האדמו”ר מסאטמר במתקפה חריפה על נתניהו: “מסכן מיליוני יהודים בארה”ב”

האדמו"ר מסאטמר על נתניהו: "כל ההתנהלות שלו סותרת את כל כללי הדיפלומטיה. הוא לא 'מענטש', הוא לא דיפלומט, הוא שפל ונבזה" • על הקריאה ליהודי אירופה לעלות לישראל: "איך יש לו את החוצפה לומר ליהודי אירופה לעלות לישראל?"
נחמן גור
ג' אדר התשע"ה / 22.02.2015 08:46

במהלך סעודה שנערכה במוצאי שבת לרגל חנוכת בית מדרש חדש של סאטמר באנטוורפן, נשא האדמו”ר דברים בפני המשתתפים.

בסיום דבריו תקף האדמו”ר בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו – ואמר: “ראש הקליפה של הציונים קרא ליהודי אירופה לעלות לארץ הקודש לאחר המאורעות בהם נרצחו יהודים. כאשר רצחו שלושה בחורים ליד חברון, האם גם אז אמר שכל המתנחלים יעזבו את מקום מגוריהם? האם כאשר הוא יצא למלחמה בקיץ האחרון ונהרגו מעל ל-70 חיילים יהודים האם גם אז הוא אמר לברוח מארץ ישראל?

“איך יש לו את החוצפה לומר ליהודי אירופה לעלות לישראל? האם יש לו את הכוח לשמור עליהם שבארץ זה לא יקרה?”

האדמו”ר תקף גם את כוונת נתניהו לנאום בפני הקונגרס האמריקני: “בכלל כל ההתנהלות שלו סותרת את כל כללי הדיפלומטיה המקובלים בעולם. מדינת ישראל מקבלת מארה”ב יותר ממה שכל מדינה אחרת מקבלת, ובאיזו חוצפה הוא מעז לבוא ולהתגרות בנשיא ארה”ב?

“הוא לא ‘מענטש’, הוא לא דיפלומט, הוא שפל ונבזה”, קבע האדמו”ר. “אפילו בקרב הציונים טוענים שאסור לו להגיע לנאום. איך הוא מכניס את מיליוני היהודים המתגוררים בארה”ב לאיום אנטישמי שעלול לפרוץ לאחר הנאום הזה. האם בכוחו לשמור גם על יהודי ארה”ב?”

האדמו”ר לא חסך את שבט לשונו גם מהחרדים ואמר: “בעיקר הבושה היא שהחרדים מחזקים אותו והם מעניקים לו את הגיבוי המלא למהלך הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ש.
    22/02/2015 09:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לפני השואה היה אותו דבר, הרבס אסרו ליהודים לעלות וכו’. זה הביא לפתרון הסןפי
    לשואה! שקודם כל יקיים הלכה פשוטה של איסור להתפרנס מהתורה, שעל זה נאמר שמביא לעם ישראל מיתה!