מלחמה על הקבר • משפחת ביטון: אדל תיקבר ביקיר – גם בלי אישור

משפחתה של הילדה אדל ביטון ע"ה, שנפטרה בבית החולים 'שניידר' מסיבוך של דלקת ריאות, מתעקשת לקבור אותה רק ביישוב יקיר • המנהל האזרחי מסרב: "אין תכנית מתאר להקמת בית קברות" • מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "לא ייתכן שילדה שהפכה לקרבן הטרור לא תוכל להיקבר ביישוב בה התגוררה רק בשל עניין בירוקרטי"
חיים טוויל
כ"ח שבט התשע"ה / 17.02.2015 21:27

משפחתה של הילדה אדל ביטון ע”ה, שנפטרה הערב (שלישי) בבית החולים ‘שניידר’ בעקבות דלקת ריאות שהסתבכה, החליטה כי לקיים את הלווייה מחר בשעה 13:00 ביקיר שבשומרון, היישוב בו הם מתגוררים.

זאת למרות שאין ביישוב בית קברות, וקבורתה במקום טרם אושרה.

מקורב למשפחה אומר: “ההלוויה תתקיים בכל מקרה רק בישוב יקיר. אנחנו פונים לכל גורם שיכול לסייע ולעזור לנו בעניין הזה. ואם לא יהיה אישור אנחנו עדיין נקבור אותה ביקיר.

“מחר בבוקר, בין אם נקבל תשובה חיובית ובין אם לא נקבל תשובה, אנחנו מקדשים בית עלמין ונביא את אדל למנוחות. זה לא סיפור כזה גדול לאשר לנו להקים כאן בית קברות”.

אדל ע”ה, בת הארבע וחצי, נפצעה לפני שנתיים באורח אנוש כתוצאה מיידוי אבנים של מחבלים ערבים לעבר הרכב בו נסעה עם אמה אדווה ואחיותיה בכביש 5, סמוך לאריאל שבשומרון.

ההורים, אדוה ורפי, פנו בבית החולים למ”מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ולרב היישוב יקיר, הרב אהרון כהן, בבקשה לאפשר את הקבורה ולהכשיר שטח כבית קברות  בתוך גבולות המוניציפאליים של היישוב.

לפי דיווח בערוץ 7, במועצה איתרו שטח מתאים של 20 דונם בתחום המוניציפלי של הישוב – ופנו בעניין למנהל האזרחי, אולם שם השיבו בשלילה לבקשה, משום שאין תכנית מתאר להקמת בית קברות באותו שטח.

מ”מ ראש המועצה, יוסי דגן, פנה בדחיפות ללשכת ראש הממשלה ושוחח עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה שיתערב בעניין.

“לא ייתכן כי ילדה שהפכה לקרבן הטרור לא תוכל להיקבר ביישוב בה התגוררה רק בשל עניין בירוקרטי. אנו דורשים מראש הממשלה בשם משפחת ביטון להתערב מיידית על מנת שנוכל להביא את הילדה הקדושה לקבורת אמת כמה שיותר מהר”, אמר דגן.

ראש המועצה גרשון מסיקה, ששהה בשעות האחרונות לפני הפטירה יחד עם ממלא מקומו יוסי דגן לצד בני המשפחה, הגיב בחריפות: “אדל נרצחה אך ורק בגלל היותה יהודיה. לא יעלה על הדעת שבגלל בעיות ביוקרטיות לא תטמן הקדושה אדל בבית עלמין ביקיר.

“אני קורא לראש הממשלה שיורה למנהל שלא לנקוט באטימות בירוקרטית ולאפשר קבורתה של אדל ביקיר במקום שכה אהבה”, הדגיש מסיקה.

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה לערוץ 7: “אנו משתתפים בצער המשפחה. המנהל האזרחי יסייע לאיתור מקום קבורה ככל הניתן”.

גורמים במנהל האזרחי אמרו הערב, כי השטח המדובר בו מבקשים בני המשפחה להקים את בית הקברות, נמצא מחוץ לתב”ע של הישוב יקיר. הגורמים ציינו כי הנושא מטופל ברגישות הגדולה ביותר האפשרית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות