מוזס: אם לא יהיו אוטובוסים – “במירון תהיה אם כל הקריסות”

הגופים הקשורים להפעלת ל"ג בעומר במירון התכנסו: לא תותר הנסיעה למירון ברכבים פרטיים • הבעיה: משרד החינוך קבע שבל"ג בעומר יתקיימו לימודים • ח"כ מוזס: "מניין יהיו אוטובוסים? החברות אינן יכולות לספק אוטובוסים בגלל הלימודים!"
א' אייר התשע"ד / 01.05.2014 12:09

המחדל בפתח: יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ מנחם אליעזר מוזס סייר במירון עם שר התיירות, עוזי לנדאו,  לקראת ארועי ל”ג בעומר.

 • לערוץ המיוחד: חוגגים ל”ג בעומר בחרדים 10

בישיבה השתתפו נציגי כל הגופים והמשרדים הרלוונטיים:  תיירות,  תחבורה,  משטרה,  מקומות הקדושים,  משרד הבריאות,  מועצה אזורית ועוד.

השר לנדאו עבר עם הנוכחים על כל הנושאים,  אחד לאחד, וברר מה הן הבעיות שנותרו פתוחות.  התשובות שניתנו במקום מצביעות על הערכות טובה ומוכנות השטח.

כשהגיעו אל נושא התחבורה, אמר ח”כ מוזס: “אני 65 שנה כאן.  עשו לי כאן חלקה. מירון משתדרגת משנה לשנה בזכות המאמצים הרבים של כולם.  שוינגר,  דרעי,  אדרי, ואם מרדכי הלפרין מרוצה זה בכלל משהו… האתר נראה נהדר לעומת שנים עברו. אני רוצה להתייחס לשינוי בנושא התנועה.

“לפני שבע שנים היתה קריסה כי הגיעו אלפי מכוניות עם רישיונות עליה להר.  ביטלו את הרישיונות והכינו חניונים לרכבים הפרטיים (- שמהם נסעו למירון בשאטלים). נוצר מצב שהחניונים התמלאו לחלוטין. עכשיו החליטו שלא תותר הנסיעה לאזור מירון ברכבים פרטיים בכלל, אלא בתחבורה ציבורית בלבד. זה בסדר. אבל צריך לדאוג שתהיה תחבורה ציבורית בשפע. כמו לכותל בחול המועד.

“הבעיה כיום היא המחסור באוטובוסים, בשל קיום הלימודים ביום ל”ג בעומר השנה. אתם מבטיחים לספק תחבורה ציבורית, אך מניין יהיו לכם אוטובוסים?  החברות אינן יכולות לספק אוטובוסים! אם לא יהיו מספיק  אוטובוסים – זו תהיה אם כל הקריסות. עד להסדרת העניין כל עניין מערך התחבורה תולה על בלימה”.

IMG-20140501-WA0040סיור במירון
מנכ”ל המשרד לענייני דת דרש אף הוא פתרון למחסור באוטובוסים.

שר התיירות דיווח לנוכחים כי שוחח טלפונית, תוך כדי הישיבה, עם שר החינוך הרב שי פירון וכי הוא אמור לשמוע ממנו הצעות, לקראת שעות אחר הצהרים.

אלא שמנכ”ל משרד הדתות הפתיע כשדיווח שהסתמס זה עתה עם שר החינוך  ונראה כי החלטות משרדו אינן ברות שינוי.

לדברי מנכ”ל משרד התיירות, הם הופתעו מהחלטת משרד החינוך.

כזכור, בתחילת השנה הוציא משרד החינוך לוח חופשות, בו נקבע כי החופשה של ל”ג בעומר תחול בבתי הספר בחינוך הרשמי ביום שני – למחרת ל”ג בעומר. בבתי הספר החרדיים, מוכר שאינו רשמי  – החופשה תתקיים כרגיל ביום ראשון.

העובדה שיתקיימו לימודים בל”ג בעומר עצמו, מחייבת את חברות התחבורה לבצע הסעות לבתי ספר ומקשה עליהן לפנות אוטובוסים למערך ההסעות של חגיגות ל”ג בעומר במירון.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הציונות הארורה של ממשלת ישראל מתכננת למסור לידו של האפיפיור (שהוא סמל של הטומאה) את הבעלות על הכותל ר"ל
    01/05/2014 15:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הציונות של ממשלת ישראל מתכננת למסור לידו של האפיפיור (שהוא סמל של הטומאה) את הבעלות על הכותל ר”ל

  2. יהדות התורה והשבת - להזכירכם!
    01/05/2014 21:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ל”ג בעומר נדחה במערכת החינוך הממלכתי ממוצאי שבת לראשון כדי למנוע חילול שבת!
    אם קשה לכם להגיד מילה טובה לפחות אל תפריעו למהלך החשוב של השר.