צפים? יש מבחר. אבל אסור להתבלבל

במערכת הבחירות הקודמות היו בשכונות החרדיות מי שהצביעו לבית היהודי • מי שמעלה בדעתו לעשות זאת גם בבחירות הנוכחיות, אינו יודע שמזמן כבר לא מדובר בבית יהודי
מירי שניאורסון
י"ח שבט התשע"ה / 07.02.2015 20:34

 לכל המתלבטים, הפוסחים על הסעיפים, המכונים ‘קולות צפים’, רציתי לומר דבר אחד בלבד: אין מקום להתלבטות. כל יהודי שומר תורה ומצוות צריך לתת את קולו למפלגה האמונה על הוראות התורה.

ישנן שלוש מפלגות כאלה, נכון להיום.

במילים אחרות, יש מבחר. אבל אסור להתבלבל. התלבטות בין שלושתן מתבקשת, אך אין מקום להתלבטות ככל שמדובר במפלגות אחרות, גם אם הן מתהדרות בכיפה לראשן.

נכון, אני מודה, לא כל המפלגות החרדיות עושות לי טוב. חלקן כבר הוכיחו בעבר שסדרי העדיפויות שלהן אינן סדרי העדיפויות של הציבור שבחר בהן. חלק מנציגיהן פעל למורת רוחם של רבים וטובים.

אך דבר אחד חייב להיות ברור. אין. אין לנו את הפריבילגיה להתחבט או להתלבט – חייבים להצביע לאחת מהמפלגות האלה ולו רק בשל העובדה שכוחם של שומרי המצוות בכנסת, חייב להישמע ברמה.

כל אחד מחפש לו “בית”. כל אחת מחפשת לעצמה “השתייכות”.

‘אדלר’ מציין את זה כאחד מהמוטיבים המרכזיים בחייו של אדם. התורה הקדושה חוזרת על כך לא אחת, אבל יש רק שלושה בתים והן שלושת המפלגות החרדיות.

זו אפילו לא מפד”ל!

מידי מערכת בחירות אנו נתקלים בקמפיינים אמוציונאליים שנועדו לבלבל אותנו. הפעם אנו עדים לקמפיינים היתוליים, אולי ברוח פורים הסמוך לבחירות, אבל שום קמפיין לא יכול לשנות את העובדות.

והעובדות הן שאנו – הציבור החרדי – חייבים מספר גדול של אצבעות שמצייתים להוראת גדולי ישראל.

חייבים לשמור על הבית.

אני חוזרת שוב ושוב על המילה “בית” כדי להוציא מלבן של אלו ששוקלות הצבעה לבית היהודי בשל הכיפה שלראשה – ובשבועות האחרונים מתברר שיש גם ציבור כזה בקרבנו. חייבים לומר זאת בקול רם: הבית היהודי אינה מפלגה דתית, למרות שהיא מתחפשת לכזאת.

נכון. יש שם אנשים כריזמטיים שאפילו נמנים על ציבור שומרי המצוות. אך המפלגה, כתנועה, אינה הולכת בדרך התורה והמצוות ואינה מצייתת לקולם של רבנים מורי הוראה. כל זאת עוד בטרם מתייחסים ברצינות לקמפיין ההיתולי שלה, שכולו ריק מתוכן ונועד לבלבל את המצביעים.

בית יהודי אינו קונסטרוקציה. בית יהודי הוא מהות. הוא אינו ארגון גג אליו מצרפים שחקן כדורגל בעבר, מלכת יופי בדימוס וערבייה בהווה. בית יהודי הוא ערכים. ולצערנו, כל השפה הפרסומית וההתנהלות של הבית היהודי בקדנציה הקודמת, מעידים על בלון נפוח, חסר ערכים וחוט שדרה, ובעיקר “לא מתנצל” בפני ציבור הבוחרים שומרי המצוות שקולותיהם הלכו לאיבוד בריקנות שהוא מציג קבל עם ועדה.

ואין סיבה להזכיר את ‘ועדת שקד’ שנועדה לסייע ללפיד לשנע עשרות אלפי לומדי תורה אל לשכת הגיוס, או את הרפורמה במשרד לשירותי דת שנעשתה בניגוד מוחלט לדעתם של רבנים רבים, במטרה למצוא חן בעיני התקשורת ולהגדיל את כוחה הפוליטי של המפלגה, שכבר לא מכחישה את רצונה להיות “ליכוד ב'”.

היכן הם הימים בהם פרשו חברי הכנסת של הציונות הדתית מהממשלה בשל בואם של מטוסי F15 בשבת קודש?

האידיאולוגיה של המפד”ל, שלמרות המחלוקת העקרונית עם ראשיה ועם תפיסת עולמה, שיתפה פעולה עם החרדים נגד התנערותה של המדינה מתורה ומצוות – נעלמה. הבית היהודי אינה מייצגת אותה עוד.

העובדה היא שרבים בציבור הדתי לאומי הפנו עורף לבית הזה ומצאו בית במפלגתו של אלי ישי, ‘יחד-העם איתנו – ולא בכדי. המכנה המשותף שלהם עם החרדים גדול הרבה יותר מהמכנה המשותף שלהם עם שחקני כדורגל וכוכבי רשתות חברתיות.

כמה משלמים לשונאי בצע?

התמיהה על אותם חרדים ואותן חרדיות ששוקלים הצבעה לבית היהודי מתחזקת כפליים לנוכח ‘ברית האחים’ שכרת נפתלי בנט עם האח לפיד בקדנציה הקודמת. הכאה על חטא ערב בחירות, אינה מעידה על שינוי מהותי בהשקפתה של המפלגה הזאת.

לסיום, אני רוצה לנצל את הבמה הזאת על מנת לקרוא לכל אחיותיי, בנות הציבור החרדי, להחליט כבר עכשיו שקולן יינתן לאחת משלושת המפלגות החרדיות.

אם כבר הזכרתי שוב ושוב את המילה בית, אולי כדאי להיזכר כיצד קוראת התורה לבנות ישראל בפרשתנו. “כה תאמר לבית יעקב”, מורה הקב”ה למשה רבנו. בית יעקב הן הנשים אומרים חכמינו זיכרונם לברכה. אישה היא בית משום שהיא מבטאת יציבות. (ההיפך ממה שהבית “היהודי” מייצג).

חשוב לי להבהיר. אין לי דבר נגד קירוב מכל סוג שהוא. זה מה שאני עושה שוב ושוב, אם בבסיסי צה”ל ואם במעוזי השמאל. אבל אני לא רואה שום קשר בין הרב קוק ירא השמיים שתורתו עומדת בבסיסה של הציונות הדתית ובין אילת שקד מהבית היהודי.

כאישה, אני מלאה הערכה לפועלה ובכלל, כמי שאכפת לה מחייהם של מיליוני היהודים שחיים בין הנהר לים, אני מעריכה את אומץ לבה ואת נכונותה לומר בקול ברור “לנו הארץ”.

אבל כאישה חרדית, אני לא יכולה להבין כיצד מסתדרות השקפותיה ודרך חייה עם בית יהודי במשמעותו המלאה כפי שאפשר ללמוד בפרשת השבוע.

הרצון של הבית הזה להיות ביתם של כווווולם, משאיר אותו ריק מתוכן ותהיו בטוחים שעם הזמן הוא ייעלם כמו כל מפלגות הטרנד שצצו בישראל במהלך השנים. העובדה שרבנים מובילים בציונות הדתית בחרו להצהיר על תמיכתם במפלגה החרדית של ישי, מעידה יותר מכל על ריקנותו של הבית היהודי.

בהשפעת קמפיין הסרטונים ההיתוליים של הבית היהודי, גם אני רוצה לגרום לכם לחייך.

בפרשת השבוע מציע יתרו למשה רבנו לאתר אנשי חיל, יראי אלוקים, שונאי בצע. כבר אז היה קשה למצוא אנשים שכאלה. משה רבנו אומר לעצמו, מילא אנשי חיל, יראי אלוקים, אבל מהיכן יימצאו שונאי בצע? על כך עונים, בשביל מעט כסף, יימצאו גם כאלה…

• חלק מהטור מבוסס על שיחותיו של הרבי מליובאוויטש | הכותבת היא בעלת “הבחירה שלי”, מנחת אירועים, מרצה ושדרנית רדיו | לתגובות: [email protected]

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקסים
    08/02/2015 00:08
    יהודי
  1. הפעם הזו, זו הפעם הראשונה שאפשר להוריד את החתימה הסופית מהטור…
    הדברים הפעם לשם שינוי לא מעובדים כלל על פי תורתו של הרבי.

  2. יהודי הוא מי שנולד לאימא יהודיה
    08/02/2015 10:58
    א'
  3. ואין לאף אחד זכות או בעלות לקבוע מי יהודי ומי לא

  4. מגיב יהודי : למה להוריד את החתימה
    08/02/2015 11:27
    חיים
  5. הרבי מחב”ד אמר וכתב פעמים רבות להצביע למפלגה החרדית ביותר לדבר השם. ואכן כל אחד יבחר לטעמו אחת מ 3 מפלגות שעומדות בהגדרה זו . אגודה, ש”ס, ואלי ישי.

  6. הרבי לא רצה שחב
    08/02/2015 15:05
    א'
  7. וחבל שזה קורה

  8. קירוב
    08/02/2015 16:04
    דינה
  9. הרבי דגל בשיטת מקרבן לתורה ולא לקרב את התורה אליהם. כלומר בלי פשרות בכלל. באמת קשה למצוא כאלה היום. ועוד במפלגות…

  10. רק החלטת בי
    09/02/2015 01:58
    יוסי
  11. הגברת מירי שניאורסון ועוד,
    אסור לסלף את דברי הרבי,
    הרבי אמר מפורשות, שבכל הנושאים שעומדים על סדר היום בארץ הקודש, אך ורק בית דין רבני חב”ד הוא הגוף המוסמך להורות עבור מי להצביע, ואין לשום אדם לחוות את דעתו בנושאים אלו,

    • חבר של יוסי   12/02/2015 02:20

      יוסי. מעניין מתי בדיוק אמר זאת. תביא סימוכין לפני שאתה קובע עובדות. או שלא תחווה את דעתך בשום נושא שקשור לרבי.

      • א'   12/02/2015 11:11

        דברי הרבי ידועים ומפורסמים,וכל חסיד מן השורה יודע אותם (ועל המפורסמות אין צריך ראייה)

  12. צריך להצביע רק למפלגה דתית עם נשים - לא נבחרות - לא בוחרות!!
    10/02/2015 13:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. צריך להצביע רק למפלגה דתית עם נשים – לא נבחרות – לא בוחרות!!