7 נפצעו באורח קל-בינוני בפיגוע דריסה בירושלים • המחבל נורה

חיים טוויל
|
ט"ו אדר התשע"ה / 06.03.2015 10:22
פיגוע דריסה בירושלים: שש שוטרות מג”ב ואזרח נפגעו • המחבל יצא עם סכין קצבים, נורה ונפצע קשה • נחום ברנשטיין מאיחוד הצלה: “כשהגעתי נתקלתי בשתי זירות אירוע • תיעוד: שניות לאחר שנורה המחבל נראה שוכב על הקרקע פצוע

שבעה בני אדם – שש שוטרות של משמר הגבול ואזרח – נפצעו הבוקר (שישי) באורח קל עד בינוני מפגיעת כלי רכב בפיגוע דריסה, סמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק שבאזור גבעת התחמושת בירושלים.

המחבל נורה בגבו ונפצע באורח בינוני עד קשה.

שלושה מהנפגעים באירוע, ובהם שניים במצב בינוני ואחד במצב קל, פונו לבית החולים ‘שערי צדק’. שני נפגעים נוספים פונו במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם. גם המחבל פונה לעין כרם. שתי פצועות קל פונו ל’הדסה הר הצופים’.

מחקירת האירוע עולה, כי המחבל הגיע עם רכבו לאזור תחנת הרכבת הקלה ופגע ברוכב אופניים, ובהולכי רגל שעמדו על המדרכה. לאחר מכן המשיך המחבל בנסיעה. לוחם מג”ב ומאבטח שאבטחו את המחנה וזיהו את המתרחש, ירו במחבל ונטרלו אותו.

על פי המשטרה, הוא הגיע מראש על מנת לבצע את הפיגוע.

מתחקיר ראשוני עולה, כי השניים רדפו אחריו לאחר שדרס את השוטרות, כשהוא ממשיך צפונה לצומת המטה הארצי. הם ירו לכיוון רכבו. הוא יצא ממנו עם סכין קצבים, הם ירו בו, נטרלו אותו ופצעו אותו קשה.

שלמה פטרובר, מנהל מחוז ירושלים במד”א סיפר: “פינינו לבית החולים שלושה נפגעים במצב קל ושלוש במצב בינוני. את המפגע שנורה ונפצע קשה העברנו גם לבית החולים. הפינוי הסתיים”.

נחום ברנשטיין, סגן ראש סניף ירושלים של איחוד הצלה, מסר: “כשהגעתי למקום נתקלתי בשתי זירות אירוע, רוכב אופניים שנפגע מרכב שהמשיך בנסיעה, וארבעה נפגעים נוספים, מתוכם גבר שנפגע אף הוא מהרכב ושלוש נשים, שככל הנראה נדקרו בכניסה לבסיס מג”ב.

“יחד עם מתנדבים נוספים הענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים, כוחות גדולים של משטרה פועלים במקום לבדיקת נסיבות האירוע”.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר על פיגוע הדריסה: “לא ניתן לטרור לשבש את שגרת חיינו ונמשיך להילחם בו ללא פשרות. אני רוצה לשבח את אנשי הביטחון, מאבטחי העירייה השוטרים והאזרחים הערניים שהביאו לסיומו המהיר של האירוע ומנעו פגיעות נוספות.

“התשובה שלנו לטרור היא המשך השגרה, ועל כן כל אירועי פורים בבירה יימשכו כמתוכנן והאבטחה בכל העיר תתוגבר, כולל האירוע המרכזי בככר ספרא אשר נערך במתחם סגור ומאובטח. אני מזמין את כל תושבי המדינה לחגוג את פורים בירושלים ולחזק אותה”.