השלג מצטבר: הדרכים לבירה נחסמות לסירוגין; אין לימודים

הסערה כבר כאן: אחרי שעות של המתנה החל השלג להצטבר בירושלים ובהרי המרכז; בלילה צפוי שלג גם בכרמל ובנגב • הצירים המובילים לבירה - כביש 1 וכביש 443 - נסגרים ונפתחים לסירוגין • תנועת קווי האוטובוס מירושלים ואליה הופסקו • בשירותי ההצלה, מד"א ובעיריות נערכו בכוחות מתוגברים • בשישי לא יתקיימו לימודים במרחב ירושלים
חיים טוויל
א' אדר התשע"ה / 19.02.2015 23:15

אחרי ציפייה ממושכת: שלג החל להצטבר הלילה (חמישי) בשכונות הגבוהות של ירושלים, בהרי המרכז והצפון. בהמשך הלילה, עם שיא הקור, ירד שלג בכל ההרים – מהחרמון ועד הנגב.

כביש 1 ו-443 נחסמים לתנועה לסירוגין בשני הכיוונים, בשל סכנת החלקה. כל הצירים בגוש עציון נחסמו למעט היציאה מהגוש לכיוון ירושלים דרך מעבר המנהרות שעדיין פתוחה לתנועה.

עיריית ירושלים עושה שימוש ב-200 מפלסות שלג וכלים כבדים שמטרתם לפתוח את הצירים. כמו כן, מאות טונות של שלג יפוזרו על הכבישים.

תנועת קווי האוטובוס מירושלים ואליה הופסקו עד להודעה חדשה. ממשרד התחבורה נמסר, כי התחבורה הציבורית העירונית בבירה עובדת לפי שעה כסדרה, למעט קווי הלילה.

באדיבות: הקרן למורשת הכותל

השלג החל לרדת הבוקר באזור צפון רמת הגולן ובהרי הגליל. בשל השלג, אתר החרמון נסגר למבקרים. במקביל החל לרדת שלג בשכונות הגבוהות של צפת ובהר מירון.

 על פי התחזית, בלילה השלג יירד בגובה של 300-200 מטר בצפון הארץ ו-400-300 מטר במרכז. בהמשך הלילה הוא צפוי להגיע לכרמל ולנגב.

עד מחר בבוקר צפויה היערמות של עשרות סנטימטרים, בעיקר בגובה של 500 מטר ומעלה.

עיריית ירושלים החליטה לאור השלג כי ביום שישי לא יתקיימו לימודים בבתי הספר, גני הילדים, מעונות היום, החינוך המיוחד והמשפחתונים. גם במעלה אדומים בוטלו הלימודים במוסדות החינוך.

מד”א בכוננות

צוותי החירום של עיריית ביתר עילית, בשיתוף הצבא, המשטרה, מע”צ, חברת החשמל, ומתנדבי הצלה ביתר כולל יחידת המתנדבים בג’יפים, סיימו את היערכותם לשלג.

ראש העיר מאיר רובינשטיין, יחד עם מחזיק תיק שפ”ע יעקי הרשקופ ומנהל מחלחת שפ”ע יוסי יונה, סיירו בכל מוקדי ההכנות ובדקו את מוכנות הצוותים ואת הצרכים השונים.

רובינשטיין: “עיריית ביתר נערכה בכוחות מתוגברים, כולל ייעול והפקת לקחים מהאירועים הקודמים. המפלסות פרוסות בכל הצמתים, בעיר ומחוצה לה. כל הכוחות מתואמים ביניהם, נציגי המשטרה והצלה ביתר יושבים בחמ”ל שבמוקד החירום העירוני בניהולו של גיא עקריב, על מנת לסנכרן בין כלל הגורמים, ובעז”ה נעבור בשלום את השלג הצפוי”.

בעירייה קוראים לתושבים שלא לנסוע ברכבים הפרטיים עם תחילת השלג. מעבר לכך שמדובר בסכנת נפשות, הרכבים התקועים חוסמים את מעבר רכבי החירום וההצלה.

המשטרה פתחה מרכז מידע ארצי שמספרו 110 לכל העדכונים בסוגיית מזג האוויר – סגירה ופתיחת צירים וכל הקשור לסערה הצפוייה במהלך כל שעות היום. 

במד”א מתכוונים בין היתר לטפל בנפגעים מהקור, שעלול להקשות במיוחד על אוכלוסייה רגישה כמו קשישים ופעוטות. עשרות אמבולנסים של מד”א בעלי הנעה קדמית (4X4) הועמדו בכוננות, ושרשראות שלג הורכבו על גלגלי האמבולנסים.

כונני מד”א יוצבו בכוננות בשכונות הערים והיישובים ברחבי הארץ שבהם צפוי לרדת שלג. לרכבי החירום של מד”א יצטרפו גם 125 ג’יפים מיחידת הג’יפים המיוחדת של מתנדבי מד”א, אשר יירתמו לכל המשימות הנדרשות בימי הסערה הצפויים.

 הכנרת עולה

גשמי היממה האחרונה הביאו לעלייה של 2.5 סנטימטרים במפלס הכנרת. המפלס הנוכחי עומד על 212 מטרים ו-33.5 סנטימטרים מתחת לפני הים. 66.5 סנטימטרים מעל לקו האדום התחתון.

ביום שישי ירד גשם מצפון הארץ ועד לנגב מלווה בסופות רעמים בודדות. שלג יוסיף לרדת בהרי הצפון, בהרי המרכז כולל ירושלים ובהר הנגב. ינשבו רוחות ערות. קיים חשש משטפונות והצפות במקומות המועדים ויוסיף להיות קר במיוחד.

בשבת ירד גשם מקומי בעיקר בדרום הארץ ובמרכזה. עדיין קיים חשש לשטפונות. במהלך היום הגשמים יחלשו בהדרגה ויפסקו בלילה.

ביום ראשון תהיה עליה בטמפרטורות וירידה בלחות, אך עדיין יהיה קר מהרגיל.

 צפי להפסקות חשמל

בחברת החשמל מציינים, כי החברה ערוכה לספק במלואה את צריכת החשמל. יכולת ייצור החשמל הנוכחית בחברה עומדת על 13,250 מגהוואט ואילו הצפי לצריכת בשעות השיא של המערכת הוא כ-12 אלף מגהוואט.

אף על פי כן, בחברה מציינים כי צפויות הפסקות חשמל כתוצאה מקריסת עצים ועצמים שונים על כבלי חשמל.

כבישים ייסגרו 

באגף התנועה כבר נערכים בכוחות מתוגברים לקראת מזג האוויר ומבהירים כי צירי התנועה המובילים לבירה – כביש 1 וכביש 443 – צפויים להיסגר לסירוגין במהלך הסופה בהתאם לתנאי מזג האוויר.

באזור הצפון נחסמו מספר כבישים.  גם בדרום ייתכנו שיבושי תנועה בעקבות שיטפונות. בשעות הצהריים החלו עומסי תנועה במספר כבישים במרכז ארץ.

לאור מזג האוויר הסוער הצפוי תתגבר רכבת ישראל את הרכבות הפועלות בקווים השונים: היום (יום חמישי) משעות הבוקר ועד הצהריים יתוגברו קווי רכבות נוספות לשרות החיילים והנוסעים.

החל משעות הצהריים ועד שעות הלילה המאוחרות תופעלנה רכבות בין בית שמש לירושלים, אחת לשעה, בשני הכיוונים.

רכבות אלו יהיו ארוכות מהרגיל, וכל אחת תכיל כ-850 מקומות – שווה ערך ל-17 אוטובוסים. רכבות אלו מתוכננות לפעול עד חצות. ברכבת ישראל ממליצים לנוסעים להתעדכן על שעות הפעילותן המדויקות באתר הרכבת, באפליקציה או במוקד השירות הטלפוני (5770*).

אין לימודים

מנכ”לית משרד החינוך, מיכל כהן, הנחתה את מערכת החינוך להיערך לקראת פגעי מזג האוויר הצפויים להתרחש, לקראת סוף השבוע.

במסגרת זו המשרד פתח חדרי מצב במחוזות ובמטה בירושלים, כדי לעקוב מקרוב אחר הנעשה בשטח ובמקרה הצורך מתן מענה כנדרש.

במחוז ירושלים לא מתקיימים לימודים, באפרת וביישובי מרכז גוש עציון. בירושלים הסתיימו הלימודים  ביום חמישי בשעה 12:00.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די להאשים!
    19/02/2015 14:02
    סם
  1. בוזי וציפי די להאשים תתעסקו במה שאתם יודעים לעשות ? אתם כל הזמן מתעסקים בביבי שהוא לא בסדר ומה איתכם ?

  2. תודה רבה על השידור מהכותל.
    20/02/2015 00:56
    רוני
  3. חודש טוב