בניית אולפנה לבנות באלעד • עסקנים: “יוצאים למאבק, נפגין”

באלעד מתכוננים התושבים לצאת למלחמה נגד הקמת אולפנה לבנות, למרות התנגדות התושבים • "רב העיר הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן אומר לי שיש להלחיץ את העירייה שלא לבנות את האולפנה"
שמואל הכהן
ד' אייר התשע"ד / 04.05.2014 09:52

מחלוקת בעיר: ברחוב אבן גבירול בעיר אלעד מתקדמת בניית אולפנה לבנות, למרות התנגדות השכנים.

כבר לפני כשנה, כאשר הוצב במקום שלט על הקמת אולפנה החלו התושבים להפגין בשטח המיועד. לאחר פניית עסקנים, לדחות את המחאות וההפגנות לאחר הבחירות – התושבים נענו.

השבוע התקיימה פגישה של גבאים ועסקנים תושבי הרחוב, מכל העדות החוגים. כולם הביעו מחאה נגד הקמת האולפנה והסכימו שהדבר עלול להוביל לפריצות.

ברחוב אבן גבירול מתגוררות 600 משפחות חרדיות, וברחוב פועלים שישה בתי כנסת. לטענת העסקנים והגבאים של בתי הכנסת, מלבד פעילות האולפנה לבנות בימות השבוע, מתוכננת במבנה – ששניים מקומותיו כבר נבנו – פעילות של ארגון בני עקיבא או תנועת עזרא. “זה יהפוך את הרחוב”, לטענת התושבים, “לרחוב מלא בפריצות”.

ברחוב אבן גבירול קיים בית הספר ‘נעם’, המשרת את הציבור הדתי-לאומי בעיר. בעת הקמתו התנגדו התושבים לבנייה, אך בשלב מאוחר יותר השלימו עם העובדה המוגמרת. הפעם, הם מבטיחים להיאבק נגד האולפנה בכל מחיר.

תושב הרחוב אמר לחרדים10: “אנחנו לא כמו הקיצוניים בבית שמש. לא נעבור על החוק ולא נפריע לפעילות חוקית. רק מבקשים מראש העיר למנוע את הערבוב הבלתי ראוי בין הציבורים בעיר. כשהפגנו לפני הבחירות, אמרו לנו: חכו, פרוש יסדר הכל. אבל מתברר שההפך הוא הנכון: פרוש סגר הסכם עם חבר המועצה שי נתן מהבית היהודי על התקדמות הבנייה בצורה מאסיבית”.

אהרן פישר, גבאי בית כנסת ברחוב אבן גבירול, בשיחה עמנו: “דברתי עם ישראל פרוש. הוא אומר: ‘יהיה בסדר’, לא תוקם אולפנה ברחוב. מנגד, רב העיר הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן אומר לי שיש להלחיץ את העירייה שלא לבנות את האולפנה. אנחנו נוטים להאמין שאת הנעשה אין להשיב ולאחר שהמבנה אושר במשרד החינוך קשה לשנות. ברור שפרוש התחייב לתת משהו לדתיים-לאומיים שהלכו אתו ועדיין הוא צריך אותם. התאספנו עשרות גבאים והחלטנו לצאת למאבק כולל הפגנות ומחאות בעיר”.

תגובת דובר העירייה: “מעדיפים לא להתייחס לשמועות שמוציאים גורמים חסרי אחריות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה רע שיהיה שילוב בן בנות מהמזרחי לחרדים
    04/05/2014 10:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. זה יכול לקרב את המשיחו

  2. שאני אבין, בנות אולפנה = פריצות?
    04/05/2014 10:25
    דוד
  3. אני פשוט לא מבין. אשמח להסבר.

  4. משפחת פרוש כסף ועוד כסף ועוד כסף
    05/05/2014 02:55
    יו
  5. פרוש עושה מה שבא לו בראש. הדבר האחרון שמענין אותו זה דת. מעולם לא היה לו ולאביו רב וכך ינהל את העיר לתפארת….פשוט גועל נפש