מצרים קבעה: הזרוע הצבאית של חמאס היא “ארגון טרור”

בית משפט במצרים פסק כי הזרוע הצבאית של חמאס תוגדר כארגון טרור - והוציא אותה מחוץ לחוק במדינה • הקביעה מגיעה יומיים לאחר המתקפה בסיני בה נהרגו 42 בני אדם • חמאס בתגובה: החלטה פסולה פוליטית ומסוכנת המשרתת את הכיבוש הישראלי. מצרים לא תוכל לתווך • סיסי על הפיגועים בסיני: "נאבקים בארגון הטרור החזק בעולם"
חיים טוויל
י"א שבט התשע"ה / 31.01.2015 18:29

בית משפט בקהיר אסר היום (שבת) את פעילות הזרוע הצבאית של חמאס והכריז כי מדובר ב”ארגון טרור”.

גורמים במצרים אמרו לסוכנות הידיעות AP, כי הזרוע הצבאית של חמאס לקחה חלק במתקפות האחרונות נגד כוחות הביטחון במצרים, בייחוד בחצי האי סיני.

במתקפת טרור משולבת של הארגון האיסלאמיסטי ‘אנסאר בית אל-מקדס’, המזוהה עם ארגון הטרור דאעש, בחצי האי שלשום, נרצחו לפחות 42 בני אדם.

לפי הגורמים המצריים, כלי נשק שהוברחו מעזה לתוך שטח מצרים מגיעים לידי חמושים אסלאמיים, שעושים בהם שימוש על מנת להילחם במשטר בקהיר ולפגוע בכוחות הביטחון.

בחמאס אומרים בתגובה, כי זו החלטה פסולה פוליטית ומסוכנת, המשרתת את הכיבוש הישראלי. “אחרי ההחלטה הזו של בית הדין” אומרים בחמאס, “לא נקבל עוד את מצרים כמתווכת בעניינים הפלסטינים-ישראלים”.

בעבר שימשה קהיר ציר מפתח בתיווך בין ישראל וחמאס.

בכיר חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, קרא למצרים לחזור בה מן ההחלטה ולרסן את כלי התקשורת שלה “המנסים להכפיש את ההתנגדות”.

נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי אמר בנאום בשידור חי לאומה המצרית על ארגון הג’אהד ‘אנסאר בית אל מקדס’: “מצרים עומדת בפני עימות ארוך וקשה, שיארך זמן רב. אנחנו עומדים בפני ארגון הטרור החזק ביותר”.

א-סיסי הסביר כי לאחר הוצאתה של תנועת האחים המוסלמים אל מחוץ לחוק, הוא הוזהר כי מצרים תעמוד בפני גל טרור: “נראה לכם שהם יעזבו אותנו לנפשנו? אנחנו לא נעזוב את סיני עבור אף אחד. אני מוכן למות למען מצרים ולפגוש את אלוהים על מעשיי”, אמר הנשיא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות