לשוטר איציק ויצמן נולדה בת – בהר נוף אוספים מתנות

הכרת הטוב של תושבי שכונת הר נוף: לשוטר התנועה, רס"ר יצחק ויצמן, שהיה השוטר הראשון שהגיע אל זירת הטבח ופתח בקרב מול המחבלים, נולדה בשעה טובה בת • התושבים אוספים עבורו מתנות
בועז בן ארי
ט"ז שבט התשע"ה / 05.02.2015 09:38

הכרת הטוב של תושבי שכונת הר נוף: לשוטר התנועה, רס”ר יצחק ויצמן, שהיה השוטר הראשון שהגיע אל זירת הטבח ופתח בקרב מול המחבלים בבית הכנסת ‘בני תורה’, נטרל את אחד המחבלים שביצעו את הטבח הרצחני ונפצע מירי ברגלו, נולדה בשעה טובה בת.

במודעה שנתלתה בשכונה נכתב כי “כחלק מהכרת הטוב על מסירות נפשו, מתארגנים לאיסוף תרומות ומתנות. העבירו תרומות ומתנות עד כ”ה שבט”.

בשכונה גם הוצבה תיבה מיוחדת עבור התרומות והמתנות, עליה נכתב: הכרת הטוב לשוטר איציק ויצמן שנפצע בפיגוע הדמים בשכונתינו”.

 

רס”ר יצחק ויצמן הגיע לאחר שחרורו מבית החולים אל הגר”ח קנייבסקי, כדי להתברך, וגולל בפניו כיצד פגע במחבלים וסייע בחיסולם.

“הייתי על האופנוע בקצה השני של העיר והגעתי במהירות על מנת לפגוע במחבלים ולהציל את המתפללים”, סיפר ויצמן לגר”ח. “יריתי לעבר מחבל אחד והרגתי אותו, יריתי גם לעבר השני ופצעתי אותו. פעלתי מתוך רצון להציל אנשים”.

למחרת הטבח תיאר באוזני בני משפחתו, ממיטתו בבית החולים, על מה שהתרחש. הם מסרו אז את התיאור לערוץ 10:

סמוך לשעה 7:00 בבוקר קיבל ויצמן דיווח ברשת הקשר על אירוע ירי בבית הכנסת בשכונת הר נוף. הוא עלה בזריזות על האופנוע המשטרתי שלו ודהר במהירות של כ-140 קמ”ש לעבר הזירה.

לפי תיאורו את השתלשלות האירועים, הוא הגיע תוך דקות ספורות ובפתח בית הכנסת שמע צעקות והבין כי למחבלים נגמרה התחמושת. בכניסה הוא הבחין באדם פצוע זוחל החוצה בכוחותיו האחרונים, הבחין בפראמדיק שהגיע לאזור וביקש ממנו לטפל בפצוע. תוך כדי, הוא נכנס פנימה וחתר למגע עם המחבלים.

כשניגש לפצוע נוסף, בוצע לעברו ירי מחלון בית הכנסת, הוא ירה חזרה תוך שהוא מפנה את הפצוע. השוטר הצליח בירי מדויק לפגוע פעמיים באחד המחבלים ופצע אותו.

בזמן הזה הגיע זידאן סייף יחד עם שוטרת נוספת, הם נעמדו בפינות הכניסה לבית הכנסת והתכוננו להיכנס. אז נשמעו צעקות “אללה הוא אכבר” מתוך המבנה, לאחריהן המחבל רץ והסתער על שני השוטרים. שניהם ירו בו מטחים מדויקים והצליחו לפגוע בו.

המחבל נפגע מהכדורים והחל להתמוטט, תוך כדי הנפילה הוא המשיך לירות ופגע בצורה קטלנית בשוטר זידאן סייף שנהרג, בנוסף לשני כדורים שפגעו בירכו של ויצמן.

ויצמן סיפר למחרת הפיגוע לבני משפחתו, כי הרגיש חבטות ברגליו כתוצאה מהפגיעה, ונפל בין המכוניות כשהוא מאבד דם רב.

בשלב הזה יצא המחבל השני מבית הכנסת, עם סכין קצבים בידו כשהוא פצוע מהירי שביצע לעברו ויצמן כשחתר למגע בתחילת האירוע. קצין מז”פ שהגיע למקום כמה שניות קודם לכן ירה לעברו, וניטרל את המחבל.

 IMG_3157.JPG

wpid-wp-1423084907418.jpeg

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות