סאטמר נלחמת בנתניהו: חבר הקונגרס יחרים את “הנבזה”

שלושה ימים אחרי המתקפה של האדמו"ר מסאטמר נגד נתניהו, פותחים חסידיו במערכה נגד הביקור בווישנגטון • אחרי קמפיין ברדיו ובטלוויזיה - "מתכוננים עוד צעדים גדולים כדי להודיע קבל כל העולם שנתניהו ומדינתו אינם הדוברים של היהדות הנאמנה לתורה"
שייע קליין
ו' אדר התשע"ה / 25.02.2015 20:04
שלושה ימים אחרי הדרשה של האדמו”ר מסאטמר באנטוורפן, במהלכה תקף את ראש ממשלת ישראל וכינה את נתניהו “שפל, נבזה ולא דיפלומט” בשל הנאום המתוכנן בקונגרס האמריקני, פותחים חסידי סאטמר במערכה נגד הנאום, בשל מה שהם מכנים “האנטישמיות שהנאום יביא חלילה”.
היום (רביעי) שיגר הרב אברהם ווידער, ראש העיר של קרית יואל – הקריה של חסידי סאטמר במונרו שבמדינת ניו-יורק – מכתב מיוחד אל פטריק מלוני, חבר הקונגרס המייצג את קרית יואל, בו הוא מבקש ממנו בשם 25000 תושבי העיר “החרדים לדבר ה’ ומתנגדים לחוצפה שראש הממשלה מפגין על ידי הנאום בקונגרס, ללא רצונו של הנשיא אובמה”, שלא להשתתף בנאום של נתניהו, שכן “הנאום הוא נגד רצון הבוחרים שלו”.
במקביל, יצא היום ארגון ‘נטרונא’ בקמפיין נגד הביקור המתוכנן, בכל תחנות הרדיו והטלוויזיה הגדולים בארה”ב.
בהודעה המשודרת מטעם “היהדות החרדית המתנגדת לביקור המתוכנן בקונגרס”, נאמר: “ראש הממשלה נתניהו קיבל את ההזמנה לנאום בקונגרס. נתניהו אומר שהוא מדבר בשם עם ישראל כולו. אנחנו, יהודים תושבי ארה”ב, רוצים להודיע שהוא לא מדבר בשמינו, ואנחנו לא מכירים בו כשליחנו.
“מר נתניהו, אתה לא מדבר בשמינו ואנחנו מודיעים קבל עם ועולם: אנחנו יהודים נאמנים לתורה, אנחנו אזרחים נאמנים למדינה שלנו. נתניהו אינו בא כוחנו כלל.
“אנחנו מתפללים לשלום ולשגשוג ארה”ב ולמען הנשיא שלנו, ברק אובמה, וכל חברי הקבינט שלו”.
כל שידור של ההודעה, למשך חצי דקה, עולה 550 דולר.
בימים אלו הארגון מתרים את עשירי החסידות כדי לממן את הקמפיין. 
בחסידות סאטמר אומרים כי “מתכוננים עוד צעדים גדולים כדי להודיע קבל כל העולם שנתניהו ומדינתו אינם הדוברים של היהדות הנאמנה לתורה”.

במוצאי שבת תקף האדמו”ר האדמו”ר מסאטמר את כוונת נתניהו לנאום בפני הקונגרס האמריקני ואמר: “בכלל כל ההתנהלות שלו סותרת את כל כללי הדיפלומטיה המקובלים בעולם. מדינת ישראל מקבלת מארה”ב יותר ממה שכל מדינה אחרת מקבלת, ובאיזו חוצפה הוא מעז לבוא ולהתגרות בנשיא ארה”ב?

“הוא לא ‘מענטש’, הוא לא דיפלומט, הוא שפל ונבזה”, קבע האדמו”ר. “אפילו בקרב הציונים טוענים שאסור לו להגיע לנאום. איך הוא מכניס את מיליוני היהודים המתגוררים בארה”ב לאיום אנטישמי שעלול לפרוץ לאחר הנאום הזה. האם בכוחו לשמור גם על יהודי ארה”ב?”

קמפיין נגד ביביקמפיין נגד ביבי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות