הסיפור, למשל, על משה גפני הוא לא פחות ממדהים

האיש הכי ימני שפגשתי חשף שחיתות דווקא אצל המתנחלים • השוחד העקיף לפוליטיקאים הוא רק חלק מהסיפור • הסיפור היותר גדול הוא אחר
רביב דרוקר
ל' שבט התשע"ה / 19.02.2015 00:55

ספק אם היה לי אומץ להגיד על ראשי ההתיישבות בשומרון את מה שיואל נוימן אומר עליהם.

ממש לא בטוח שהייתי מרגיש נוח להגיד פחות מחודש לפני הבחירות שאלו שאמורים היו לבנות את השומרון, בנצי ליברמן וגרשון מסיקה וחבריהם, קיבלו טונות של כסף מהמדינה כדי לבנות בשומרון בתים, ולא ממש הצליחו לנצל אותו למה שהם תמיד משכנעים אותנו שהכי חשוב לעשות – לבנות.

יואל נוימן הוא אחד האנשים שהקימו את יצהר. לקרוא לו ימני, זה כמו להגיד שמייקל ג’ורדן הוא שחקן כדורסל. באחד הרגעים שליווינו אותו, איתי רום ואני, על איזו גבעה ביצהר, אמרתי לו: יואל, לא פגשתי עוד אדם קיצוני כמוך.

הוא אמר: אני קיצוני? אתה צריך לפגוש את הבן שלי. מבחינתו אני מתון.

מתון? תן לי ביטוי למתינות הזאת, ביקשתי.

עד לפני כמה שנים, ענה נוימן, הייתי מוכן תמורת שלום אמת לתת לערבים את דמשק לחמישים שנה. הוא חצי צחק.

נוימן שימש כדירקטור בחברה לפיתוח השומרון. היציאה שלו נגד ראשי החברה בתביעה משפטית סוקרה כבר על ידי קלמן ליבסקינד ב”מעריב” וחיים לוינסון ב”הארץ”.

עכשיו הסיפור תפס תאוצה גדולה.

ראשית, נוימן העביר למשטרה גם כרטסת מהנהלת החשבונות של החברה שמוכתרת בכותרת החלבית “שונות”.

תחת “שונות” יש את כל התשלומים שהמשטרה חושדת שהם בעצם תשלומי שוחד. החברה שילמה אותם, בהוראת ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, כדי שפוליטיקאים בכירים יעזורו למחוק את חובות החברה ולהשיג לה תקציבים.

התשלומים הללו ניתנו למקורבים למיניהם של חברי כנסת בכירים ושרים. בהקלטות שחשף ברוך קרא היה ניתן לשמוע את מנכ”ל החברה לפיתוח השומרון מדבר על זה.

בתחקיר ב”מקור” הערב אנחנו בעצם נבדוק עד כמה הוא דיבר אמת, אותו חיים בן שושן. אנחנו נתעכב על כל אחד מהתשלומים הללו והחיבור לכאורה לאיש הפוליטי, שביקרו רצתה החברה.

הסיפור, למשל, על משה גפני כיו”ר ועדת כספים הוא לא פחות ממדהים.

השוחד העקיף לפוליטיקאים הוא רק חלק מהסיפור. הסיפור היותר גדול הוא אחר.

כשאיתי ואני התחלנו לנבור באוצר, בניסיון להבין מניין נוצרו חובות העתק של החברה לפיתוח השומרון, איך הם נמחקו לאורך השנים באופן פלאי ומה מניע את המנגנון, גילינו עד כמה גבוה בצמרת זה מגיע הסיפור הזה.

שרי אוצר לדורותיהם, מבנימין נתניהו, דרך רוני בר און וכלה ביובל שטייניץ, שמכנסים דיונים עם ראשי יש”ע ומחלקים להם כסף, שישמש גם למחיקת החובות הללו, שנוצרו ללא שום סיבה מוצדקת.

משרד אוצר שמוחק להתיישבות חובות במאות מיליוני שקלים, כן, מאות, בלי דיווח, בלי שקיפות, בלי הנמקה. חוץ מהשיחות שלנו עם בכירי אוצר בהווה ובעבר על העניין הזה, שלחנו גם בקשה לתגובה רשמית.

משרד האוצר פשוט לא הצליח להגיע לתגובה. אגף תקציבים זרק את הכדור על החשב הכללי, החשב הכללי על אגף תקציבים. טירוף.

ונוימן? הוא גר לו בבית צנוע להחריד ביצהר, בית בו הוא גידל שמונה ילדים, מובטל מעבודה, ממעט להפגין רגשות, אבל די ברור שאחרי שמלך השומרון, גרשון מסיקה, הפוקד הכי חזק אולי בליכוד, פתאום נעצר, גם השכנים מבינים שהמשוגע שגר לידם, יואל נוימן, אולי לא דיבר כל כך הרבה שטויות.

מתוך הבלוג של רביב דרוקר: http://drucker10.net/?p=2595

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות