האדמו”ר מסאטמר: “צריכים להכניס צואה רותחת לפיו של ביבי הכופר”

האדמו"ר מסאטמר תקף בפורים את נתניהו על נאומו בקונגרס: "הגיע עוכר ישראל והכריז שהיהודים בגלות היו עם ללא כוח" • "יש לו פה טרף ודבריו מלאים סם המות וארס. חייבים לקרוע קריעה וללכת למקווה לטבול אחר ששומעים דברי כפירה כאלה. אסור אפילו לחזור על דבריו. זה נכנס ללבבות וזה משפיע" • "כמו המן - גם הוא יהיה לו מפלה, כהמן בשעתו"
נחמן גור
ט"ז אדר התשע"ה / 07.03.2015 19:21

בסעודת ‘משתה היין’ בבית המדרש הגדול בקרית יואל, תקף האדמו”ר מסאטמר במעמד אלפי חסידים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על נאומו בפני שני בתי הקונגרס האמריקני.

האדמו”ר אמר, מיד בתחילת ה’טיש’, כי נאומו של נתניהו היה רווי כפירה: “עפרא לפימיהו של הכופר. מי ששמע רחמנא ליצלן את דבריו, חייב לקרוע קריעה ולחזור בתשובה על שהוא שמע דברי כפירה”.

האדמו”ר מסאטמר נוהג לומר ב’טיש פורים’ שבע פעמים דברי תורה. ‘בתורה החמישית’ התחיל האדמו”ר לומר, כי מיד כשנכנס לא יכל להתאפק, ולכן דיבר בקצרה על ‘נאום הכפירה’ של ראש הממשלה – ואז החל האדמו”ר לומר בבכי: “הגיע עוכר ישראל מארצינו הקדושה והכריז קבל עם ועולם שהיהודים בגלות, הם היו עם ללא כוח, ורק על ידיו אנחנו עם עם כוח”.

האדמו”ר התייחס למי שהאזינו לנאום של ראש הממשלה בקונגרס האמריקני ואמר: “לא שמעתי את זה חס וחלילה, רק מפי השמועה אמרו לי שהוא דיבר. אני לא יודע מי כן שמע אותו. איך יהודי מאמין בקב”ה ומאמין בתורה הקדושה ישמע דברי כפירה כאלו בבורא כל עולמים – ולא קורעים קריעה, ועוד חוזרים על דבריו ומספרים אחד לשני בהתפעלות?!”

האדמו”ר המשיך: “יש לו פה טרף ודבריו מלאים סם המות וארס, דברי ציונות שלא שמעו מעולם שיהודים חרדים ישמעו דברי כפירה כאלו. שומעים את זה – וזה נכנס ללבבות רח”ל וזה משפיע.

“צריכים ללכת למקוה לטבול אחר ששומעים דברים כאלו. אבל הבעיה היא שגם שם במקווה שומעים את הדברים האלו. חס וחלילה לומר שהיינו ללא כח ולכן הרגו אותנו בגלות.

“הקב”ה אמר: בזמן שהקול קול יעקב – אין הידיים ידי עשיו. יש לנו קול, צריכים רק להתפלל. אנחנו לא היינו ללא כח מעולם. מקובל, ואנחנו מאמינים בזה, וזה חיוב גמור להאמין בזה, שהכל הוא רק על ידי הקול קול יעקב ואז אין הידיים ידי עשיו.

“ולכן, כאשר הולכים לבית הכנסת ומתפללים להקב”ה, יש לנו הבטחה שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב”ה מצילנו מידם, והוא כל יכול, ואנחנו דבקים בו ומובטחים בו – והוא אומר שאנחנו ללא כח… יש לנו את הקב”ה”.

האדמו”ר בכה: “איך יכולים לומר דברים כאלו? הרי יש לנו בית מדרש, יש לנו ספר תהילים, ואומרים את זה קבל עם ומלואו, שאנחנו ללא כח. ושותקים, חוזרים על דבריו אחד לשני. מפני חטאינו גלינו מארצינו ואנחנו בגלות, אבל לא ח”ו שאין לנו כח. יש לנו את הקב”ה, אשר לו הכח וממשלה.
אוי לאוזניים שכך שומעות ועוד חוזרים על דבריו”.

האדמו”רו הביא ראייה לדבריו מהמגילה: “המן הרשע גזר גזירת להשמיד ולהרוג. היינו אז בגלות בבל, ללא ארץ, ללא צבא, בלי רקטות ובלי טנקים, ולא היה לנו כלום. והיתה גזירה להשמיד להרוג ולאבד, אבל מה היה לנו? ‘לך כנוס את כל היהודים’. הלכו לבתי כנסיות, אמרו תהילים, לקחו את הקול קול יעקב – ואז נתבטל הידיים ידי עשו”.

האדמו”ר שיבח את המודעות שפרסמה עיריית קרית יואל לפני הנאום: “חייבים ללמוד אמונה עם כלל ישראל. אנחנו לא בלי כח. אשריכם קרית יואל שהצלחתם להכריז בכל העולם שהפושע ישראל, הכופר בה’, לא מדבר בשמנו. הוא דיבר רק בשמו ובשם הכופרים המשתחווים לו, אבל אנחנו ששמענו ‘אנכי ה’ אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים’, לא בצבא ולא ברקטות יצאנו ממצרים, ומאמינים בהקב”ה שהוא בעל הכוחות כולם.

“וחלילה וחלילה לשמוע דברים כאלו, לא רק מפיו אסור, אלא אפילו לחזור על דבריו אסור. אנחנו לא צריכים שהוא ידבר בשמינו. יש לנו את הבורא כל עולמים שהוא איתנו ולו הכח והממשלה”.

האדמו”ר הצהיר: “צריכים להכניס צואה רותחת לתוך פיו על שהוא מדבר לפני העולם דברי כפירה ועוד בשמנו.

“והקב”ה יעזור שאמר נבל אין אלוקים ומאמין רק בכוחי ועוצם ידי, כמו המן – גם הוא יהיה לו מפלה, כהמן בשעתו, וכל קרני רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק”.

ראש הממשלה עורר את כעסו של האדמו”ר מסאטמר לאחר שאמר בנאומו: “הימים בהם העם היהודי היה פסיבי נוכח אויבים המבקשים לבצע בו רצח עם, הימים הללו חלפו.

“איננו עוד עם המפוזר בין האומות, חסר יכולת להגן על עצמו. חידשנו את ריבונותנו במולדתנו העתיקה. וגבורתם של החיילים המגנים על הבית שלנו אינה יודעת גבולות. לראשונה מזה מאה דורות, אנו, העם היהודי, יכולים להגן על עצמנו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלה רפורמים, המציאו דת חדשה של שנאה לעמ
    07/03/2015 21:23
    שומר אמונים
  1. אל יהי חלקי עמהם

  2. האדמור הזה. כופר בעיקרי האמונה ממש
    08/03/2015 02:40
    מזועזע
  3. יעקב אבינו גם היתה לו תפילה, אבל בנוסף ידע שיש לעשות השתדלות בדורון ובמלחמה. מי שאומר שאין צורך בהשתדלות אלא רק בתפילה לבד הוא בור ועם הארץ, ובעל השקפות מקולקלות ועקומות לחלוטין

  4. לתוך פיו של נתניהו
    09/03/2015 11:33
    יענקל ברוך
  5. האדמו”ר שליט”א אף הורה לחסדיו לפתוח פס ייצור מיוחד עבור החומר המיועד לפיו של ראש הממשלה, הוא הבטיח להצטרף אישית למאמץ זה.