‘לא נבחרות לא בוחרות’, מה חסר לכן?

למה את מנסה להיות גבר, ונפגעת שאומרים שאין מקומך איתם? האם את רוצה גם להיות עשירי למניין? • ריקי לוי אחוזת חלחלה מהקמפיין של נשות לא נבחרות לא בוחרות: עד איפה הטירוף שלכן יגיע?
ריקי לוי
כ' שבט התשע"ה / 09.02.2015 21:38

הנושא אולי לעוס, אך ככל שיעד הבחירות הולך וקרב, עולים סרטוני ההסברה דרגה, עד לשיא של הצגת דמותו של היטלר וחבורת הנאצים שלו, כהשוואה לבחירות ולמחאת הנשים החרדיות שרוצות להביע את דעתן בכנסת.

כמה מילים לפני.

אני מאמינה מאוד בנשים חזקות. אני כותבת טורים על נשים חזקות מהתנ”ך, כדמויות יוצאות-דופן וממקום של למידה ולקיחת השראה מהם.

אני עצמי, ריקי לוי,  עובדת כעצמאית בתחום הנדל”ן, שהוא תחום גברי לגמרי, ולמעלה מ-10 שנים עבדתי במשרות ‘חזקות’ במשרדי פרסום,  במהלכם נתקלתי במנכ”לים, בשרים וחברי כנסת. הסתובבתי בכנסת עצמה.

בבחירות האחרונות עבדתי בפרסום אפיקים, שניהל את קמפיין ש”ס, כך שאני מכירה את כל המהלכים מקרוב מאוד.

אינני נוהגת לדבר על עצמי. גם בכתבות, שהתפרסמו בכלי תקשורת שונים, לא דיברתי עלי.

הפעם אני מרגישה צורך פנימי להביע את דעתי, כאישה חרדית.  אישה חרדית לא פאנטית, לא מיושנת, כזו שאינה רואה את העולם בשחור ולבן.

לא נבחרות לא בוחרות?!

אין לי בעיה שנשים יהיו בכנסת, אין לי בעיה עם ראש של אישה, והובלת מהלכים של אישה.

אבל אישה חרדית? מה את מחפשת שם בדיוק? אור זרקורים?  הגשמה עצמית?  מיקרופון צמוד שישמעו אותך ויראו אותך?

בואו נהיה כנות: מה חסר לך בדיוק שאת רוצה את זה?

את לא סומכת על הגברים שיובילו מהלכים לטובת המגזר שלך? את לא מאמינה שיעבירו חוקים לטובת הבן שלך?  הבת שלך?  המשפחה שלך? את חושבת שהקול שלך יהיה חזק יותר/אמין יותר?

אם יראו אישה בכנסת האהבה לחרדים תגבר?  את תייצגי יותר בכבוד ונשיות מול כל הזאבים שמחכים לחרדים בפינה?

למה את מנסה להיות גבר, ונפגעת שאומרים שאין מקומך איתם? האם את רוצה גם להיות עשירי למניין?  למה את לא נפגעת שבשולחן שבת את לא ראויה להיות שלישית לזימון?

את גם פסולה לעדות

להמשיך?  את לא ראויה להיות עדה (נשים פסולות לעדות).

איפה ולמה פתאום התעורר השד הפנימי, וצרח לך את זה שאת לא מוכנה להמשיך ככה יותר?!

ושוב אני חוזרת: אם יש לך בעיה עם המגזר, אז תגידי: אני לא רוצה להיות חרדית. או-אז לכי לייצוג בליכוד או אצל יאיר לפיד – שמאוד ישמח לגוון עם עוד צבע הזוי ומשונה אצלו.

ולא שאני נחבאת אל הכלים, ולא שאני אחת שלא אוהבת ששומעים אותה. השאלה היא רק איפה?

אם אני ארצה יום אחד לשבת בכנסת, זה בטח לא יהיה בתוך מפלגה של נשים אומללות, שמנסות בכוח לדחוף את עצמן למקום שאף אחד לא רוצה אותן.

זה מזכיר לי את האפליה העדתית שתמיד מעלים אותה, ואז רוצים שלא יזכרו אותה. יש אפלייה לנשים חזקות, רק שהן באות ממקום אומלל….

היטלר, לאן הגעתן?

ובאשר לקמפיין, כבת לניצול שואה, אני מזועזעת מעצם לקיחת דמויות, שאין בכלל יכולת להסביר מה הם עשו לעם היהודי, ולהפוך אותם למה? לדמות חונקת?  לדמות רבנית שולטת?  לזו שמחליטה בשבילכן?

היטלר?! זה הכי הזוי ורחוק שבחרתן ללכת, או שבסרטון הבא תיקחו את הגיהנום וגן עדן, ושם תייצרו דמות של בורא עולם, הזורק אתכן לגיהינום רק בגלל שאתן נשים אומללות שרוצות ללכת לכנסת?

עד איפה הטירוף שלכן יגיע? עד איפה אתה מוכנות לחצות את גבולות האנושיות?

הסרטון שלכן מבחיל ומעורר תהייה. האם המטרה מקדשת את כל האמצעים? האם אתן עדיין מגדירות את עצמכם חזקות ודעתניות – כי בסרטון הזה אתן חלשות ומורידות את הראש ומיבבות.

 האם אתן חושבות שכאישה, אני אמורה לתמוך באישה כזו חלשה ובוכיה שהפכה את עצמה לקרבן?

אתן רוצות מקום בכנסת? אל תידחפו בכוח למקומות שלא רוצים אותכן. חפשו ייצוג במפלגות לא חרדיות. זה יתקבל הרבה יותר טוב.

אני מאחלת לכן השלמה עצמית, ומילוי החללים הפנימיים שדוחפים אתכן ללכת נגד מגזר שלם. שלמות עצמית איננה דרך קלה ואפשר שמה שאתן עושות זה חלק מהבירור הפנימי שלכן, עם הזהות הדתית שלכן.

מברכת אתכן, שבעזרת השם, כל אחת ואחת תזכה לגאולה הפרטית שלה, מתוך נחת-רוח, אושר ושמחה, עם חיבור עמוק לבורא עולם.

הדפס כתבה

28 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חזק
    09/02/2015 23:03
    גיטל
  1. צודקת בכל מילה.
    להיות חברת כנסת את צריכה להגיע עם הצעת חוק מרשים או להיות אשה נערצת. זה לא מתחיל בקיטורים ובכיינות

  2. כל הכבוד על האומץ והכנות
    09/02/2015 23:04
    יהודית
  3. סוף סוף מישהי אמיצה

  4. כמה לא מפתיע
    09/02/2015 23:09
    פנינה
  5. ביהדות יש הבחנה מאוד ברורה בין האסור למותר וכפי שציינת אישה לא מצטרפת למניין וכו’ ההלכה ברורה מאוד .
    בעניין של כניסת נשים חרדיות לכנסת הרי שאין איסור הילכתי האוסר זאת, להפך בעניין דאגה לאישה החרדית יש דברים שהצניעות יפה להן ולא יאה שגברים יעסקו בהם.
    כמו כן עד היום ניתנה לח”כ החרדים הזדמנות לייצג נאמנה את ציבור הנשים מה שלא קרה עד כה . די בכך כי ח”כ החרדים לא טרחו להשתתף בוועדה לקידום מעמד האישה כאשר עסקינן בבריאות האישה החרדית .

  6. צודקת ריקי כל מילה בסלע
    09/02/2015 23:34
    פנינה
  7. ריקי היקרה את מדהימה בכתיבה ובמחשבה שלך .כל מילה בסלע….זכינו ונולדנו דתיות בואו ונמשיך ללכת בדרך הנכונה העולם מספיק פרוץ בחוץ ולא חסרות מפלגות שיקבלו אותכן נשים “יקרות וחזקות.”…למגזר הדתי חרדי אתן ממש לא מתאימות!!

  8. תודה רבה רבה רבה לריקי
    09/02/2015 23:55
    דינה שלומציון
  9. תודה רבה רבה רבה לריקי על שהבהירה במילים כל כך יפות
    וברורות את מה שכולנו חושבות ומרגישות. כל הכבוד על עצם
    ההסברה השנונה ומלאת חכמה. והזדהות מיוחדת לגבי דבריך על
    הסרטון
    שיותר אטום ורדוד מזה לא יכול להיות.
    בשם כל נשות ישראל החרדיות הגאות ומכובדות אני מוחאת כפיים לריקי
    דינה – בת לניצולת שואה

  10. חזק!!!
    10/02/2015 00:02
    חיים
  11. כל מילה שווה זהב!
    את מביעה בצורה הכי טובה את מה שיש בלב הציבור.

  12. לא, אני ממש לא סומכת על גברים.
    10/02/2015 00:09
    הינדה
  13. לא, אני ממש לא סומכת על גברים.

  14. עוצמה אמיתית
    10/02/2015 09:05
    נתי
  15. מילים כדורבנות
    זו עוצמה !!

  16. כל מילה זהב !!
    10/02/2015 11:24
    סמי
  17. בקריאת שורות אלו אנו רואים שעד כמה שהגיעו לשפל המדרגה נשים עם דעות כוזבות שמחפשות את עצמן יש עדיין נשים בישראל עם דעה צלולה וברורה

    תודה על הכתבה

  18. שלא עשני גוי,שלא עשני אישה,שעשני כרצונו.
    10/02/2015 18:48
    יהודית
  19. ציטוט מהכתבה בשינויים קלים:
    “אין לי בעיה שגברים יהיו בכנסת, אין לי בעיה עם ראש של גבר, והובלת מהלכים של גבר.

    אבל גבר חרדי? מה אתה מחפש שם בדיוק? אור זרקורים? הגשמה עצמית? מיקרופון צמוד שישמעו אותך ויראו אותך?

    בואו נהיה כנות: מה חסר לך בדיוק שאתה רוצה את זה?

    אתה לא סומך על הנשים שיובילו מהלכים לטובת המגזר שלך? אתה לא מאמין שיעבירו חוקים לטובת הבן שלך? הבת שלך? המשפחה שלך? אתה חושב שהקול שלך יהיה חזק יותר/אמין יותר?

    אם יראו גבר בכנסת האהבה לחרדים תגבר? אתה תייצג יותר בכבוד וגבריות מול כל הזאבים שמחכים לחרדים בפינה? “…..

  20. בורג
    11/02/2015 00:29
    חי
  21. תשובה לכותרת

  22. זאת לא הנקודה
    11/02/2015 12:07
    אורי
  23. יש בציבור החרדי המון, אבל המון אנשים, גברים ונשים כאחד שמאד רוצים שינוי בציבור החרדי. לאו דווקא בנושא הזה של הבחירות, אלא בכל הנושאים שביום יום. הבעיה היא שהרבנים הקובעים באמת, הנקראים בציבור החרדי ‘גדולים’, נמצאים רובם ככולם בצד של האלה שדווקא טוב להם המצב הקיים איך שהוא.
    השינויים שההמון המוזכר לעיל רוצים לשנות, הם לא שינויים הנוגדים את ההלכה היהודית. להפך, חלק מהשינויים הם דווקא שינויים מטעם ההלכה. ז”א שהשינוי יביא תועלת ושיפור בחיי היום יום לטובת ההלכה ולטובת השולחן ערוך ולטובת דרך התורה.
    אך לדאבון הציבור החרדי, הציבור ממשיך לסבול מאותן ‘קטנות’ שמפריעות ומציקות לשוחרי השלום והצדק ואפשר להגיד גם לשוחרי ההלכה.

    הנשים שמנהלות את הקמפיין הזה ‘לא נבחרות, ללא בוחרות’, הן נשים שלוחמות בחלק קטן מה’קטנות’ האלה.
    אם הן יצליחו… רק אחד יודע. אני מקווה שכן.
    אבל בכל מקרה חלק ענק מתוך הציבור החרדי אומר להן תודה על האומץ לעמוד מול הרוח. חזקו ואמצו!!!

    נ.ב.
    הנשים שמנהלות את הקמפיין אין להם שום אינטרס להיות חברות כנסת. ישיש להם אינטרס שיהיה להם קול נשי שייצג אותן בכנסת.

    מתי תלמדו את זה כבר. בכדי לנסות להתחיל לתת פרשנות על הציבור החרדי ובכלל זה גם לנסות להתחיל להבין את הציבור הזה על כל חלקיו ותפוצותיו, אתם חייבים להיוולד ‘חרדי’.

    • שמעון   11/02/2015 12:09

      אתה צודק בקטע הראשון. אבל לגבי הקטע האחרון, מי בדיוק צריך להיוולד חרדי? לא הבנתי.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   15/02/2015 11:54

      לבושות צר, קצר וגם יותר חשוף מהמקובל.
      הן לגמרי רחוקות מהאמת היהודית.
      וזה שם את הקמפיין במקום של ‘אנטי’ ולא במקום של רצון כן לשנות.

  24. אני מכירה את אסתי רידר
    11/02/2015 13:47
    דבי
  25. בחיים היא לא היתה עומדת לחלק פלייר ברחוב אם לא היתה עומדת שם מצלמת טלויזיה.
    חוץ מזה, מי זו שרצה שם בפארק עם מכנסיים? זו אחת “מהחרדיות”?

    • פרלה   11/02/2015 17:43

      היא ממש לא הייתה עם מכנסיים

  26. שרה שנירר
    11/02/2015 14:31
    צביקה
  27. אם היה אינטרנט לפני 80 שנה , שרה שנירר היתה חוטפת ממך שטיפה דומה.
    יש לך מזל שלמדת בבית יעקב שהקימה עבורך שרה שנירר ולמדת קרוא וכתוב.
    אל תפחדי להתקדם.
    תרגעי ויהיה בסדר.

  28. קבלי תשובה כמו עסקני אגודה - שבי בלול
    11/02/2015 15:41
    איתן
  29. מה יש לך לחפש בנדל”ן ?

  30. אני חרדית מבית ועדיין ברוך ה'
    11/02/2015 17:43
    פרלה
  31. לא מסכימה עם שום דבר שאמרת, אני רוצה נציגה חרדית בכנסת, לא יודעת אם שמת לב, הם לא מקדמות את עצמן אלא את כל הנשים, הן לא פתחו שום רשימה, הן לוחמות מלחמה שבעוד כמה שנים לא תביני איך היה אפשר בלי נציגות חרדיות בכנסת, וכן אם את רוצה לדעת דווקא, מאוד פוגע בי שאני לא יכולה להצטרף לזימון ולמניין, אבל אני יודעת שזה עניין שנקבע להלכה אז אין לי מה לעשות, משום מה שכחת שהקב”ה ברא את אדם וחווה הוא קרא לשניהם יחד אדם, אני לא פחותה מגבר, ואם אייכלר יכול לכהן כחבר כנסת גם אייכלרית יכולה….

  32. ריקי שלום,
    11/02/2015 18:43
    מלי
  33. אנסה לענות בכלליות. ואני לא מנשי. ‘לא נבחרות’ ובכל זאת מסכימה עם חלק טענות.
    אשה פסולה לעדות, נכון, קודם כל בנושאים מסוימים כן מותר, אבל בסדר,בדיוק זה מה שטוענות נשים אלו, מה שאסור, אסור, אבל אל תאסרו עלינו מעבר להלכה. לא נאסר על אשה תפקיד ח”כית. כמו שלא נאסר לעבוד בהנהלת חשבוו, גם את זה לא עשו בתקופת הגמרא.
    פעם, כשח”כ היה תפקיד גברי, מילא. כעת שיש נשים בכנסת, מה בעיה שגם אשה חרדית תעבוד בזה?
    לא, זה לאתפקיד של גבר, וכן, מותר.
    שאלת אם נציגים חרדים לא מיצגים מספיק, תשובה, לא.
    חלקם לא מבינים מה בכלל רוצים, חכיות לא חרדיות, העבירו חוקים וכללים ששום ח”כ חרדי לא, יש דברים שח”כים לא מבינים. אולי זה בסדר, אבל בשביל זה חכיות דתיות זה לא רע בכלל.
    נורא נוח לצעוק,’יש לכן בעיות’, תודה. אבל זה טיעון עלוב.

    עוד הערה לסיום.
    מתי בפעם אחרונה נדחסת באוטובוס צבורי וגבר צעק עליך? ובשם הדת? כנראה מזמן. כי מי שחווה שוביניזם לא מתפלאת שנשים דורשות עצמאות.

  34. מזהה עם כל מילה
    11/02/2015 20:43
    עורכת דין
  35. יפה ניסחת זאת! הכנסת היא לא מקום לנשים, מכל הבחינות.
    וכן, גם למענן, נראה אשה שיש לו עור של פיל שיכולה לעבור כתבות שער כמו שעוברים חברינו בכנסת.
    נראה את אתה אמיצה כאשר ישמיצו אותה ואת משפחתה ובאור הזרקורים יעלה כל כתם ורבב
    אנחנו משפיעות מספיק, ותמיד השפענו
    ברוריה אשת רבי מאיר היתה תנא
    והייתה מלמדת תנאים מאחורי המחיצה, שימו לב, מאחורי המחיצה!!!! וזו הנקודה
    ובאגב, הנשים הללו לא מייצגות חרדיות, לא נראות כמו חרדיות, ומי שיודע על חלק מהן יודע עד כמה הן לא חרדיות

  36. קצת מודעות עצמית לא תזיק
    12/02/2015 09:21
    סוכנת נדל"ן?
  37. הרי בלי מלחמות רבות של נשים שדאגו לפרוץ את הגדרות המקובלות ולאפשר לנשים אחרות לצאת לעבודה, לעבוד בעולם גברי, ללמוד בכלל לקרוא ולכתוב ולהשכיל, לא היה לך סיכוי להגיע לאן שהגעת.
    למה את עוצרת את המאבק הבא? או שהיה בסדר להיאבק בשבילך אבל להיאבק בשביל קולן של אחרות, לא?
    ואל תסמכי על רבנים חרדיים שידאגו לזכויות ביתך. אם זה היה תלוי בהם, היא לא היתה לומדת ולא היתה מצביעה בבחירות.

  38. הזדהות מלאה עם הכתבה
    12/02/2015 11:33
    מאיר,חרדי
  39. ראשית אני רוצה להודות לך על אומץ ליבך וכנותך בנגיעה בנושא כה רגיש ונפיץ, בנוסף כל מילה מדודה והמסר חד ברור מושחז וקולע, מסכים עם כל מילה, את כותבת נהדר,תודה שמישהו העלה את זה פעם אחת בריש גלי, מאשר מאה שדרני רדיו שמתקשקשים על הנושא בלא מסר וכמובן בלא להביא תועלת, שוב תודה רבה נהנתי מאוד!!!

  40. תודה לך
    12/02/2015 21:08
    אסתר
  41. הם עשו חילול ה’ ואת באה ועושה קידוש שם ה’.
    עלי והצליחי

  42. מילים בסלע. שכחנו למה הגענו לעולם
    14/02/2015 22:50
    אסתי
  43. נשים הזויות. אני בכלל לא מהינה למה מתייחסים אליהן. שכחו הכל. מה בכלל התפקיד של אישה יהודיה בעולם?
    על מה מקבלת שכר. מה נדרש בענייני צניעות ועוד ועוד. אם נחזור ונלמד את המטרות של האישה היהודי ה אז רק נראה כמה הנשים הללו נסחפו עם זרם החליוניות המודרניזציה והקלקול בעולם המערבי ועד כמה הן טועות ומטעות. ובכלל. אם אתן רוצות להכניס נציגה לכו לקבל דעת תורה אמיתית ולא כתבות נלעגות וחילןל ה בטלוויזיה וללעוג לרבנים הדורי פנים ולהשפיל אותן מול המצלמות. בושה וחרפה

  44. XX
    01/10/2015 14:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  45. מי שאמר נשים דעתן קלה התכוונן אלייך. צריך לרצוע את אוזנך אל המזוזה . את עבד ושפחה במחשבה, מכשיר בידי יצרים גבריים ותו לא.

  46. נטשתי את הציבור בגלל האפלייה הברורה נגד נשים.
    16/03/2018 17:48
    אישה חרדית לשעבר
  47. את כל כך בורה, כל כך שטופת מוח, כל כך נחותה בעיני עצמך,ומושפלת, עד שאין לך מושג עד כמה מצבך כאישה חרדית גרוע. מסכנה. תני תודה לנשים האמיצות הללו.

    • יעל   15/02/2019 11:42

      את יודעת מה טוב לאשה חרדית ואת תחליטי בשבילה.
      חרדית זה קודם כל לשמוע לגדולי ישראל, ואני לא רואה שום גדול בישראל שתומך בהן, אז הן חרדיות? הן מנסות להציב לרבנים מה לעשות?