יצחק מאיר משלים את פרויקט השבת: ‘קה אכסוף’ בסלט עשיר

ארבעה אלבומים בפרויקט שידע סגנונות רבים ונדד במחוזות שונים • להשלמת המארז מצורף קליפ שצולם כ'סלט' להיטים • יצחק מאיר: "מאחד בתוכו פסיפס מרהיב של אמנים וזמרים שבאים מקהלים שונים"
שי קאהן
י' שבט התשע"ה / 30.01.2015 13:03

יצחק מאיר התחיל את פרויקט השבת כ’יצחק מאיר וחברים’, אלבום קומזיץ משירי שבת לאלו שמתחברים לשירה בהגייה עברית, בשונה מלשון הקודש.

בהמשך העשיר מאיר את התמהיל, כשצירף לפרויקט את יוסי גיל, יוסף קרדונר ואהרון רזאל, לצד אבי בניון ודוד ד’אור.

לכבוד צאת מארז השבת שלו, מפתיע יצחק מאיר בקליפ מושקע בו הוא מגיש ‘סלט’ של ממש.

בסלט הזה  תוכלו לשמוע את ‘קה אכסוף’ של יוסף צבי ברייער, כשלאחריו יגיע קטע בלחנו של יהודה גרין, משם תעברו ללהיטו של אלי ביר ‘ויהיו רחמיך מתגוללים’, ולקינוח הלביש את לחנו של פינקי וובר על ‘השבת נועם הנשמות’ (כאן נחלץ פנחס ביכלר המוכשר, לסדר ולהתאים).

לביצוע הסלט הזה הצטרפו ‘מלכות’ – המקהלה שכובשת את במת המוסיקה החסידית בשנים האחרונות, ומי שפרץ את גבולות הציבוריות הישראלית עם ‘קה אכסוף’ – מוטי ויזל (אהרון הלוי), כשביצע אותו בפרויקט השבת הראשון של דורנו ‘לחיים טיש’.

סלט מוסיקאלי?

ליצחק מאיר זה נראה יותר כפאזל. ויש לו גם הסבר: “מאוחד, כי הוא מאחד בתוכו פסיפס מרהיב של אמנים וזמרים שבאים מקהלים שונים. מאוחד, כי הוא מאגד בתוכו את מגוון הלחנים החדשים שיצאו לפיוט הנפלא הזה. מאוחד, כי לנגינה ולמוזיקה יש את הסגולה המיוחדת לייצר הרמוניה ואחדות בין כול קצוות הקשת היהודית. דתיים ושאינם דתיים. חרדיים ולאומיים. אשכנזים וספרדים”.

מדובר בארבעה לחנים כובשים המחלחלים עמוק אל נימי הנפש ומרוממים אותה אל השמחה בבוא שבת המלכה.

כיום רבים משתמשים בגימיקים שונים לקדם את מכירות אלבומיהם, אז גם גימיק שכזה הוא לגיטימי.

תטעמו את הסלט, ותחוו דעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות