עוזרו של מקלב ויתר על 80,000 ש”ח מסאטמר – תמורת ברכה מהגראי”ל

יעקב מורגנבסר, עוזרו של ח"כ אורי מקלב, קיבל מחסיד סאטמר הצעה: 80 אלף שקל כדי לא לעבוד במערכת הבחירות • העוזר שאל את פי הגראי"ל שהשיב: לוותר על הכסף "תמורת קידוש השם" • מורגנבסר ביקש ברכה "לזיווג הגון בקרוב ממש" - וקיבל
ט"ז אדר התשע"ה / 07.03.2015 19:50

יעקב מורגנבסדר, עוזרו המסור של ח”כ אורי מקלב מיהדות התורה, הגיע ביום שישי – פורים דמוקפים – אל ביתו של יעקב שלום אשכנזי, חסיד סאטמר המתגורר בירושלים, נכדו של הנגיד הרבני רבי מיילך אשכנזי, המתגורר בניו יורק.

האזינו להקלטה:

אשכנזי הנכד, גביר בעצמו, הניח בפני מורגנבסדר על השולחן 80 אלף שקל, מחולקים ב-4 חבילות – 100 שטרות של 200 שקלים בכל אחת.

התנאי לקבלת הכסף: הפסקת עבודתו של מורגנבסדר במערכת הבחירות של יהדות התורה – מעכשיו ועד ליום הבחירות.

יעקב מיהר להתקשר אל ידידו ר’ יצחק ויזל, מנאמני בית הגראי”ל שטיינמן, ושלח אותו לשאול את ראש הישיבה – מה לעשות והאם להסכים לעסקה?

ויזל מיהר לשאול, והפסק ניתן במהירות: לוותר על הכסף “תמורת קידוש השם”.

“שאלתי את הראש ישיבה לפני כמה דקות על בחור שמציעים לו 80 אלף שקל כדי שיפסיק לעבוד בבחירות, חסיד סאטמר”, נשמע קולו של ויזל בהקלטה. “בחור בן 25, מאוד מוצלח… הגביר נתן לו 80 אלף שקל ביד, אם אתה מפסיק לעבוד – אתה מקבל 80 אלף שקל במתנה. אני חסיד סאטמר והרבי לא מרשה להצביע. הוא שואל, האם לקבל את ה-80 אלף שקל ולהפסיק לעבוד”

“הראש ישיבה אמר שימשיך לעבוד”, עדכן ויזל. הוא אומר, ש”שווה להפסיד 80 אלף שקל ולקדש שם שמים”.

“ולא לקחת את הכסף?”

“לא”.

יעקב לא ויתר, וביקש ברכה “לזיווג הגון”. הברכה ניתנה: “לזיווג הגון בקרוב ממש…”

“תגיד לי את השם, אבקש ברכה”, אמר ויזל.

“יעקב בן הדסה, לזיווג, אני נשאר על הקו רוצה לשמוע בשידור חי”.

הברכה ניתנה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רמב
    07/03/2015 20:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הוא הורה למורגנבסר להפסיד את השמונים אלף שקל תמורת קידוש שם שמיים? אבל לא נראה לי שזה קשור לשום קידוש השם, חוץ מזה הם ישלמו לו יותר מ100,000 אלף ש”ח לעזור להם, ואם לא משלמים למורגנבסר יותר כסף הוא פשוט שוטה גמור.

    במסכת חגיגה דף ג: נאמר: “ת”ר איזהו שוטה? … והמאבד כל מה שנותנים לו” (80,000 ש”ח) דוגמאות אלו המובאות בגמרא, ניסו לסווג את השוטה כאדם אשר אינו יכול לחשוב בצלילות ואינו מסוגל לחיות חיים עצמאיים, ושולח שאלותיו לשוטים הנוגע לפסק המסולף.

    רש”י פירוש איזהו שוטה. האמור בכל מקום שפטור מן המצות ומן העונש ואין קנינו קנין ואין ממכרו ממכר, המבין יבין…… מה שנוגע לנו למעשה זה לי כמה שנים, ב”ב מסתובבים בקביעות בחורים/אברכים מבוגרים בשנים, שבעוה”ר הום חולים במקצת, איני יכול להגדירם עפ”י כללי חכמת הרפואה שבימינו מה בעצם חסר להם, (חוץ ממנהיג אמיתי בתורה) אבל הם מהנשמה’ליך שמסתובבים בחוצות וברחובות, בבתי מדרשות ובתי כנסיות, וצריכים להתפלל עליהם שירחם השם יתברך ויתן להם קצת שכל טוב.

    חסידים מספרים כי פעם אחת עמד הרבי מצאנז ליד החלון והביט אל הרחוב. כשראה איש אחד עובר, דפק על הזגוגית ורמז לו להיכנס. כשנכנס אל החדר שאל אותו רבי חיים: “אמור לי, אילו מצאת ארנק מלא דינרי זהב, האם היית מחזירו לבעליו?”. השיב האיש: “רבי, בלי שהיות הייתי מוסר לו את המציאה, אם ידעתי מי הוא בעל הכסף”. “שוטה אתה”, אמר הרבי. וכו’

    רמב”ם הלכות עדות פרק ט הלכה ט: השוטה פסול לעדות מן התורה לפי שאינו בן מצות.

  2. מורגהן התותח
    07/03/2015 21:02
    חי
  3. בנות רוצו להתקשר כי זה הזדמנות פז