נעצרו שני מחבלים שתכננו לבצע פיגוע בבית חב”ד בחברון

השניים ייצרו מטען צינור ותכננו להשליכו בכניסה לבית חב"ד בחברון, וזאת במטרה למשוך חיילים לאזור שייפגעו ממטען נוסף עוצמתי יותר, שיונח באזור מבעוד מועד ויופעל מרחוק • איך זה נגמר?
ט"ו שבט התשע"ה / 04.02.2015 15:26

מכתב אישום שהגישה הפרקליטות הצבאית בסוף השבוע האחרון עולה, כי  צוהייב וסאלם סולטאן, שני מחבלים תושבי חברון, תכננו להביא למותם של חיילי צה”ל באמצעות מטען חבלה.

השניים מואשמים בניסיון גרימת מוות בכוונה, בגין הנחת מטען חבלה קטלני בכניסה לבית חב”ד בחברון וכן עבירות נוספות.

בית המשפט הצבאי קבע כי מעצרם יוארך עד תום ההליכים.

על פי הדיווח באתר NRG, השניים החליטו לבצע פיגוע כנקמה על מבצע צוק איתן ורצח מוחמד אבו ח’דיר. הם תכננו לשם כך לייצר מטען צינור ולהשליכו בכניסה לבית חב”ד המקומי, וזאת במטרה למשוך חיילים לאזור שייפגעו ממטען נוסף עוצמתי יותר, שיונח באזור מבעוד מועד ויופעל מרחוק – וכך יגרום למותם של החיילים.

“הנאשמים ייצרו מטען חבלה מבלון גז אותו מילאו באבקת שריפה, ברגים ומסמרים שנועדו להגדיל את הרסס והפגיעה, בכמות כוללת של כ-2 ק”ג”, נכתב בכתב האישום.

בראשון לדצמבר נערכו השניים להוציא לפועל את הפיגוע ויצאו לכיון בית חב”ד, כשברשותם מטען צינור ומטען בלון קטלני, שיוצר על ידי סאלם, עם מנגנון אלקטרוני להפעלת מטען החבלה מרחוק, באמצעות שלט ומערכת אזעקה לרכב.

בשעת הפעולה, מתברר על פי כתב האישום, המטען לא התפוצץ ואסון גדול נמנע: “צוהייב הניח את מטען הבלון בכניסה לבית הכנסת במתחם בית חב”ד בחברון, הסמוך לפילבוקס צבאי, והסתתר בקרבת מקום. לאחר המתנה קצרה, זרק צוהייב את מטען הצינור לעבר מתחם בית חב”ד והמתין לבואם של חיילי צה”ל למקום.

“כאשר עברו במקום שני חיילים צוהייב לחץ מספר פעמים על השלט המפעיל את מטען הבלון. למרבה המזל, צוהייב לא הצליח להפעיל את המטען”.

הרב דני כהן שליח חב”ד לחברון אמר ל-COL: “חסדי ה’ כי לא תמנו. נס גדול. נארגן בעזרת ה’ סעודת הודייה להודות לקב”ה על הניסים הגדולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות