השמאל תוקף “הבקבוקים”; בימין: תחקרו עמותת השמאל

עיתון 'ישראל היום' חושף כי עמותות וארגונים פועלים במערכת הבחירות לטובת מטרה אחת בלבד: החלפת השלטון בישראל • הליכוד עתר לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה שתבדוק חוקיות ההתארגנויות • בתצהיר חתום בפני שני עורכי דין קובע נהגה של שרה נתניהו כי הוא זה שעשה שימוש בכספי החזר הבקבוקים לטובת קופה קטנה בבית ראש הממשלה
יוני גרין
י"ב שבט התשע"ה / 01.02.2015 09:21

בעוד מפלגות השמאל בישראל, בגיבוי מאסיבי של כלי התקשורת המזוהים עם השמאל, תוקפים את הליכוד על רקע ‘פרשת הבקבוקים’ של שרה נתניהו, בליכוד מאיימים לחשוף הבוקר (ראשון) פרשה חדשה: קשרים פסולים בין המחנה הציוני של הרצוג ולבני לבין ארגון V15 שמקבל, לטענת הליכוד, מימון בלתי חוקי ממקורות וארגונים בחו”ל. הרצוג ולבני מכחישים קשר לארגון.

לפי תחקיר בעיתון ‘ישראל היום’, “על רקע מערכת הבחירות החלו בשבועות האחרונים לפעול כמה עמותות וארגונים, מתוך מטרה מוצהרת להפיל את שלטון הליכוד ולהביא לניצחון מחנה השמאל.

“היקף הפעילות עצום, וכך גם המימון”, כותבים מתי טוכפלד וחזי שטרנליכט. “לא מדובר בכמה פעילי שמאל שהקימו עמוד פייסבוק ומפיצים קמפיינים ויראליים ברשת החברתית. מדובר במטות מאורגנים, עם עשרות מקבלי משכורות, מאות מתנדבים ובעלות מוערכת כוללת של עשרות מיליוני שקלים.

“נגד אחד הארגונים, V15, הגישה מפלגת הליכוד עתירה לוועדת הבחירות המרכזית. הארגון התפרסם בכך ששכר את שירותיהם של יועצי הקמפיין של ברק אובאמה. ואולם V15 לגמרי לא לבד; לצידו פועלים עוד עמותות וארגונים רבים עם אותה מטרה משותפת: להפיל את שלטון נתניהו.

“כניסה לאתר האינטרנט של V15 חושפת את היקף הפעילות. ביום שישי נפרסו עשרות מתנדבים ברחבי הארץ ועברו מדלת לדלת במסע שכנוע פנים אל פנים, וכל זאת בהובלת רכזי שטח במשכורת מלאה מהארגון.

“על פי הערכה, יש היום עשרות עובדים בשכר. היקף הפעילות מוערך בכ־10 מיליון ש’. מטרת הארגון היא להגיע ליותר מ־150 אלף בתי אב עד ליום הבחירות”.

התחקיר חושף עוד שלושה ארגונים לפחות, שמשיקים קמפיינים בהיקפים של מיליוני דולרים, עם המסר להחליף את שלטון נתניהו.

מטה ההסברה של הליכוד הורה לשרים ולחברי הכנסת לצאת להגנת נתניהו בתקשורת, ולטעון שפרשת הבקבוקים היא סיפור זניח שהתקשורת ממחזרת כעת כדי להפיל את נתניהו, ובמקום זאת להפנות את התשובות לתחקיר ‘ישראל היום’ על עמותות שמאל הפועלות להחלפת השלטון.

שר התחבורה, ישראל כץ מהליכוד, אמר הבוקר בגלי צה”ל: “מדובר בכספים שמטרתם לאפשר לשמאל להפיל את הימין, את הליכוד, את נתניהו. מערכת שלמה של עמותות. היום הליכוד יציג את הדברים, הרצוג היה צריך להיות הרבה יותר זהיר נוכח מה שקרה בשנת 1999, אז הם גייסו סכומי עתק וטענו שלא ידעו שזה אסור – היום יודעים שזה אסור”.

שר המודיעין, יובל שטייניץ, התייחס בגלצ לאשת ראש הממשלה ואמר: “לא קל בכלל להיות אשת ראש הממשלה בישראל, ודאי לא לשרה נתניהו שמחפשים אותה כדי לפגוע בבעלה דרכה. זה מחיר שנשות פוליטיקאים משלמות”.

בתוך כך, אנשי ראש הממשלה חושפים תצהיר חתום מטעם נהגה של שרה נתניהו על ‘פרשת הבקבוקים’. לפי התצהיר, הוא שקיבל את כספי החזר הבקבוקים מבית ראש הממשלה ולא שרה נתניהו.

הנהג, ויקטור סרגה, חתם על התצהיר בפני עורכי הדין משה בן שימול ואריה אביטן. על פי התחקיר, הוחלט על איסוף הבקבוקים לאחר שבמשך שנים נזרקו הבקבוקים בבית ראש הממשלה, ומטעמי איכות הסביבה הוחלט להפסיק את השלכתם.

עוד נכתב בתצהיר, כי הכספים כלל לא הגיעו לידיה של הגברת נתניהו, אלא שימשו אותו לצורכי קופה קטנה, בה נעשה שימוש לרכישות בסכומים נמוכים עבור בית ראש הממשלה והעובדים.

“ככל הידוע למרשי, בכל שנות עבודתו בבית ראש הממשלה מרשי היה היחיד שטיפל בענייני המחזור ולמעשה התמורה מעולם לא הגיעה לידיה של הגב’ שרה נתניהו”, כותבים עורכי הדין בן שימול ואביטן.

שני עורכי הדין מציינים בתצהיר שנחתם על ידי הנהג, כי סרגה החליט לחתום על תצהיר זה לאחר שהיה עד לגל ההכפשות המוטח במשפחת נתניהו בכלל ובשרה נתניהו בפרט, “כאשר לשיא הגיעו הדברים עת התפרסם בסוף השבוע האחרון כי אשת ראש הממשלה הורתה למרשי – ששימש בתקופה האמורה כנהגה – לסור עם מלאי הבקבוקים הריקים מבית ראש הממשלה, למסרם למחזור ואת כספי פדיון הבקבוקים להעביר לגב’ נתניהו”.

לטענת עורכי הדין סרגה “חש כי הוא אינו יכול לעמוד מנגד וחרף העובדה כי אינו עובד עוד בבית ראש הממשלה מבקש מרשי לספר את הסיפור האמיתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות