למי יש יותר כבוד • פשרה בקרב על מוסדות הליכוד

המאבק בין נתניהו לדני דנון כבר מזמן נדד אל ערכאות וכותרות עיתונים • היום החליטו בנשיאות הליכוד לסיים את הקרב בפשרה • בשבוע הבא תתכנס ועידת הליכוד לאשר ההסכם שהתגבש
שרי רוט
ב' אייר התשע"ד / 02.05.2014 00:18

בחודשים האחרונים התנהל מאבק בין יו”ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין יו”ר ועידת הליכוד- ח”כ דני דנון. ברקע, השאלה מי שולט במפלגת הליכוד. האם ראש הממשלה, המכהן גם כיושב-ראש הליכוד, או שמא הסמכויות מצויות גם בידי בעלי תפקידים אחרים במפלגה.

תחילתו של המאבק בתוך מוסדות הליכוד: דנון ניסה להגדיל את סמכויותיו על חשבונו של נתניהו, משני צידי המתרס ירו הצדדים בכל הכלים המוסדיים והמשפטיים שעמדו לרשותם, עד כדי שראש הממשלה נתניהו נאלץ לעתור לבית-המשפט העליון כנגד דנון ונשיאות הליכוד.

ראש הממשלה לא וויתר, ובחודשים האחרונים ערך סבב שיחות ופגישות אישיות עם חברי נשיאות הליכוד- הסמכות העליונה במפלגה, במטרה לשכנע אותם להותיר את הסמכויות בידיו. במקביל העמיק נתניהו את אחיזתו בשטח תוך שהוא עורך פגישות אישיות גם עם חברי מרכז ומסייר בסניפי הליכוד במקומות שונים בארץ.

בחזרה לחברי הנשיאות, עמדתם הייתה: כי במקום להכריע ולגרום לקרע במפלגת השלטון, ישבו הצדדים יחד ויגיעו לפשרה שתאפשר את המשך הפעילות המפלגתית. ואכן, הבוקר הגיעו הצדדים להסכמה אודות ניהול מוסדות המפלגה ונקבע כי וועידת הליכוד תכונס בשבוע הבא כדי לאשר את הסכם הפשרה.

יו”ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד יעקב וידר מסר “אני שמח שהנושאים המרכזיים אותם דרשנו, ובמרכזם דיון חופשי בוועידה בנושאים מדיניים וכלכליים – הוסכמו בין ראש הממשלה ויו”ר הוועידה. דמוקרטיה וחופש הבעת דעה על ידי חברי התנועה היו ויהיו סימן ההיכר של תנועת הליכוד והנשיאות נתנה ותיתן לכך את כל הגיבוי הנדרש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה יעקב וידר נשאר בליכוד??!
    04/05/2014 04:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אחרי מה שעשו לעולם התורה!!!!??