ות”תים של הרשת, שהתקיים לפני מספר ימים במשרדי הרשת, הוסבר למנהלים כי בשל הקיצוצים בתקציב ובשל חובות שצברה הרשת במהלך השנים, יפוטרו מורים ומורות רבים. המורים/ות המפוטרים/ות יוזמנו לשימוע, כמקובל בחוק.

כמה מהמנהלים הודיעו כי הם “כועסים מאוד”, וכי לא די בכך ששנים שהם מעסיקים עובדים תחת ההגדרה ‘שעות התנדבות’ וכאשר ברקע מחסור בשעות תקן, כעת עליהם לפטר עובדים מסורים. לדברי גורמים, שהביעו זעם על הצעד, יפוטרו גם מורות לפני לידה.

מורים המאוימים בפיטורין: “שנים שאנו עובדים במסירות ללא תנאים מלאים וללא שכר מלא ועם שעות התנדבות רבות, מול איחורים קבועים בתשלומי השכר, בפרט בכל תחילת שנת לימודים. בכל שנה חדשה לא ידענו מה עוד ידרשו מאיתנו לקצץ. אולי הגיע הזמן לקצץ בשכר ובתפקידים שבמשרדי הנהלת הרשת, שגם כך המענה הניתן מהם הוא חלקי ביותר ואף זניח”.

לפני מספר חודשים נקלעה הרשת למצוקה קשה, זאת לאחר דו”ח חריף שהופק אודותיה ואשר התקבל בלשכתו של שר החינוך, הרב ד”ר שי פירון. כדי להציל את הרשת מקריסה,  ביצע יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, שני צעדים משמעותיים: האחד – מינוי יוסי בוסו ליו”ר הרשת; השני – צירופה של הרשת למערך החינוך הממלכתי. בוסו נענה לאתגר ונכנס לתפקידו, תוך שהוא מודע לקשיים הרבים שיוצבו בפניו. באשר להצטרפות לחינוך הממלכתי, ספג דרעי ביקורת רבה מצד גורמים חרדיים, שטענו שצירוף הרשת יפגע בערכי החינוך ויביא להתערבות בתכנים מצד משרד החינוך. דרעי, מצידו, הסביר כי מדובר בצעד טכני בלבד וכי לא תהיה כל התערבות.

בשיחה עם בוסו הוא מספר כי בכל שנה שלחה הרשת מכתבי פיטורין “המוניים”, וזאת בשל חוסר הוודאות בו הייתה נתונה. השנה, אומר, זו פעם ראשונה בה הדבר הזה לא יקרה, ויפוטרו “רק מורים שיש לגביהם חוסר וודאות”, וגם זאת, בצורה מקצועית וחוקית. הסיבה לפיטורין נועדה למנוע מצב בו אלפי מורי הרשת ייוותרו ללא משכורות, כפי שקרה בתחילת השנה האחרונה. לדבריו, באופן בו יהיו הפיטורין ממוקדים, לא ייפגעו שאר עובדי הרשת, מה גם שישנם עובדים שאינם מתאימים למערכת, מסיבות כאלו ואחרות, וזו ההזדמנות לייעל את המערכת.

בוסו מודע לכך שמפוטרים רבים יכולים לגרור את המערכת לפרובוקציות, אך מתכוון לעמוד באומץ מול כל הלחצים, ולעשות הכול כדי להבריא את הרשת. לגבי החובות המוצגים בתגובות מורים ומנהלים, טוען בוסו כי מדובר במוסדות קטנים, כאלו שתקציבם אינו מובטח, ולא ברשת כולה. “חבל שיחידים ינסו לתקוע מקלות בגלגלי ההליך, שמטרתו להבריא את הרשת ולהביאה לפסים תקינים”, אומר בוסו.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקר
    04/05/2014 22:08
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני מחנך כבר כמה שנים ברשת קבלתי את כל הכסף מהם בכל חודש למעט תחילת שנה זו שמשרד החינוך עצר תקציבים

  2. זו רק תחילת ההתרסקות של שס
    04/05/2014 23:02
    דוד
  3. זו רק תחילת ההתרסקות של שס

  4. אוי לו לדור
    05/05/2014 00:16
    משה
  5. מה לעשות שדרעי צריך את הבסף ליחסי ציבור זה עולה לו הרבה כסף פשוט אין ניצחונות אז צריך להזרים כסף שיגידו שניצחתי

  6. מאז שדרעי חזר כל המערכת בחובות
    05/05/2014 00:19
    רוני
  7. לכן הסכים לילמוד ליבה העיקר שיזרימו לו כסף