נתניהו צודק? סקר: 57% מהציבור סבור שהתקשורת שמאלנית

אבי כץ
|
כ"ז שבט התשע"ה / 16.02.2015 15:14
צריכת חדשות מרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר גדלה פי 5 בתוך שנה אחת • שפל חסר תקדים: רק 6 אחוזים סבורים שהכתבים בעיתונות המודפסת נחשבים כאמינים ומקצועיים

מסקר שערך מכון ‘מאגר מוחות’ לקראת הכנס לתקשורת דיגיטלית, שיתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה בתחילת מארס, עולה כי 57 אחוזים מהציבור סבורים שהעיתונות בישראל מוטה לטובת השמאל (49%) או השמאל הקיצוני (8%), בעוד 10 אחוזים חושבים שהתקשורת מוטה ימינה. רק 24 אחוזים מתוך המשיבים סברו שהעיתונות בישראל אינה מוטה כלל.

מהסקר עולה עוד, כי חלו שינויים דרסטיים בדפוסי צריכת החדשות בקרב הציבור היהודי בישראל. על פי הסקר, צריכת החדשות מרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר גדלה פי 5 בתוך שנה אחת – מ-3 אחוזים בשנה שעברה ל-16 אחוזים השנה.

לפי הנתונים כעת עולה, כי הרשתות החברתיות הן האמצעי השלישי הפופולארי להתעדכן בחדשות, לאחר אתרי האינטרנט ששמרו על יציבות עם 27 אחוזים בפסגה (לעומת 26 אחוזים בסקר 2014), והטלוויזיה שירדה מעט – מ-22 אחוזים ל-19 אחוזים.

במהלך מבצע צוק איתן, 47 אחוזים מהמשיבים הסתמכו על האינטרנט לצורך קבלת מידע, ו-34 אחוזים על הטלוויזיה.

האמון של הציבור כלפי העיתונים המודפסים נמצא בשפל חסר תקדים: אם בשנה שעברה השיבו 17 אחוזים כי בעיניהם העיתונים נחשבים כאמינים ומקצועיים ביותר, לעומת 26 אחוזים שהשיבו כי לדעתם עיתונאי הטלוויזיה מחזיקים בהגדרה זו, הרי שהשנה 42 אחוזים ענו כי מבחינתם האמינות והמקצועיות הם קודם כל נחלתם של עיתונאי הטלוויזיה – ו-6 אחוזים בלבד סבורים כך לגבי הכתבים בעיתונות המודפסת.