עתירה: לפסול את ישראל ביתנו וברוך מרזל מלהתמודד בבחירות

שרי רוט
|
ט"ו שבט התשע"ה / 04.02.2015 12:30
קבוצת אזרחים פנתה אל חברי מליאת ועדת הבחירות לפסול את רשימת ‘ישראל ביתנו’ וח”כ אביגדור ליברמן • “שחברי ועדת הבחירות המרכזית יבקשו גם את פסילתו של ברוך מרזל”

קבוצת אזרחים פנתה אל חברי מליאת ועדת הבחירות בבקשה לפסול את רשימת ‘ישראל ביתנו’ וח”כ אביגדור ליברמן, וכן את ברוך מרזל, מועמד ברשימת ‘יחד’,  מלהתמודד בבחירות בכנסת ה- 20.

המבקשים הם אזרחיות ואזרחים ישראלים, התומכים בשוויון זכויות מלא למיעוט הערבי בישראל, ובהשתתפות מלאה שלו בחיים הדמוקרטים בישראל על כל היבטיהם.

הפונים מציינים בעתירתם כי, “המבקשים, רובם יהודים, עדיין נהנים מפריבילגיות של חופש ביטוי ופעולה פוליטית, אך מבחינת עמדותיהם עלולים אף הם למצוא עצמם כקורבנות להשתקה, דחיקת רגליים, החרמה ופגיעה, חרדים לפגיעה במרקם החיים הדמוקרטיים בישראל ולהשתרשותה של אידאולוגיה גזענית בחברה בישראל וחמור מכך, בכנסת ובממשלה.

… האדנים עליהם מתבססת הבקשה לפסול את המשיבים הם:

א. חזון ‘ישראל ביתנו’ אינו מכיר באזרחיים הערביים כשווי זכויות וחותר לסילוקם.

ב. פעילות ‘ישראל ביתנו’ בכנסת מיועדת לאותן מטרות.

ג. הסתה נגד נציגי הציבור הערביים.

ד. הסתה לגזענות נגד המיעוט הערבי בישראל כולו.

ה. תוצאות הסתה – אלימות קשה, אפליה והחרמה נגד המיעוט הערבי בישראל.

ו. הקשר הבל ינותק בין אביגדור ליברמן וישראל ביתנו.

… מדיניות המשיבים ופעילותם שיחקה שנים ארוכות על גבול ההסתה לגזענות נגד המיעוט הערבי בישראל ונגד נציגיהם בכנסת.

פעילות זו התחדדה סביב הבחירות לכנסת ה-19, כשהמשיבים טבעו את הסיסמא ‘בלי נאמנות – אין אזרחות’, כמובילת הקמפיין שלהם. מאז חלה הקצנה בולטת בפעילות המשיבים שהגיעה לשיאה בחודשים האחרונים, בהן חצו המשיבים בהצהרה את הקו האדום של הגזענות ופוגגו כל עננה של ספק ביחס לכוונותיהם לפגוע בציבור הערבי בישראל ולהוציא אותו אל מחוץ למעגל החיים האזרחיים והדמוקרטיים”.

כמו כן, מציינים העותרים בעתירתם, כי הם פנו “לחברי ועדת הבחירות המרכזית על מנת שיבקשו גם את פסילתו של ברוך מרזל, המועמד ברשימת ‘יחד’ בראשות אלי ישי, מאחר ובקשה כזו לפסילת מתמודד להבדיל מרשימה, מצויה בסמכות של שליש מחברי ועדת הבחירות בלבד”.