כפתור “אני הצבעתי”: כך פייסבוק תגרום לכם ללכת להצביע

שמוליק קרסיק
|
כ"ט שבט התשע"ה / 18.02.2015 15:50
פייסבוק מתבססת על מחקרים שהראו כי השיח ברשת החברתית סביב הבחירות יכול להעלות את שיעור ההצבעה • כפתור “אני בוחר” הופעל בארה”ב בשלוש מערכות הבחירות האחרונות

הרשת החברתית פייסבוק תפעיל כפתור “אני הצבעתי” ביום הבחירות ב-17 במארס, במטרה לעודד אנשים להצביע.

הכפתור יופיע בניוזפיד של משתמשים בגיל הבחירה. המצביעים ייראו בתחילת הפיד שלהם הודעת “מגפון” ותהיה להם האפשרות לשתף עם חבריהם שיצאו לבחור. בכפתור ישולב קישור לאתר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת שיאפשר לאנשים לאתר מידע הקשור ליום הבחירות כגון איתור קלפי, רשימות מועמדים ועוד.

פייסבוק מתבססת על מחקרים שהראו כי השיח בפייסבוק סביב הבחירות יכול להעלות את שיעור ההצבעה. כך, למשל, בשנת 2010 יצאו יותר מ-300 אלף אמריקנים להצביע בבחירות, לאחר שראו את חבריהם בפייסבוק עושים זאת.

לפי פייסבוק, כפתור “אני בוחר” הופעל בארה”ב בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, במהלך הבחירות לפרלמנט האיחוד האירופי, וכן בבחירות הודו, שם הוצג הכפתור ל-31 מיליון איש, מתוכם 4.3 מיליון שיתפו כי הם מצביעים.