שמואל יצחקי, חבר מועצה לשעבר מש”ס, נעצר: מכר קברים פיקטיביים

הוארך מעצרם של שלושה חשודים, בחשד שגרפו לכיסם מאות אלפי שקלים בתמורה למכירת חלקות קבר בשטחים שאינם מיועדים לקבורה בגבעת שאול • בחיפוש שבוצע בדירתו של יצחקי אותרו חצי מיליון שקלים שהוסתרו בתוך גרביים
חיים טוויל
כ"ח שבט התשע"ה / 17.02.2015 13:49

בית משפט השלום בירושלים התיר היום (שלישי) לפרסום כי שלושה חשודים, ביניהם שמואל יצחקי – חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר מטעם ש”ס – נעצרו על-ידי המשטרה בחשד להונאה שכללה מכירת קברים לא מסומנים בהר המנוחות בגבעת שאול בירושלים.

השלושה נעצרו בתום חקירה שנמשכה כחודשיים, במסגרתה נחשפה הפרשה. החשוד השני הוא שאול בלישע, בעל עסק למכירת מצבות. שמו של החשוד השלישי טרם הותר לפרסום. נגד חשוד רביעי שנמלט לחו”ל הוצא צו מעצר.

יצחקי, שכיהן במשך שנים רבות כחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש”ס, הוחלף בבחירות האחרונות על ידי יו”ר ש”ס אריה דרעי בנציגים צעירים. הוא נעצר אתמול בשעות הבוקר בביתו בשכונת שמואל הנביא.

מעצרם של החשודים הותר לפרסום במהלך דיון בבית משפט בנוגע להארכת מעצר נוספת.  בית המשפט האריך את מעצרם עד יום חמישי.

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה, רב פקד אייזיק סיימון ראש מחלק הונאה במשטרת ירושלים, כי מדובר ב”פרשת הונאה גדולה מאוד”.

לפי המשטרה,  החשודים פלשו לקרקעות בהר המנוחות שאינן מיועדות לקבורה, קרקעות ציבוריות וכאלו אשר הוקצו לחברת קדישא בהר המנוחות, יצרו תשתיות חלקות קבורה פיראטיות ומכרו במשך שנים כל חלקה  בעשרות אלפי שקלים.

מהחקירה עולה, כי מאז שנת 2005, החשודים – שהיו מוכרים כמי שעוסקים באספקת חלקות קבורת שדה בהר המנוחות ואף נהגו להציג עצמם כ’חברת קדישא צוקים’ – היו נענים לפניות של אזרחים המבקשים לקבור את יקיריהם בהר המנוחות ומציעים להם חלקות קבורה, שעל פי החשד, אינן מיועדות לקבורה, וזאת תמורת תשלום של בין 45,000-90,000 ₪.

את התשלום היו דורשים מראש לפני הקבורה בפועל ובמזומן. השלושה לא הנפיקו קבלות-חשבוניות תמורת התשלום.

עוד עולה מהחקירה, כי החשודים אף מכרו למשפחות שכולות שטרי רכישה לקבורה עתידית  בעשרות אלפי שקלים, תוך שהם מבטיחים כי חלקות הקבורה האמורות ישמרו בעבורם, אולם בפועל החלקות כלל לא נשמרו, ובחלקן אף נקברו אחרים.

החקירה נפתחה בעקבות תלונה של משרד הדתות, לפיה החשודים השתלטו על קרקעות חברות קדישא ושטחים ציבוריים שכלל לא הוקצו לקבורה בהר המנוחות, וביצעו קבורה של נפטרים שלא כדין, תוך שמציגים עצמם כחברת קדישא. 

במהלך החקירה הגיעו שש תלונות נוספות מצד אזרחים שטענו כי החשודים מכרו להם חלקות קבורה בהר המנוחות בעשרות אלפי שקלים שבהן קברו את יקיריהן, כאשר בפועל התברר למתלוננים כי מדובר בקרקעות שאינן מיועדות לקבורה ושלחשודים לא היה רישיון למכירתן.

המתלוננים ציינו, כי על אף דרישתם, לא קיבלו קבלות ולא תעודות על רכישת חלקות בחיים.

בחיפוש שבוצע בדירת אחד החשודים אותר סכום כסף מזומן על סך כ-500,000 ₪ שהוסתר בתוך גרביים בארון בגדים. כמו כן נתפסו מסמכים ותעודות קבורה לא חוקיות.

את הכסף שקיבלו החשודים הפקידו, עפ”י החשד, בחשבונותיהם הפרטיים ובחשבונות המופיעים על שם בני משפחותיהם, רכשו רכוש עבור שימושם הפרטי והשקיעו בעסקים פרטיים אחרים.

במקביל לחקירה המשטרתית, מתנהלת כנגד החשודים חקירה של רשות המסים בחשד להעלמת הכנסות, רישומים כוזבים, השמטת הכנסות ורכוש מהדוחות וביצוע עסקאות ללא הוצאת חשבוניות.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה אנשי ישי הנאלחים
    17/02/2015 14:12
    יושר שכזה
  1. הקץ

  2. הרב שמואל יצחקי
    18/02/2015 09:19
    אחד שיודע
  3. מאחל לכל המלעיזים עליו כמוך, ליפול בידיו סוף סוף זו עבודת הקודש שלו…
    רק רואים איך כולך מלא שיטנה מבלי לבדוק את העובדות,
    מעולם הוא לא היה איש של דרעי ובטח ובטח לא של אלי ישי,
    הרב שמואל יצחקי גדל בביתו של הרב מנחם פורוש ז”ל ועבר לש”ס לבקשת הרב עובדיה זצוק”ל
    האשמות שכתובות בכתבה מתייחסות לכל הנאשמים יחד בלי להפריד,
    אך כל טענת המשטרה כלפי הרב יצחקי הן, שהוא כאיש חברא קדישא שעושה מלאכתו נאמנה הפנה את משפחות הנפטרים לגורמים אלו…
    לכן כשיתבהר הסיפור נראה מי יהיה מוכן לבוא ולבקש את סליחתו,לאחר ששפכו את דמו.
    גלגל חוזר בעולם, כל אחד מהמלעיזים כמוך עוד יהיה במקומו ואז נראה מי מושחת ומי לא
    בהצלחה
    שלג נעים

  4. הרב שמואל יצחקי חזק ואמץ
    19/02/2015 06:37
    מכיר מקרוב
  5. מי שמכיר את הרב שמואל יצחקי יודע בבירור שהוא הבן אדם האחרון שיעשה כזה דבר.
    בן אדם משכמו ומעלה פשוטו כמשמעו.
    עוזר לכל נצרך ללא תרומה.
    חזק ואמץ
    אמת מארץ תצמח

  6. לכל המגיבים ברשעות מבלי להכיר את האדם רב החסד שהוא
    19/02/2015 12:59
    אחת שמכירה את טוב ליבו של שמואל
  7. אני לא מכירה אף אחד שפנה אליו לעזרה והוא לא נענה לו, ולא משנה באיזו שעה של היממה, הוא תמיד הקשיב בסבלנות וניסה לעזור, גם אם לפעמים גילה שהוא לא יכול לעזור בפועל הוא המשיך להקשיב ונתן עצה או עידוד.
    אתן דוגמא אחת למעשה חסד, מיני רבות שידועות לי באופן אישי:
    מקרה של יולדת, אם חד הורית מאזור המרכז,היא חיפשה מוהל ואני הפניתי אותה לשמואל. הוא הגיע באוטובוסים (כן, אין לו רכב…) מירושלים למרכז פעמיים, פעם אחת לברית ופעם שניה לבדוק את התינוק, והכל עם הרבה סבלנות ליולדת המודאגת והסברים מה לעשות הלאה, הוא לא עזב אותה עד שראה שהיא רגועה.
    כשהיא רצתה לשלם לו עבור הברית, (שלא לדבר על הזמן שהוא השקיע, במיוחד לאור זמן הנסיעות הרבות מחוץ לעיר באוטובוסים) הוא לא הסכים בשום אופן, הוא אמר לה (הייתי נוכחת) “בשביל מצווה אני לא מקבל תשלום, ה’ ישלם לי”. גם אחרי הפצרות וגם לאחר הצעה לתשלום רק עבור הנסיעות לפחות – הוא לא הסכים לקבל כלום.
    האישה, שהרגישה מאוד לא נוח לא לשלם לאדם מיוחד שעשה עבודת קודש בהתנדבות ובלב שמח, נתנה לי סכום כסף והפצירה בי להעביר אליו באמרה “שיעשה עם זה מה שהוא רוצה, מצידי שייתן לצדקה”.
    כשניגשתי אליו עם הכסף הוא כמובן סרב בתוקף, כשאמרתי לו את אשר אמרה היולדת, הוא לקח ממני את הכסף ואמר “בסדר, עכשיו הכסף שלי, ואני לא מוצא שום אדם שיכול להיעזר בכסף יותר מיולדת חד הורית” הוא החזיר לי את הכסף ואמר שיהיה לה לקנות דברים לתינוק.

    יש עוד כל כך הרבה סיפורי חסד ומעשים טובים שהוא עשה, מבלי לקבל שום תמורה למעט ההרגשה הטובה שבעשיית מעשה טוב.
    זה האיש שאתם מכפישים “רודף כסף ומושחת” מבלי להכיר את האדם… תתביישו לכם!

    • צדק   25/02/2015 17:59

      כתוב אין אני מיתירא מהפרושים אלא מהצבועים אלה המחמיאים לא יעבור זמן רב ואתם תיבלעו את הלשון שלכם כשיתברר מה גודל הנוכלות וגם ההצגה והרישעות והוא רחום יכפר עוון ממתי מותר לעשות מצווה הבאה בעברה עח בצער

  8. צליני
    24/03/2015 07:34
    ציוצי
  9. הכותבים מטה הרב דרעי שליטא בחושים שלו הבריאים קלט וסילק את הנל ישי פחד זה ההבדל