אחד החשודים ברצח שטארק הודה בחקירה: הייתי הנהג

משטרת ניו-יורק עצרה לחקירה 7 אנשים בחשד למעורבות ברצח מנחם שטארק ז"ל, שגופתו נמצאה חרוכה בפח זבל בלונג איילנד • אלמנתו עודכנה • מסיבת עיתונאים שתוכננה - בוטלה • מקור במשרד התובע: "אנחנו מחכים למעצר עוד חשוד - ואז יוצאים למסיבת עיתונאים" • מפקד המשטרה: שוד שהשתבש • החשודים: היספאנים ורוסים
אלחנן שטאובר ושמוליק קרסיק
ל' ניסן התשע"ד / 30.04.2014 18:07

פוענח הרצח המחריד שזעזע את הקהילה החרדית בארה”ב: משטרת ניו-יורק עצרה בימים האחרונים לחקירה שבעה אנשים בחשד למעורבות ברצח איש העסקים החרדי מנחם שטארק ז”ל, חסיד סאטמר, תושב שכונת ויליאמסבורג שבברוקלין, שנרצח לפני כארבעה חודשים.

מקורות במשטרת ניו-יורק מסרו לחרדים10, כי המשטרה תפרט במסיבת עיתונאים שתתקיים בצהרים עם מפכ”ל המשטרה ב’וואן פאליס פלאזא’  על פענוח הרצח. מאוחר יותר דחתה המשטרה את מסיבת העיתונאים המתוכננת. “הדיווחים על המעצרים התפרסמו מוקדם מדי”, אמר מקור משטרתי.

יצוין, כי לפי המידע שבידי כתבי חרדים10, בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת כי נעצרו רק שלושה חשודים, נכון להבוקר היו בידי המשטרה שבעה עצורים, שנעצרו במהלך השבוע האחרון.

לחרדים10 נודע, כי המשטרה מחפשת אחר חשוד נוסף. מקורות במשרד התובע אמרו לכתב חרדים10: “אנחנו מחכים לעוד אחד ואז יוצאים למסיבת עיתונאים”. כפי המסתמן, במסיבת העיתונאים ידווח על החזקת 5-6 עצורים.

מסיבת העיתונאים תתקיים לכל המאוחר בחצות (שעון ניו-יורק), משום שעל פי חוק המשטרה מחויבת לדווח על המעצרים עד לשעה 7 בבוקר. מכיוון שהמשטרה אינה מקיימת מסיבות עיתונאים לפנות בוקר, יתקיים האירוע, ככל הנראה, בחצות.

אלמנתו של שטארק זומנה בצהרים אל המפקדה הראשית של משטרת ניו יורק, שם  עודכנה בכל המידע.

“ניסיון שוד שהשתבש”

לפי עיתון הניו-יורק פוסט, אחד החשודים הודה כי היה הנהג. מהחקירה עולה, לפי מפקד המשטרה, כי “זה היה נסיון שוד שהשתבש כאשר השודדים נאבקו עם שטארק בתוך הרכב”. זאת בניגוד לשמועות שהופצו בשעתו, כאילו הרצח בוצע בשל חובות של איש העסקים.

החשודים ברצח הם היספאנים ורוסים.

כזכור, הפרשה החלה ביום חמישי ה-1 לינואר, סוף חודש טבת,  בשעות הלילה המאוחרות, כאשר שטארק נחטף על ידי אלמונים בעת שיצא ממשרדו בשכונת וילאמסבורג שבברוקלין. רעייתו שראתה כי הוא בושש מלחזור הביתה, הזעיקה את מתנדבי השומרים והמשטרה, שפתחו בסריקות נרחבות אחריו. אחרי שבוע מצאה המשטרה את גופתו כשהיא חרוכה וחבולה בפח זבל בלונג איילנד.

מוקדם יותר היום, לקראת מסיבת עיתונאים שנקראה באמצעות דואר אלקטרוני על-ידי הרב דוד ניידרמן, מנכ”ל הארגונים היהודיים בויליאמסבורג וחבר קרוב של המשפחה, הוא הודיע על המעצרים. “היום הוא מתוק מריר. מריר – כי מנחם כבר לא איתנו”, הוא צוטט כאומר.

מסיבת העיתונאים נדחתה לבקשת המשטרה, מאותה סיבה שנדחתה מסיבת העיתונאים שתכננה המשטרה.

מפכ”ל המשטרה אמר היום רק: “אנחנו מאוד מרוצים מהכיוון בו נמצאת החקירה”.

מצבת שטראק

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות