תפנית אצל מוהרא”ש שיק מיבנאל: הסכים להתחיל בטיפול רפואי

אלי שוורץ
|
י"ד שבט התשע"ה / 03.02.2015 09:13
במהלך השבוע האחרון סירב הרב, בכל תוקף, לקבל טיפול נגד המחלה הקשה שהתגלתה בדמו • בנו גולל בפני החסידים את השתלשלות האירועים שהובילו למצב הקשה של אביו

תפנית במצב בריאותו של הרב אליעזר שלמה שיק, רבם של חסידי ברסלב ביבנאל: בימים הקרובים הוא יתחיל בטיפול רפואי נגד המחלה הקשה שהתגלתה בדמו בשבוע שעבר, ודרדרה את מצבו הרפואי עד למצב קריטי.

מדובר בתפנית, שכן במהלך השבוע האחרון סירב הרב, בכל תוקף, לקבל את הטיפול ואמר מספר פעמים כי הוא מוכן לעזוב את העולם.

בנו, הרב משה שיק, סיפר הלילה: “בעקבות התפילות הרבות לשלומו וההתעוררות הגדולה בעם ישראל, החליט אבי מורי שליט”א לפני כמה דקות להתחיל בטיפול הרפואי ולהיות בריא בעזרת השם. הוא אמר שלמרות שהרופאים נותנים רק 30 אחוזי הצלחה לטיפול, הוא נותן 100 אחוז. צדיק גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים. אם הוא אמר כך, אנו סמוכים ובטוחים שהוא ייצא מזה בריא ושלם”.

מוקדם יותר אתמול השתתף הרב משה שיק בעצרת תפילה שנערכה ביבנאל וסיפר: “אתמול היה יום מאוד קשה, אבל מקודם דיברתי עם מוהרא”ש כמעט 10 דקות ולא האמנתי למשמע אוזני. הוא אמר שהוא מרגיש יותר טוב ורוצה להתלבש וללכת הביתה”.

קודם לכן הסביר הבן: “המצב בכלל לא פשוט, הרופאים אומרים שזה עניין של שעות, מקסימום ימים. איך ולמה וכמה זמן, אף אחד לא יכול לדעת. מוהרא”ש התעקש מאוד חזק שלא לקחת שום טיפולים, הוא חזק בזה מאוד”.

הבן תיאר את השתלשלות האירועים שהובילו למצב הקשה של אביו: “הכל התחיל כשמוהרא”ש לא הרגיש טוב במשך כמה שבועות, זה היה כשהוא חזר מהארץ. אז הביאו אליו איזה רופא והוא אמר שיש לו דלקת ריאות ונתן אנטיביוטיקה. עברו כמה ימים וזה לא עזר, אז מוהרא”ש הלך לרופא הקבוע שלו.

“הרופא הזה נתן לו אנטיביוטיקה אחרת, מאוד חזקה. זה היה ביום רביעי ואבא שכב מאז כל הזמן במיטה, כולנו הבנו שזה לא מתאים לו. אחר כך, בליל שבת, הגיע אליו אברך שמבין ברפואה ואמר שהאנטיביוטיקה שהרופא נתן היא חזקה מדי ושיירד מזה, גם בגלל שזה היה שתי אנטיביוטיקה ביחד וגם בגלל שזה עשה תופעות לוואי לא טובות בכלל.

“ביום שלישי התקשרו אליי ואמרו לי שלוקחים את מוהרא”ש לדוקטור הולנדר, שהוא רופא מאוד גדול בבורו פארק. גם הוא אמר שיש דלקת ריאות, אבל אמר שרוצה לעשות בדיקות דם. למחרת ב-7 וחצי בבוקר מוהרא”ש קיבל טלפון מדוקטור הולנדר שאמר לו לנסוע מיד לבית החולים.

“התקשרו לר’ אליעזר הגר, עסקן רפואי גדול שהוא הבן של האדמו”ר מויז’ניץ במונסי, והוא המליץ לאיזה בית חולים ללכת. הודיעו שחושדים שיש לוקמיה בדם. יש ארבעה סוגים של לוקמיה ובשביל לדעת איזה סוג יש היינו צריכים לחכות שלושה ימים. התוצאות היו שהסוג הוא הכי חמור שיש”.

נא להתפלל לרפואת רבי אליעזר שלמה בן מלכה לרפואה שלימה,  בתוך שאר חולי ישראל.