דני דיין פרש – ומאז: חילופי מהלומות עם הבית היהודי

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, הודיע על פרישה מהבית היהודי • שם עקצו: "הודיע לפני כמה ימים על עזיבה לצורך השתלבות במפלגה אחרת. לאחר שלא הצליח, הוצע לו לחזור למקום 17" • דיין: השיריון שהוצע לי נועד לסכל את אביחי בוארון
אריה ריבקינד
ט' שבט התשע"ה / 29.01.2015 14:12

במפלגת הבית היהודי דוחים בצהריים (חמישי) את הדרך בה הציג יו”ר מועצת יש”ע לשעבר, דני דיין, את פרישתו מהמפלגה, בהודעות בפייסבוק ובטוויטר.

מהבית היהודי נמסר: “דני דיין הודיע כבר לפני מספר ימים בכתב כי יילך למפלגה אחרת, לאחר שלא נבחר. לאחר שסורב, ביקש לחזור לבית היהודי למקום גבוה – אך הוצע לו להסתפק במקום ה-17”.

בתגובה לכך כתב דיין:  אני מבין שדוברות הבית היהודי כבר מתדרכת נגדי. חבל. אז אני נאלץ להבהיר כמה דברים מוקדם משהתכוונתי:

“לא באתי לפוליטיקה כדי להיות כלי לסיכול מועמד אחר, שיוצר בעיני מישהו בעיה תדמיתית. השיריון שהוצע לי נועד כל כולו לסכל את אביחי בוארון. ברשימה שאלה שיקולי הרכבתה אין לי עניין להשתתף.

“הבית היהודי מתדרך שרציתי שיריון במקום ריאלי. חבל על המאמץ שלהם: אני מודה בזה. אילו היה מוצע לי – הייתי מסכים. הם העדיפו את אלי אוחנה ולא אמרתי מילה של ביקורת ולא פרשתי מן הרשימה.

“נכון, באתי לבית היהודי כדי להיות בו ‘גורם מוביל ומשפיע’, כדברי בנט עצמו במסיבת העתונאים. לא סרח עודף. המתפקדים והיושב ראש חשבו אחרת וכפי שאמרתי מיד אחרי הפריימריז – זו זכותם. אבל לא זו סיבת פרישתי מן הרשימה. ע”ע סעיף 1 למעלה.

“אני מצטער מאד שמנסים לגרור אותי לזירת האבקות בוץ. אני מודה שבזה יש טובים ממני.”

מוקדם יותר היום הודיע  דני דיין חשבון הטוויטר שלו, כי ביקש מיו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט, להסירו לחלוטין מרשימת המפלגה לכנסת.

בפוסט שפרסם כמה דקות מאוחר יותר בפייסבוק כתב: “זה עתה דחיתי את הצעתו של יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, לקדם אותי למקום ה-17 ברשימת המועמדים, אף שהמקום יכול להיות ריאלי. באותה הזדמנות ביקשתי ממנו להסיר את שמי כלל מהרשימה”.

דיין הוסיף: “אני מאחל לאביחי בוארון (שיוותר עקב כך במשבצת זו) שיזכה להיבחר לכנסת ישראל ולהרבות בפעילות פרלמנטרית ברוכה. כמו כן, אני מאחל הצלחה לרבנית יהודית שילת שתתפוס עתה את מקומי ברשימה”, הוסיף דיין וציין, כי “את נימוקי הכרעותי אלה אשתף עם הציבור בהמשך”.

נציין כי דיין, אשר התמודד בבחירות המקדימות בבית היהודי, נדחק בעקבות התוצאות למקום בלתי ריאלי – בעשירייה השלישית של הרשימה לכנסת.

בבחירות הקודמות תמך דיין בבנימין נתניהו וברשימת הליכוד לכנסת. ערב הפריימריז בבית היהודי נענה להצעת בנט, הצטרף למפלגה, הגיש את מועמדותו – ונכשל בפריימריס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות