רוצח שטארק: “ישבנו עליו והוא מת” • המשפחה: “חשים הקלה”

בית המשפט האריך בארבעה ימים את מעצרו של קנדל פיליקס, אזרח הקאריביים בן 26, החשוד בהריגת איש העסקים החרדי מנחם שטארק ז"ל • שאר החשודים שוחררו עד שתושלם החקירה • נמשך המצוד אחר חשוד נוסף שטרם אותר
אלחנן שטאובר
א' אייר התשע"ד / 01.05.2014 20:15

האחים של מנחם שטארק מדברים: בני משפחת שטרק הביעו היום (חמישי)  הקלה לאחר הגשת כתב האישום בבית משפט נגד רוצח אחיהם.

אחיו של המנוח אמרו, כי אילו היו יודעים מלכתחילה שמדובר בשוד פשוט, היתה ההתמודדות קלה בהרבה.

“במשך חודשים ארוכים ניסו להכפיש את שמו של אחי, כביכול היה מעורב בעסקים מפוקפקים השייכים לעולם התחתון, אולם כעת מתברר כי מדובר בסך הכל בשוד”, אמר איצי, אחיו של מנחם ז”ל.

אח נוסף של שטארק, שביקש שלא להזדהות בשמו, אמר כי תוקפיו של אחיו ידעו כי הוא מגיע אל אתר הבנייה בכל יום, ובמשך תקופה עקבו אחריו, עד שהחליטו לבצע בו את זממם. לדבריו, “משטרת ניו יורק חשדה בקבלן ששלח את המתנקשים כבר לאחר הרצח, אך ביקשה להמתין עד שהתיק יהיה מושלם”.

החשוד מודה

 קנדל פליקס, בן 26, שעבד כפועל בניין – באמצעות קבלן – אצל איש העסקים החרדי מנחם שטארק ז”ל, הובא בפני שופט שהקריא בפניו את העבירה בה הוא מואשם – רצח מדרגה שנייה.

פיליקס, שמעצרו הוארך ב-4 ימים, הגיע לבית המשפט כשהוא לבוש במעיל שחור. הוא לא הוציא הגה במהלך הדיון.

בחקירתו במשטרה הודה קנדל, אזרח הקאריביים ותושב שכונת קראון הייטס, כי התכנית הייתה לבצע  שוד, אך לא התכוון להרוג את שטארק. לדבריו, הוא ושני שותפיו חנקו אותו למוות בטעות, במהלך השוד, לאחר ש”העניינים הסתבכו”. לדבריו, שטארק בעט וצעק, וכאשר ביקשו החוטפים להשתלט עליו, הוא התיישב מעליו וכתוצאה מכך נחנק שטארק למוות.

עוד סיפר, כי הוא וחבריו תכננו להשליך את גופתו של שטארק מחוץ ללונג איילנד, אך השלג הכבד שירד באותו ערב לא אפשר להם לבצע את תכניתם, והם החליטו לשרוף את גופתו ולהשליכה בפח זבל. קנדל וחבר נוסף נסעו לתחנת דלק, רכשו מיכל בנזין, ושפכו את החומר על גופתו של שטארק, הציתו אותה והשליכו לפח זבל סמוך.

חטיפה מהמשרד

כזכור, ביום חמישי ה-1 לינואר, נחטף מנחם שטארק ז”ל על-ידי אלמונים בעת שיצא ממשרדו בשכונת ויליאמסבורג.

רעייתו שראתה כי הוא בושש מלחזור הביתה, הזעיקה את מתנדבי השומרים והמשטרה, שפתחו בסריקות נרחבות אחריו. לאחר שבוע מצאה המשטרה את גופתו, כשהיא חרוכה וחבולה בפח זבל בלונג איילנד.

אמש נודע כי המשטרה עצרה שבעה אנשים בחשד למעורבות ברצח והיא מחפשת אחרי אדם אחד נוסף – הקבלן שעבד אצל שטארק וקשר קשר עם פועליו, מתוך כוונה לשדוד אותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות