סערת V15 • “קבוצת אנשים רוצה להחליף שלטון באמצעים לא חוקיים”

מי עומד מאחורי ארגון 'V15'? • ח"כים מהליכוד קיימו מסיבת עיתונאים וטענו: העמותה מגייסת מימון מחו"ל, גם מהממשל האמריקני, בניגוד לחוק מימון הבחירות • חוטובלי: "העניין הזה הוא פלילי" • רכז השטח של הארגון: "הליכוד בפרנויה"
יוני גרין
י"ב שבט התשע"ה / 01.02.2015 14:05

מי עומד מאחורי ארגון ‘ניצחון 2015 – V15’ והאם פעולות המפעילים אותו חוקיות?

הליכוד כינס היום (ראשון) בצהריים מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, במהלכה חשפו נציגי הליכוד את מקורות המימון שלטענתם תומכים במפלגות השמאל בישראל, במטרה למנוע את בחירתו של נתניהו לראשות הממשלה פעם נוספת.

ח”כ מירי רגב אמרה במסיבת העיתונאים: “בוז׳י שתק ב-99 בפרשת העמותות הראשונה והנה שוב פרשת עמותות 2 עם טביעות אצבע ברורות. אותה שיטה, אותו דפוס.

“עצוב שמפלגה מנסה לקנות שלטון בכסף באמצעות עמותת ‘קול אחד’, שמפעילה את קמפיין V15”, אמרה רגב, “חשוב לי שהציבור ידע את האמת – מי מממן את המחנה האנטי ציוני”.

רגב הוסיפה, כי הגישה הצעת חוק שתחייב עמותות לחשוף את מקורות המימון שלהן, אבל “מי שהפילה את החוק היא לא אחרת מאשר ציפי לבני. מעניין למה?”

ח”כ ציפי חוטובלי הציגה הפנייה מעמוד הפייסבוק של המחנה הציוני לזה של V15, דבר שלטענתה מציג את הקשר האסור: “הזיקות בין המחנה הציוני לעמותה ברורים, העניין הזה הוא פלילי. יש קבוצת אנשים שרוצים להחליף את השלטון באמצעים לא לגיטימיים. אנחנו דורשים צו מניעה לעמותות”.

סגן השר, אופיר אקוניס אמר: “מערכת בחירות נוספת, פרשת עמותות נוספת ואותו בוז’י הרצוג. אנחנו מזהים התערבות גסה ובלתי חוקית של גורמים זרים”.

ח”כ יריב לוין תקף את הרצוג ולבני: “אני רוצה להודות להרצוג ורשימתו גורמים לי להרגיש צעיר ב-15 שנה, אבל זה לא מצחיק. פרשת העמותות 2 היא חמורה בהרבה מפרשת עמותות 1. בראשונה יכלו לומר לא ידעתי, לא הבנתי, הכללים לא היו ברורים. פה נחשפים להתנהגות נכלולית מהסוג הנמוך ביותר”.

נציג הליכוד עורך הדין דוד שימרון אמר במסיבת העיתונאים: “יש בישראל שני חוקים מרכזיים שמסדירים את התנהלות הבחירות ודואגים לכך שהבחירות יתנהלו באופן הוגן ושיוויוני. שני אלה הם חוק מימון מפלגות – שקובע את המסגרת התקציבית, לפיה נקבע מה מותר לכל מפלגה להוציא, איך וכמה כסף רשאית מפלגה לגייס, וקובע ממי מותר למפלגה לגייס כסף.

“למפלגה מותר לגייס תרומות רק ממצביעים על פי החוק. לתאגידים ולאזרחי חוץ אין זכות הצבעה. רק מי שבעל זכות הצבעה, רשאי לתרום למפלגה עד כ-100 שקלים.

“החוק השני הוא חוק הבחירות (דרכי תעמולה). חוק זה קובע איך מקיימים תעמולת בחירות וקובע מסגרות של קיום תעמולת בחירות. בין הארגונים, גם V15 שזה ארגון שמגייס כספים ומבצע פעילות, תוך תיאום ארגוני הוא מעודד אנשים להצביע נגד הליכוד – ומבצע תעמולה אסורה”.

שומרון קבע: “שני החוקים האלה נרמסים ברגל גסה על ידי המחנה הציוני, מרצ, וי 15 ושורה של ארגונים ובהם עמותת מולד, תנועת קול אחד והפרסומאי אייל ארד, שמגייסים כספים תוך תיאום ארגוני וביצוע תעמולת בחירות כמו פרשת העמותות של ברק. מדובר בתעמולה אסורה ופלילית”.

בהודעת מפלגת הליכוד נאמר: “פרשת עמותות השמאל 2015 מתבצעת תוך הסתייעות בארגוני שמאל קיצוני, דוגמת ‘קול אחד’ ו’מולד’, הנתמכים במיליוני דולרים המוזרמים מאירופה, מארצות הברית ומהקרן החדשה לישראל. כל זאת, תוך מעורבות גורמים בינלאומיים שמעוניינים להפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו. זו עבירה חמורה על חוק הבחירות הקובעים איסור פלילי על תרומה של גורמים מחו”ל למפלגות פוליטיות בישראל”.

תנועת הליכוד הגישה ביום שישי עתירה לראש ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג’ובראן נגד ארגון ‘נצחון 2015 – V15’.

לפי העתירה, V15 מקיים דרך ארגונים תעמולת בחירות עקיפה, הקשורה למפלגת העבודה ולמרצ, שלא במסגרת תעמולת הבחירות המותרת כחוק. עוד נכתב בעתירה כי הארגון “עושה שימוש פלילי במקורות מימון זרים, גבוהים ביותר ועלומים”.

בליכוד טענו היום כי מדובר במהדורה חדשה של פרשת העמותות הפוליטיות שסייעו בשנת 99′ לאהוד ברק. לדברי המפלגה, מדובר בגורמים שקשורים למפלגת העבודה, הנעזרים ביועצים אסטרטגיים אמריקניים ובתורמים שונים, במטרה לסייע למפלגת העבודה מבחוץ, וזאת כדי לעקוף את חוק מימון המפלגות.

“אין לנו שום קשר לאף מפלגה” 

פעילי V15 הפגינו בצהרייםמול בית סוקולוב בתל אביב, במהלך מסיבת עיתונאים של הליכוד.

רכז השטח של הארגון, שי אטר, אמר לערוץ 7: “הליכוד בפרנויה ולכן מפיץ שקרים. אין לנו שום קשר לאף מפלגה, אלא אנחנו אזרחים שרוצים להחליף את השלטון”.

“מבחינתנו כל מפלגה שמוכנה להוות אלטרנטיבה לממשלה הנוכחית נתמוך בה ואנחנו צריכים להתאחד. אנחנו צודקים ואנחנו הולכים להחליף את השלטון”.

בתוך כך, איש העסקים שי אגסי, מייסד ומנכ”ל בטר פלייס לשעבר, חשף בפייסבוק שלו מי עומד מאחורי הארגון V15:  “אז בימין החליטו שחייבים למצוא סיפור שידחוף הצידה את פרשת הבקבוקים הממוחזרים (של שרה נתניהו)… והחליטו למצוא מישהו לדחוף מתחת לאוטובוס בכל מחיר… והנה פתאום צצה לה “פרשת V15” – או בשמה האחר פרשת ‘One Voice’.

“זה נשמע ממש אינטריגה – מישהו בארה”ב מממן קמפיין נגד ראש הממשלה בהתערבות בוטה נגד ריבונותה של ישראל. אז החלטתי לשבור שתיקה…

“OneVoice היא עמותה שעובדת יותר מעשור שנים לאחד את השפויים במזרח התיכון נגד הקיצונים. היא מובלת על ידי אדם שאני גאה לקרוא לו חבר שלי – דניאל לובצקי (Daniel Lubetzky) – יהודי מדהים ממקסיקו שתורם מיליוני דולרים מכספו האישי באמונה שהוא יעזור לשלום לבוא למזרח התיכון.

“אולי זה חושף את העובדה שהקיצונים הימנים שלנו מפחדים מהשלום שיפריד בינם ובין מנעמי השלטון שבו הם עושים כראות עינייהם… מתי איבדו נבחרי הציבור את שאריות הבושה עד כדי שהם מוכנים להקריב יהודי חם שרוצה שלום על מזבחם הפרטי?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות