זוועה בבית שמש: בית הכנסת נפרץ וספרי התורה הושלכו בבזיון

הפורצים גנבו את כלי הקודש והשליכו את ספרי התורה בבזיון על הריצפה • משם המשיכו לבית כנסת סמוך, גנבו את ספר התורה, וזנחו אותו ביער • המשטרה: אין עדיין קצה חוט
נחמן וייס
א' אייר התשע"ד / 01.05.2014 12:26

ביזוי הקודש. אלמונים חיללו את בית הכנסת “בית אהרן”, ברחוב רבי טרפון ברמת בית שמש ב’. הפורצים פרצו את ארון הקודש, השליכו בבזיון את ספרי התורה על הרצפה, וגנבו את כלי הקודש בשווי עשרות אלפי שקלים. משם המשיכו הפורצים אל לבית הכנסת הסמוך “לאה אמנו”, גנבו משם ספר תורה, והשליכו אותו מאוחר יותר ביער הקרוב.

הפריצה התגלתה היום (חמישי) בבוקר. גבאי בית הכנסת הגיעו לתפילת הנץ, והזדעזעו מהמראות שנגלו בפניהם.

 בית הכנסת “בית אהרון” עבר רק בערב פסח האחרון אל משכנו החדש והמפואר, לאחר שבמשך שש שנים שכן בקראוון. הפריצה, וחילול הקודש, על רקע חנוכתו של בית הספר רק הוסיפה לתחושותיהם הקשות של המתפללים.

 גבאי בית הכנסת מדווחים,  כי נגנבו שני נרתיקי ספרי תורה, העשויים מכסף טהור ומעץ, בעלות של כ- 10,000 דולר, וכן שופר מרוקאי מיוחד בשווי אלפי שקלים.

לאנשי המז”פ (זיהוי פלילי) שהגיעו לבית הכנסת במטרה לנסות ולמצא את עקבותיהם של הפורצים, אין עדיין קצה חוט, מלבד ספר התורה שנגנב מבית הכנסת “לאה אמנו”, והושלך, למרבה הזוועה, ביער הסמוך.

רב בית הכנסת, הרב משה אלחדד, הגיע לתחנת המשטרה בכדי להגיש תלונה. לאחר מכן סייר הרב יחד עם מפקד התחנה שלומי טולדנו במקום.

פריצה לבית כנסת בית שמש ספר תורה10

פריצה לבית כנסת בית שמש ספר תורה09

פריצה לבית כנסת בית שמש ספר תורה08

פריצה לבית כנסת בית שמש ספר תורה06

פריצה לבית כנסת בית שמש ספר תורה05

פריצה לבית כנסת בית שמש ספר תורה04

פריצה לבית כנסת בית שמש ספר תורה03

פריצה לבית כנסת בית שמש ספר תורה02

פריצה לבית כנסת בית שמש ספר תורה01

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה זה קרה באירופה? מי שמדבר על אנטישמיות בארופה
    01/05/2014 14:50
    חגי
  1. שיסתכל קודם מה קורה פה בארץ.
    זה מה שקורה שיוצרים שנאה בן דתיים וכמה חילונים חולה רוח.

  2. למה אין כספת כמו אצל רוב בתי הכנסת ?
    01/05/2014 19:43
    מנחם
  3. ואולי מדובר שבאבניקים יוצאי השכונה ? לך תדע ה”י.

  4. שוב החרדים בבית שמש?
    04/05/2014 15:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. למה הרב הגאון ר’משה שטרנבוך שליט”א ראב”ד העדה החרדית בירושלם, לא מסביר למה אנחנו חייבים להילחם נגד חופרי קברי ישראל בבית שמש? החופרי קברי ישראל הם בשיטה נגד הקיצונים, הם אומרים שזה לא מפריע לדרכי שלום וכו’, והאמת היא שאדרבה, דווקא הקיצוניות היא העומדת על המשמר ומצילה מפשרות. ואם נלך בדרך המחללי קברים, אז החופשיים ישלטו עלינו ויעבירו את כולנו על הדת ולכן אנו לוחמים במחללי ומזלזלי בקברי ישראל, ומחללי שם שמים ברבים!