נשרפה למוות בגלל נקמה • הצתה של ערבים מסוכסכים: השכנה אורית לונדון נספתה

אורית לונדון ע"ה, צעירה בת 24, בת למשפחה חרדית, נפצעה לפני 10 ימים באורח אנוש לאחר ששאפה עשן בשריפה בדירתה בפסגת זאב • ביום שישי האחרון נפטרה ונקברה בחלקת פוניבז' בבני ברק • היום הותר לפרסום: השריפה בה קיפחה את חייה נגרמה מהצתה של ערבים מסוכסכים • מפקד מחוז ירושלים: "גרמו למותה של אזרחית תמימה"
שי וייספיש
י"ג שבט התשע"ה / 02.02.2015 14:35

בית משפט השלום בירושלים התיר היום (שני) לפרסום כי השריפה בה קיפחה את חייה אורית לונדון ע”ה, לפני עשרה ימים נגרמה כתוצאה מהצתה מכוונת. 

במהחלך החקירה נעצרו שלושה חשודים בחשד לרצח, תוך כדי ביצוע עבירה אחרת.

הטרגדיה אירעה בוילה ברחוב בצלאל בצראווי בשכונת פסגת זאב. כתוצאה מהשריפה פונתה אורית לונדון, בת למשפחה חרדית, שהתגוררה בדירה העליונה בוילה במצב קשה בשל שאיפת עשן.  היא נפטרה שבוע מאוחר יותר בבית החולים. הלוויתה התקיימה ביום שישי האחרון, והיא נקברה בחלקת פוניבז’ בבית העלמין בבני ברק. 

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ’יקו) אדרי הורה על העברת החקירה למפלג התשאול ביחידה המרכזית בירושלים.

חוקרי היחידה החלו בפעולות חקירה אינטנסיביות שהובילו למעצרה של צעירה יהודייה כבת 24, תושבת צפון העיר. עוד באותו היום וזמן קצר לאחר מכן נעצרו שני חשודים נוספים, תושבי כפר עקב – מוחמד שוויקי וחאמיס רג’אבי.

מהחקירה עלה, כי בין החשודים לבין הדיירת, תושבת שכונת נווה יעקב, שדירתה הוצתה ובן זוגה, ערבי תושב מזרח ירושלים, קיים סכסוך קודם שהיווה את הרקע להצתה.

החשודים תכננו להצית את הדירה של הזוג, ובמהלך הערב והלילה וידאו כי הדירה ריקה. הם הגיעו למקום עם רכבו של אחד החשודים, שהמתין ברכבו, בעוד שני החשודים האחרים עלו לדירה, פרצו את דלת הדירה, הציתו את המיטה, גנבו בגדים ובשמים – ונמלטו.

מדובר בבית פרטי, אשר חולק למספר יחידות דיור להשכרה, חלקם ללא חלונות ופתחים.

הדירה נשרפה כליל, והעשן הסמיך הציף את הדירה בקומה העליונה, דירת חדר ללא פתחים, למעט דלת הכניסה לבית, שהאש ככל הנראה כיסתה אותה.

אורית לונדון ע”ה, שגרה בקומה מעל, נלכדה בדירתה ונמצאה על ידי כוחות הכיבוי וההצלה כשהיא מחוסרת הכרה בחדר האמבטיה. היא אושפזה במצה אנוש במחלקת טיפול נמרץ, אך המאמצים להצילה כשלו.

wpid-wp-1422880012843.jpeg

החשודים נחקרו בחשד לרצח, תוך כדי ביצוע עבירה אחרת ומעצרם הוארך מספר פעמים.

בחקירתם קשרו עצמם לאירוע, שאף שוחזר. בסיום חקירתם יועברו כלל החומרים לבחינת הפרקליטות.

מפקד המחוז שיבח את חוקרי היחידה המרכזית: “הפעילות החקירתית שבוצעה במקצועיות, ואשר הביאה למעצרם המהיר של החשודים ראוייה לכל שבח. משטרת ירושלים תפעל למיצוי הדין עם החשודים שבפעולתם גרמו למותה של אזרחית תמימה”.

להב-משנה חיים מזרחי, קצין כיבוי שהגיע ראשון לזירה, סיפר: “הגענו לשריפה בבית ברחוב בצלאל בפסגת זאב תוך שלוש דקות מרגע ההזנקה. כשהגעתי למקום הבחנתי בווילה בת שלוש קומות כשלהבות אדירות ועשן כבד בוקעים מחלונות הקומה השנייה.

התחלנו מיד בסריקות בווילה תוך כדי שמתברר לי ששתי הקומות העליונות שלה חולקו לכמה דירות להשכרה. הקומה השנייה בערה באש תופת אדירה ודווח לנו שיש לכודים בקומה העליונה”.

שריפה, אורית לונדון

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממשפחה חרדית
    02/02/2015 16:32
    מושיקו
  1. אבל בעלה “היקר” (לשון מודעת האבל) יונתן, כפי שפורסם באתרים אחרים, לא שהה בליל שבת בבית כי עבד כמאבטח… בקיצור, עוד שני יוצאים בשאלה, וחבל על דאבדין! מצער את הלב שריפת הגוף ולא פחות מכך שריפת הנשמה!

    • יחזקיהו   03/02/2015 01:49

      יהונתן עבד כמאבטח במקום שמצווה לעבוד בו, גם בשבת..
      לא באיזה מועדון כלשהו אלא באבטחת מעברים שמונעים כניסת מחבלים.
      לפי היחס שלך כל כוחות הביטחון הם יוצאים בשאלה.
      הייתי מצפה מאדם שחושב שהוא דתי קצת יותר אמפתיה, חמלה וחשיבה לכיוון כף זכות במיוחד כלפי משפחה שכולה.
      שה׳ יחזיר אותך בתשובה שלמה

      • ליחזקיהו   30/05/2015 23:45

        לחזקיהו
        נכון שעובדת היותו מאבטח אינה מלמדת שום דבר כלפי מידת דתיותו.
        אלא שעיון קצר בפייסבוק ילמדנו שמדובר בזוג חוזרים בשאלה.
        והחוצפה הינה מצד בית החיים ויז’ניץ שעלותו יקרה משום שהינו לשומרי שבת בלבד, ופה הוא מרמה את שאר לקוחותיו בכך שהוא קובר גם כאלו שלא שומרים שבת.
        אונאה במיטבה!

  2. בעלה ניצל
    03/02/2015 08:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אילו בעלה היה בביתו השכור באותה השעה אזי גם הוא חס וחלילה היה נשרף.

    • תהילה   14/01/2016 13:19

      אורית שמרה שבת. זה קודם כל. שנית – מי לעזאזל שמך לשפוט אנשים שאתה אפילו לא מכיר וכל מה שאתה יודע עליהם זה שקרה להם אסון מחריד שהעלה את שמם לכותרות. שני אנשים מקסימים, אוהבים, חכמים, רגישים, נחבאים אל הכלים. מה אתהיודע על מה שעברו או על מה שאלוקים רוצה מהם בכלל???? אם אתה נציג של אלוהים שחושב כמוך, אני כחרדית מפסיקה לעבוד אותו. זה נשמע כמו אל אכזר שלא ראוי שאעיף מבט לעברו.

      איזה חצוף אתה!