הגאון רבי יהודה סילמן על הפלג הירושלמי: “מושכי זנבות של סוסים”

הגאון רבי יהודה סילמן, נשא דברים במהלך כינוס בחירות ותקף את אנשי הפלג הירושלמי: "הוויכוח הוא לא אם להילחם בציונות, הוויכוח הוא איך נלחמים. מי שחושב שהדרך להשפיע היא למשוך זנבות של סוסים - שימשוך זנב לכל סוס שהוא רואה"
שלמה בן חיים
י' אדר התשע"ה / 01.03.2015 14:05

במהלך כינוס בחירות של ‘יהדות התורה’ אמש (מוצאי שבת) במודיעין עלית נשא דברים הגאון רבי יהודה סילמן, שקרא להתגייס למען המפלגה. במהלך דבריו, תקף הגר”י סילמן את כוונת אנשי ‘הפלג הירושלמי’ להחרים את הבחירות וכינה אותם “מושכי זנבות”.

“לפני שישים שנה היה צריך אמונת חכמים של החזון איש, גדול הדור וכולם צריכים לשמוע בקולו”, אמר הרב סילמן. “היום לא צריך אמונת חכמים, היום צריך לא להיות טיפש.

“מן הראוי גם להדגיש שדרכה של תורה אינה דרך אלימות, אלא דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. כידוע שבזמן שקמה המדינה הייתה ‘ברית הקנאים’, שלקחה על עצמה תפקיד: כל רכב שנסע בשבת לשרוף אותו במוצאי שבת.

“החזון איש קרא להוגה הדעות של אותם השנים, ר’משה שינפלד, ואמר לו שיפרסם, הכתיב לו נוסח של מודעה לפרסם – מחאה גדולה. הוא אמר שמודעה כזו אסור שתהיה אנונימית, אז צא”י התגייסה שזה יהיה על שמה.

“המודעה התפרסמה ונהיה רעש גדול ברחוב. אף אחד לא הבין מה זה מחאה נגד חרדים, עד שנודע ברחוב שזה מודעה של החזון איש, בעצם”.

בשלב זה עבר לתקוף את שיטתם של אנשי ‘הפלג הירושלמי’: “נחדד את הוויכוח. הוויכוח הוא לא אם להילחם בציונות, הוויכוח הוא איך נלחמים. האם הדרך להשפיע היא למשוך זנבות של סוסים או שהדרך שלהשפיע זה לעשות פעולות יהודיות.

“מי שחושב שהדרך להשפיע היא למשוך זנבות של סוסים – שימשוך זנב לכל סוס שהוא רואה”.

הגר”י סילמן תקף את האיום של אנשי ‘הפלג’, כי לא יצביעו בבחירות ואמר: “נראה לי שבזה אין בזמנינו מישהו שמסופק מה היתה דעת רוב גדולי החכמים, בוודאי בחוגים שלנו, שכולנו תלמידיהם ותלמידי תלמידיהם, שיש חיוב להצביע כמו שהורו גודלי הדור ‘איילת השחר’ וכו’, כל ראשי הישיבות. הרב שך כותב במכתב שלו שאנן שלוחי דצדיקים וגאוני קמאי כמו החפץ חיים ור’ חיים עוזר, ומצווה לשמוע, שאם לא כן ייגרם חילול השם”.

“אני רוצה עוד הערה קטנה: יש גאון, הגאון אומר על ‘כסא מלכותו אשר בשושן הבירה’. שבעצם, הבירה לא היתה בשושן אלא במקום אחר. אחשוורוש התחשק לו לשבת על כסא המלכות אז הוא בא להתיישב על הכסא של שלמה – והוא קיבל ביס, ואחרי שהוא קיבל ביס הוא ראה שזה לא עסק והוא חיפש אומנים שיודעים לעשות, והוא מצא לזה מומחים רק בשושן. אז ממילא הכסא היה כבד מידי אז הוא העביר את הבירה לשם. עד כאן דברי הגאון.

“והדברים קשים מאוד, בשביל מה המגילה היתה צריכה לספר את כל הסיפור הזה, לכאורה זה מלמד את הטיפשות של המלך.

“תארו לעצמכם כמה צוחקים על הטיפש שלנו, ראש הממשלה, שעשה לעצמו כיסא במטוס בחצי מליון שקל, איזו השפעה זה אומר על הטיפשות של אחשוורוש, הכיסא עלה מליונים ולהעביר את כל הבירה עלה מליארדים, אז איך זה היה נראה?

“לעניות דעתי התשובה פשוטה מאד: כלל ישראל הוא בסכנה נוראה ויש מנהיג יחידי שיכול להציל וקוראים לו מרדכי, מרדכי יושב בכפר נידח בשושן רחוק מכל מרכזי הכח.

“עכשיו, לומר לו לבוא לבירה זה לא שייך, מרדכי והסטנדר שלו זה דבר אחד. על הסטנדר שלו מונח גמרא מנחות או רשב”א, ולהגיד למרדכי הצדיק לעזוב את הסטנדר זה פיקוח נפש ממש. לא יכול. יש אימרה בערבית שאם אי אפשר להביא את אחמד להר אז יבוא ההר אל אחמד.

“אז אם את מרדכי אי אפשר להביא לבירה, צריכים את הבירה להעביר למקום שהוא נמצא. וכאן יש יסוד גדול. והיסוד הגדול שישנו פה הוא שהקב”ה, כשהוא מרחם על עם ישראל, הוא מעמיד בכל מקום את הצדיק שהוא ראוי לו, ואם צריך בשביל זה שיהיה מהפכה, אז יהיה מהפך מהפכה, אבל מי שהעיז נגד כל כלל ישראל הוא זה ש’ויהי’.

“החינוך אומר שיש מצוות עשה לשמוע בקול בית דין הגדול ולעשות כל מה שיצוו אותנו בדרכי התורה, לאסור ולמותר, לטמא וטהור, וחייב ופטור, והמצוה הזו נוהגת בזמן שבית דין הגדול בירושלים, ובכללה לשמור ולעשות בכל זמן וזמן כמצוות המושב הגדול שיהיה ביננו.

“ובזמנינו העובר על זה ולא שומע לגדולי הדור מבטל את ה’עשה’ הזה.

“הדבר הזה הוא ברור לכל מי שיש בו דעת, וביום הבחירות בוודאי נזכה שיתקדש בנו שמו יתברך והקב”ה יעזור על ידי זה לבטל את כל הגזירות הנוראות ושם השם יישמע ברמה כי לא אלמן ישראל.

“דרך אגב, כ”ו אדר תשע”ה זה גימטריה של פסוק שלם בתורה, כתוב בפסוק קול השם חוצב להבות אש. כמו שר’ אהרון קוטלר סיים את המכתב שלו, בוודאי ירצה כל בן תורה להימנות עם מחזיקי הרבים, מחזיקי הרבים זה לא להצביע אלא לעשות פעילות ולדאוג שגם אחרים יצביעו. יתברכו כולנו בברכת ברוך אשר יקים את דברי התורה הזו ונזכה במהרה לגאולה השלימה אמן כן יהי רצון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכבוד מר. גולדווסר שליט
    01/03/2015 18:17
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לכבוד מר. גולדווסר שליט”א, משגיח ישיבת ‘אור ישראל’ חז”ל מלמדים אותנו, “‬מילה בסלע ומשתוקא בתרין‮”‬ כלומר‮: ‬מילה שווה מטבע שערכו סלע‮, ‬אך שתיקה שווה שני סלעים. בין הדברים אמרת בגאוה: “מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכהו כחמור” איזה שנאה, איזה שנאה, איזה חצוף, איזה שוטה, ואיזה רשע ארור, כהמן ממש.

    מר. גולדווסר חז”ל גם מלמדים אותנו, “כשיש דין למטה אין דין למעלה” סך הכל הם חשובי הדור, הפונים לד’ יתברך שמו. אתה אומר ש”הם הופכים להיות חוג בפני עצמו” דעו לכם הקב״ה גאה בהם מאוד מאוד, ממש כך, הם היחידים שמקדשים שם שמים ברבים, ולכל אלו שקדשו שם שמים יש להם חלק לעולם הבא, ולכל אלו המשומדים המסיונרים, המקטרגים על כל כלל ישראל כמר גולדווסר, מאלו פרייארים מבני ברק, שלוחי המן הרשע, (מבני המן למדו בבני ברק) שעושים פשרות אם הגיוס ממדינת השמד, ידונו בצואה רותחת! ומעמיקים להם גיהנום, רחמנא ליצלן. מי שפורץ בפה פורץ בברית ח”ו.

    ולמשגיח ישיבת ‘אור ישראל’ מר. גולדווסר שליט”א אני אומר: שאתה מדבר כחולה נפש, וכאילו אתה מדבר לשם שמים. (ודו”ק) חכמינו אמרו, הזהרו בלשונכם: ניבול פה – עד כמה חמור? מזעזע!!! איך אתה מדבר כך על בני ישיבה שלומדים תורת השם??

    מר. גולדווסר הרי יש גבול לדברי לצנות שלך, חז”ל הקדושים מלמדים אותנו, שניבול פה שלך, היא אחד הגורמים להרבה אסונות שבעוונותינו הרבים קורים בימינו ! והכל מפורש ממש! בשבת דף לג’ עמוד א’ בעוון נבלות פה צרות רבות, וגזירות קשות מתחדשות, ובחורי “שונאי ישראל” מתים, יתומים ואלמנות צועקין ואינן נענין, שנאמר (ישעיהו ט) על כן על בחוריו לא ישמח ד’ ואת יתמיו (ואלמנתיו) [ואת אלמנותיו] לא ירחם כי כלו חנף ומרע וכל פה דבר נבלה בכל זאת לא שב אפו ועוד ידו נטויה.

    מר. גולדווסר שפוער פיו נגד הגה”צ ר’ שמואל שליט”א, הלא חז”ל מלמדים אותנו, בקיצור שולחן ערוך סימן קנא’ סעיף ו’ : הרוצה לשמור את עצמו מחטא זה ישמור את פיו מניבול פה, משקרים, מרכילות, מלשון הרע ומליצנות, וכן ישמור את אזנו משמוע דברים כאלו, גם יהא זהיר לקיים נדריו ולא ירבה בדאגה. וגם יהא זהיר מהרהורים רעים. וקודם שהולך לישן יעסוק בתורה או יאמר ד’ מזמורי תהלים הראשונים ויזהר שלא לישן בחדר יחידי משום ע”ש…

    מר. גולדווסר גם כתוב: המקלל את חברו או את עצמו בשם ד’ או באחד מכינויו של שם ד’ בכל שפה שהיא, עובר על לאו מן התורה, שנאמר: “לא תקלל חרש”. כוונת הפסוק היא, שאפילו חרש שאינו שומע ואינו מצטער – אסור לקלל אותו. אסור לקלל גם ללא הזכרת שם ד’ או כינוי של שם ד’. גם ברמז אסור לקלל אם משתמעת מהדברים קללה.

    מר. גולדווסר בספר חסידים כתוב, כי המקלל את חברו, הקללה חוזרת למקלל, “שכל הקללות שקילל דוד את יואב נתקיימו בזרעו של דוד”…

    מר. גולדווסר חז”ל מלמדים אותנו, “תולה ארץ על בלימה”. אמר רבי אילעא : אין העולם מתקיים אלא בשביל מי שבולם את עצמו בשעת מריבה, שנאמר תולה ארץ על בלימה. פירוש: כל העולם תלוי על זה שאדם בולם פיו! עוד פירוש: כל העולם תלוי על בלי- מה שהאדם לא יגיב אפילו: מה! כן זו הי כל האמת מר. גולדווסר.

    תיזהר……מר. גולדווסר, מלדבר נגד צדיק הדור, מרן הצדיק הגדול רבינו מרן של כל ישראל ר’ שמואל שליט”א שעליו נאמר “והאלוקים יבקש את נרדף”… שעקיצתם עקיצת עקרב נשיכתם נשיכת שועל. המבזה ת”ח אין לו חלק לעולם הבא, ואתה כאילו אומר ברבים, “מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכהו כחמור” איזה שנאה, איזה שנאה, איזה מחוצף, ואיזה שוטה ואיזה רשע ארור, כהמן ממש.