האדמו”ר מסאטמר: “מחרחרי ריב החליטו לשבור ולפרק את ‘העדה'”

האדמו"ר מסאטמר מצטרף למחאה נגד הסיקריקים שמציקים לראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך • "לדאבונינו יש מחרחרי ריב שהחליטו להחריב את הבית דין הגדול שבירושלים, כמובן הכל בלבוש של קנאות"
אלי שוורץ
י"א אדר התשע"ה / 02.03.2015 21:30

המאבק המתחולל בחודשים האחרונים בתוך חוגי ‘העדה החרדית’ בירושלים סביב סערת חפירות הקברים, יצר קרע עמוק בין תומכי גאב”ד ‘העדה’ הגרי”ט ווייס לבין מצדדי עמדת ראב”ד ‘העדה’, הגר”מ שטרנבוך.

מאז שהתחולל הפילוג סובל הראב”ד מהצקות של ‘סיקריקים’. כך, למשל, במהלך הספד שנשא בהלוויתו של הגר”ל רבינוביץ, הוא ספג גידופים מהסקריק דוד קרויס.

האדמו”ר מסאטמר, המצדד בראב”ד, פרסם כבר לפני שנה מחאה על בזיון כבוד התורה ועל הניסיון של “מחרחרי ריב המנסים בכל כוחם לפלג את העדה החרדית”.

עתה, אחרי שהקיצוניים אינם מרפים וממשיכים לבזות את הראב”ד, מחה היום (שני) האדמו”ר אחרי תפילת שחרית בהיכל הישיבה גדולה בקרית יואל: “דוד המלך אומר בתהילים, עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים. אין עמידה אלא תפילה. עומדות היו רגלינו – מתפללים אנו בשעריך ירושלים, על השערים המצוינים בהלכה, שזה בית דין, הנקרא שער.

“אנו מתפללים על בית הדין הגדול שבירושלים, שלדאבונינו יש מחרחרי ריב שהחליטו להחריב את הבית דין הגדול שבירושלים, כמובן הכל בלבוש של קנאות.

“עומדות הוי רגלינו בשעריך ירושלים, אנו מתפללים לשלמות הבית דין הגדול שבירושלים, בזכות קמאי, מרנן ורבנן גדולי ישראל בדורות שעברו, יעמוד שלא יכלו לשבור ולפרק את העדה החרדית”.

האדמו”ר המשיך: “בכאב אנחנו מוחים על עלבון התורה. אנחנו יודעים שלא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו תלמידי חכמים, שביזו את הראש בית דין של ירושלים, זה עלבון התורה, וכל אחד ואחד ירא שמים חייב לתבוע את עלבון התורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות