סיני: עשרות הרוגים במתקפה משולבת, דאעש לקח אחריות

חיים טוויל
|
י' שבט התשע"ה / 30.01.2015 00:17
מתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה של צבא מצרים: ארגון ‘אנסאר בית אל-מקדס’, המזוהה עם דאעש, תקף בו זמנית מספר מטרות בצפון סיני • במתקפה המשולבת נעשה שימוש במכונית תופת ובירי פצצות מרגמה לעבר עשרות מבני צבא וממשל בצפון סיני • בניינים התמוטטו ואנשים נקברו תחת ההריסות • ‘אל-אהראם’: משרדי העיתון באל-עריש נהרסו

חמושים איסלאמיסטיים תקפו הערב (חמישי) למעלה מ-12 בנייני משטרה וצבא, במספר מוקדים בצפון חצי האי המצרי. במתקפה נהרגו לפחות 42 חיילים של צבא מצרים. כך מדווחת רשת  ‘אל-ג’זירה’.

הארגון האיסלאמיסטי ‘אנסאר בית אל-מקדס’, המזוהה עם ארגון הטרור דאעש, לקח הערב אחריות על הפיצוץ, בהודעה שפורסמו בחשבונות טוויטר המזוהים עמו.

גורמים רשמיים במצרים מעריכים כי מספר ההרוגים צפוי לעלות, לאור הנזק שנגרם מירי פצצות המרגמה על בניינים בתוך בסיסים צבאיים, מה שגרם להתמוטטותם ולכך שאנשים נקברו תחת ההריסות.

ברשת ‘סקיי’ בשפה הערבית דווח, כי מכונית תופת התפוצצה סמוך למטה חטיבה 101 של הצבא.

המתקפה, כך מדווח ברשתות התקשורת במדינה, כללה שימוש במכונית תופת ופצצות מרגמה שנורו לעבר מלון, תחנת משטרה ויותר מ-12 תחנות בידוק משטרתיות. פיצוצים עזים נשמעו ברחבי העיר אל-עריש, שהובילו גם להתפוצצות של חלונות.  במתקפה נוספת בעיר סואץ נהרג קצין משטרה מצרי.

עוד דווח כי פצצות המרגמה נפלו על בתי מגורים, וגרמו לנפגעים רבים והרוגים בקרב אזחרים.

באתר האינטרנט של העיתון אל אהראם הממשלתי דווח, כי מבנה העיתון באל-עריש שנמצא סמוך למבנים הממשלתיים והביטחוניים במחוז נהרס קליל, כתוצאה ממטח פצצות המרגמה וממכוניות התופת.

ארגון אנסר בית אל-מקדס, המסונף לדאעש, שביצע בשנים האחרונות מספר מתקפות קטלניות על מעוזי שלטון מצריים בסיני, לאחר הדחתו של הנשיא ואיש האחים המוסלמים, מוחמד מורסי.