התנגש במדריך הטיסה והמשיך להטיס מטוס קרב עם חצי כנף

פרח טיס בחיל האוויר של ארצות הברית איבד חצי מכנף מטוס ה-F16 שלו, לאחר שהתנגש במטוס אחר, אך הצליח להנחית את המטוס בשלום • המטוס הנוסף שהיה מעורב בתאונה התרסק, אך הטייס הצליח להיחלץ ברגע האחרון
אליעזר היון
ד' אדר התשע"ה / 23.02.2015 10:43

יוכרז כמצטיין קורס הטייס או יורחק בבושת פנים? על השאלה הזו יצטרכו בוחני התעופה של צבא ארצות הברית לענות, אחרי שאחד החניכים הצליח להנחית מטוס  F-16C עם כנף אחת בלבד – הישג מרשים ללא ספק, אלא אם יתברר שהוא אשם בחבלה שארעה במטוס.

הוושינגטון פוסט שמביא את הסיפור מדווח, כי התקרית ארעה אמנם כבר באוקטובר, אך ממצאי החקירה מתפרסמים כעת.

התאונה התרחשה בעת אימון שגרתי בשמי קנזס, כאשר פרח טיס שערך אימונים עם מדריך טיסה, התנגש במטוסו של המדריך. כתוצאה מהתאונה, איבד המטוס כמטר וחצי מהכנף הימנית.

כפי הנראה החניך איבד את קשר העין עם מדריכו מסיבה שעדיין נבדקת.

מטוס

שני המטוסים ניזוקו קשה, אך בעוד מטוסו של המדריך צלל במהירות לקרקע והתרסק, הצליח החניך להטיס את מטוסו עוד כ-160 ק”מ, ולהנחית אותו בשלום בבסיס חיל האוויר באוקלהומה.

מהחקירה שחלקים ממנה כאמור מתפרסמים כעת עולה, כי טיל שהיה צמוד לכנף של מטוס החניך, פגע במטוס המדריך, וכתוצאה מכך, כנף המטוס נתלשה. מטוסו של המדריך לעומת זאת נפגע קשה יותר, ומלבד הכנף גם הזנב הושבת.

החניך הצליח לקרוא למפקד לנטוש את המטוס, וזה נחלץ ממנו רגע לפני ההתרסקות – ונחת בשלום על האדמה במרחק כ-20 מטרים בלבד מאתר ההתרסקות.

שני הטייסים יצאו בשלום מן התקרית, אך עלות המטוס שהתרסק, ותיקונו של המטוס השני, מוערכים ב-22.5 מיליון דולר. כעת כאמור, בוחנים בחיל האוויר האמריקני, מי אשם בתקרית.

מטוס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אפילו בתאונות הם גרועים - אצלנו הורידו כנף שלימה ונחתו.
    24/02/2015 12:03
    דוד
  1. הם לא רציניים