תוצאות הסערה: מסוק צה”לי חילץ לכודים בנחל הבשור; עין גדי במצור

בכביש 222 שבנגב נתקע כלי רכב ובו שני בני אדם באתר נחל הבשור -חולצו על ידי מסוק של צה"ל • בחדר המיון זיו בצפת דיווחו על 15 נפגעים מחלקות ונפילות בשלג • הכינרת עלתה ב- 12 ס"מ
אליעזר היון
ב' אדר התשע"ה / 21.02.2015 19:10

אחרי הסערה: בכביש 222 שבנגב נתקע כלי רכב ובו שני בני אדם באתר נחל הבשור. למקום הוקפצו יחידת החילוץ ‘הר הנגב’ ושוטרי המחוז הדרומי על מנת לסייע לחלץ את נוסעי המכונית.

עקב תנאי השטח הוזעק למקום מסוק צה”לי, ויחד עם המתנדבים והשוטרים הם חילצו את השניים, שפונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

הלילה השמיים יתבהרו והטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. קיים חשש חמור לקרה נרחבת בעמקים ובבקעות, וכן להצטברות קרח על כבישים ומדרכות. מחר בבוקר יהיה מזג האוויר בהיר וקר, כאשר אחר הצהרים ייעשה בהדרגה מעונן חלקית בעננים בגובה רב, הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת ויהיו נוחות יחסית.

אל חדר המיון של המרכז הרפואי זיו בצפת הגיעו 15 נפגעים מהחלקות ונפילות בשלג, כולם במצב קל. הם סובלים מחבלות כהות ומשברים.

תושבי עין גדי אינם מורשים לצאת מן היישוב בעקבות הגשמים והשטפונות. ד”ר שלומית איש-שלום, תושבת המקום, סיפרה לחדשות 2, כי היא ומשפחתה נצורים ביישוב כבר מיום חמישי.

“בשעות אחר הצהריים החזירו את התלמידים הביתה כבר ב-12 וסגרו את הכבישים”. לדבריה, הזרימה החזקה מהנחלים חבר וצאלים אינה מאפשרת להם לצאת ממקום מגוריהם.

 בתוך כך, הכניסה ליישובי כיכר סדום נחסמה בעקבות שיטפון בנחל צין. נחל חימר עלה על גדותיו והרס קטע מכביש באזור ערד. הזרימה החזקה ביותר נרשמה בנחל באר-שבע ובכניסה לירושלים – סכר בית זית עלה על גדותיו.

הר החרמון כוסה בשלג בגובה מטר, גם במקומות בהם לא נראה שלג מאז שנת 1992. ההר נפתח למטיילים, ונרשמה תנועה ערה של מטיילים לאזור. שלג בגובה 30 ס”מ נערם גם במטולה.

מי שעוד הושפע לטובה מן הסערה היא הכינרת. על פי הדיווחים מפלס המים שבה, עלה בלא פחות מ-12 ס”מ. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות